email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Institutie publica si aplicarea OUG 26 din 2012. Ce materiale fac obiectul ordonantei si cum inregistram donatiile

institutie publicadonatiisponsorizariOUG 26/2012inregistrari contabile

1. Analizam astazi cazul unei instititii publice care primeste in urma unui festival pe care il organizeaza mai multe produse fara plata. Institutia doreste inregistrarea acestor bunuri in contabilitate (valoric).

2. De asemenea, vom stabili, avand in vedere OG 26/2012, Art. III, alin. 1 si 2, ce fel de tiparituri si alte bunuri pentru actiunile de reprezentare si protocol nu se tiparesc.

3. Vom stabili, totodata, daca promotionalele tiparite (afis, pliante, caiet program) pentru organizarea unui eveniment cultural fac obiectul OUG 26/2012.

Raspuns:

Conform Normei metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, planul de conturi pentru institutii publice si instructiunile de aplicare a acestuia, aprobata prin OMFP 1917/2005 , sectiunea 2.8. Reguli generale de evaluare, la data intrarii in patrimoniu bunurile obtinute cu titlu gratuit se evalueaza si se inregistreaza in contabilitate la valoarea justa.

Evidenta veniturilor din donatii si sponsorizari primite de institutiile publice sub forma de bunuri, bunurile primite prin transfer, serviciile primite cu titlu gratuit se tine cu ajutorul contului 779 "Venituri din bunuri si servicii primite cu titlu gratuit".

Ca atare, apreciem ca valoarea bunurilor (DVD-uri)  primite cu titlu gratuit se inregistreaza in contabilitate cu ajutorul contului 779 "Venituri din bunuri si servicii primite cu titlu gratuit" prin formula contabila:
        3XX        =        779
       "Conturi de stoc"            "Venituri din bunuri si servicii
 primite cu titlu gratuit"

Conform art. III alin. (1) din OUG 26/2012 privind unele masuri de reducere a cheltuielilor publice si intarirea disciplinei financiare si de modificare si completare a unor acte normative, din fondurile publice nu pot fi achizitionate tiparituri si alte bunuri pentru actiunile de reprezentare si protocol, precum si pentru zile festive, inclusiv zile aniversare.

Exceptiile sunt prevazute la alin. (2) care stabilesc ca tiparituri si alte bunuri pentru actiuni de reprezentare si protocol, precum si pentru zile festive, inclusiv zile aniversare, pot fi achizitionate pentru actiunile:

   - organizate, in conditiile legii, la nivelul presedintelui Romaniei, presedintelui Senatului, presedintelui Camerei Deputatilor, primului-ministru, viceprim-ministrului, presedintelui Curtii Constitutionale, presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie, presedintelui Consiliului Superior al Magistraturii, presedintelui Curtii de Conturi, ministrilor, ministrilor delegati si celorlalti conducatori ai institutiilor si autoritatilor publice centrale si locale cu rol de ordonator principal de credite;

  - aferente proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile aprobate in conditiile legii;

-  finantate din donatii si sponsorizari in conditiile legii.

Astfel, in cazul in care cheltuielile pentru achizitionarea de tiparituri si alte bunuri pentru actiunile de reprezentare si protocol nu se incadreaza la exceptiile mai sus prevazute nu pot fi suportate din fondurile publice.

Intrucat OUG 26/2012 nu are norme metodologice de aplicare, va sfatuim sa va adresati ordonatorului principal de credite cu privire la incadrarea unor cheltuieli in prevederile acestui act normativ.



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Gestionati CORECT procesul de radiere al unui SRL/PFA?


Ce aveti de facut, din punct de vedere contabil,
atunci cand va confruntati cu un caz de radiere?

 
Atentie, procedura in sine este una complexa, sunt multe aspecte de gestionat (legate de stingerea datoriilor fiscale, lichidarea activelor si a stocurilor de marfa, plata impozitelor si contributiilor care rezulta din aceste operatiuni etc.) si, desigur, sunt multe documente de intocmit.
 
Si tocmai pentru ca procedura este una complexa, va oferim un ajutor solid prin intermediul unei lucrari de ultima ora, marca Rentrop & Straton: Radiere SRL. PFA. II. IF!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
institutie publicadonatiisponsorizariOUG 26/2012inregistrari contabile


Data aparitiei: 03 August 2012

Votati articolul "Institutie publica si aplicarea OUG 26 din 2012. Ce materiale fac obiectul ordonantei si cum inregistram donatiile":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

X