Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Acordarea unui produs gratuit

rodus gratuitinregistrari contabilereduceredestocarea produsuluipromotie


In ce priveste inregistrarile contabile aferente reducerilor de tipul acordarii unui produs gratuit, vom analiza situatia unui magazin de tip pet-shop care doreste sa ofere fiecarui client, gratuit, un produs A, indiferent de cat si ce cumpara clientul respectiv. Vom stabili astfel in ce masura se poate face aceasta promotie, care sunt implicatiile fiscale si cum se vor face inregistrarile in contabilitate.

Cum facem inregistrarile contabile?

Mentionam, in primul rand, ca societatea poate face oricand aceasta promotie, in conditiile in care considera stocul de produse A ca fiind "bunuri care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzar ilor;", asa cum prevede art. 21, alin. (2), lit. d) din Codul fiscal.

Din punctul de vedere al TVA, art. 128 , alin. (8), lit. e) prevede ca: "(8) Nu constituie livrare de bunuri, in sensul alin. (1): e) acordarea in mod gratuit de bunuri in scop de reclama sau in scopul stimularii vanzarilor sau, mai general, in scopuri legate de desfasurarea activitatii economice, in conditiile stabilite prin norme. "

Normele metodologice de aplicare a acestui articol prevad ca: "(14) In sensul art. 128 alin. (8) lit. e) din Codul fiscal: a) se cuprind in categoria bunurilor acordate in mod gratuit in scopul stimularii vanzarilor bunurile care sunt produse de persoana impozabila in vederea vanzarii sau sunt comercializate in mod obisnuit de catre persoana impozabila, acordate in mod gratuit clientului, numai in masura in care sunt bunuri de acelasi fel ca si cele care sunt, au fost sau vor fi livrate clientului. Atunci cand bunurile acordate gratuit in vederea stimularii vanzarilor nu sunt produse de persoana impozabila si/s au nu sunt bunuri comercializate in mod obisnuit de persoana impozabila si/sau nu sunt de acelasi fel ca si cele care sunt sau au fost livrate clientului, acordarea gratuita a acestora nu va fi considerata livrare de bunuri daca:

1. se poate face dovada obiectiva a faptului ca acestea pot fi utilizate de catre client in legatura cu bunurile/serviciile pe care le -a achizitionat de la respectiva persoana impozabila; sau
2. bunurile/serviciile sunt furnizate catre consumatorul final si valoarea bunurilor acordate gratuit este mai mica decat valoarea bunurilor/serviciilor furnizate acestuia;

b) bunurile acordate in scop de reclama cuprind, fara a se limita la acestea, bunurile oferite in mod gratuit ca mostre in cadrul campaniilor promotionale, pentru incercarea produselor, pentru demonstratii la punctele de vanzare;

c) bunurile acordate in mod gratuit pentru scopuri legate de desfasurarea activitatii economice a persoanei impozabile cuprind bunurile oferite cu titlu gratuit, altele decat cele prevazute la lit. a) sau b), pentru care persoana impozabila poate face dovada ca sunt strans legate de desfasurarea activitatii sale economice."

RECOMANDARE!

Concret, dupa respectarea prevederilor de mai sus, se recomandam ca societatea sa aiba o decizie a administratorului pri n care sa descrie campania de stimulare a vanzarilor si sa delimiteze stocul de produse A.

Pe casa de marcat se va trece la produsul A discount 100%.

La destocarea produsului A, pe masura vanzarii, se va inregistra:

623                                          =                                                      371
"Cheltuieli de protocol, reclama si publicitate "         "Marfuri, la cost de achizitie"


Vanzarile cu pret redus si cele promotionale , in conditiile in care societatea considera cheltuielile cu produsul A ca fiind de reclama si publicitate, se supun O .G. nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de pi ata cu toate modificarile sale.

Aceasta prevede la art. 17 ca "este interzis oricarui comerciant sa ofere sau sa vanda produse in pierdere, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 16 lit. a) -c), e)-i), precum si in cazul produselor aflate in pachete de servicii. Prin vanzare in pierdere, in sensul prezentei ordonante, se intelege orice vanzare la un pret egal sau inferior costului de achizitie, astfel cum acesta este definit in reglementarile legale in vigoare." Acelasi act normativ decrie limitarile si practicile comerciale aplicabile vanzarilor sub costuri in situatiile exceptate de la art. 16.

de Mihaela Pascu

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
rodus gratuitinregistrari contabilereduceredestocarea produsuluipromotie

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 06 Noiembrie 2012


Votati articolul "Acordarea unui produs gratuit":
Rating:

Nota: 3.59 din 5 din 11 voturi


Alte articole publicate in data de 06 Noiembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Articole similare

Acordarea unui produs gratuit
Mai multe articole despre destocarea produsului

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Propunere pentru reorganizarea Fiscului: se desfiinteaza 2000 de posturi de executie si vor fi infiintate doua directii

    • Reorganizarea ANAF este unul dintre proiectele asupra carora Finantele Publice s-au concentrat intens in ultima perioada. Pe site-ul MFP a fost publicat, in dezbatere publica, un document pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.   Tot in aceasta luna a fost publicata in Monitorul Oficial ...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF: 2 martie este data limita pentru depunerea declaratiei de inactivitate

    • AJFP (Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman) informeaza contribuabilii ca pana la data de 2 martie 2020 trebuie depuse declaratiile de inactivitate pentru anul 2019.   Declaratia de inactivitate S1046 se depune de catre persoanele juridice care nu au desfasurat activitate de la constituire pana la finalul anului 2019.  In conformitate cu prevederile OMFP nr. 3781/ 23.12.2019, publicat in Monitorul Oficial nr. 5/7.01.2020, ...» citeste mai departe aici

  • Operatiuni triunghiulare in anul 2020. Modul de inregistrare si declarare

    • Analizam situatia unei societati care  are operatiuni triunghiulare, respectiv: marfa se achizitioneaza din Germania (inregistrata in scopuri de TVA) si este transportata in Ungaria (inregistratata in scopuri de TVA). Germania factureaza catre clientul din Romania (inregistrat in scopuri de TVA) care revinde catre firma din Ungaria. Transportul este comandat si achitat de catre firma din Romania.   Pana la finalul anului 2019, firma din Romania era ...» citeste mai departe aici

  • Ridicarea imediata a popririlor bancare, oprita la sugestia lui Teodorovici

    • Comisia de buget-finante din Senat a eliminat prevederile din OG 5/2020 (ce modifica Codul de Procedura Fiscala) propuse de Guvernul Orban. Mai exact, este vorba despre modificarile privind regimul popririlor si noile termene stabilite pentru restructurarea de catre companiilor a datoriilor la bugetul de stat.   Prevederea prin care ANAF avea obligatia de a ridica imediat, in cel mult o ora, popririle pe conturile bancare ale debitorilor a fost eliminata...» citeste mai departe aici

  • ANAF modifica formularul 120. Ce trebuie sa stie platitorii de accize

    • ANAF a elaborat un proiect de ordin pentru modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele. Documentul se afla in dezbatere publica pe site-ul institutiei si propune modificarea formularului 120, aducand noutati pentru platitorii de accize.   Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.114/2018 au fost m...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la monografiile contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X