email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ati procedat astfel la refacturarea costurilor de livrare?

refacturarecosturi livrareTVAOMFP 76/2010


Analizam mai jos cazul unei societati care a achizitionat marfa de la o firma din Germania (cu cod de TVA). Societatea straina emite catre societatea din Romania si o factura unde apar costurile de transport si cele de impachetare. Vom vedea cum va proceda societatea care a achizitionat marfa si care urmeaza sa o trimita catre o alta societate din Romania (client) in ce priveste recuperarea acestor costuri de la client.

Astfel, vom stabili daca societatea din Romania poate emite catre client o factura pe care sa mentioneze separat costurile adaugate de societatea straina. De asemenea, vom vedea daca factura va fi emisa fara TVA, precum si in ce mod se vor inregistra in contabilitate costurile de pe factura din Germania si cele de pe factura societatii romane.

Solutia consultantului:

Din punct de vedere al TVA, costurile cu transportul bunurilor ce fac obiectul achizitiei  intracomunitare intra in baza de impozitare a bunurilor doar daca acestea cad in sarcina vanzatorului, potrivit alin. (9) din normele metodologice ale art. 137 din Codul fiscal . Astfel, in ceea ce priveste declaratia 390 (VIES), potrivit prevederilor OMFP 76/2010 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 390, serviciul de transport il veti declara ca achizitie intracomunitara de servicii daca acesta nu cade in sarcina vazatorului sau ca achizitie intracomunitara de bunuri daca acesta cade in sarcina vanzatorului.

Astfel, este precizat la art 137 din Codul Fiscal ca, cheltuielile accesorii, cum sunt: comisioanele, cheltuielile de ambalare, transport şi asigurare, solicitate de catre furnizor/prestator cumparatorului sau beneficiarului. Cheltuielile facturate de furnizorul de bunuri sau de prestatorul de servicii cumparatorului, care fac obiectul unui contract separat şi care sunt legate de livrarile de bunuri sau de prestarile de servicii in cauza, se considera cheltuieli accesorii.
In continuare, La pct. 18 alin. (8) din Normele metodologice se precizeaza ca:

"8) In sensul art. 137 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal , orice cheltuieli accesorii efectuate de persoana care realizeaza o livrare de bunuri sau o prestare de servicii se includ in baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata, chiar daca fac obiectul unui contract separat. Cheltuielile accesorii nu reprezinta o tranzactie separata, ci sunt parte componenta a livrarii/prestarii de care sunt legate, urmand aceleasi reguli referitoare, printre altele, la locul livrarii/prestarii, cotele, scutirile ca si livrarea/prestarea de care sunt legate".
 
a)    Avand in vedere cele de mai sus, daca aceste cheltuieli de manipulare si ambalare fac obiectul unui contract separat, atunci ele sunt considerate cheltuieli accesorii si atunci ar putea fi facturate separate. In caz contrar, nu se poate factura separate, din punct de vedere fiscal fiind tratate ca o singura tranzactie.
b)    Factura va contine TVA.

In cazul acesta de refacturare  se aplica prevederile art 137 lit e cu norme metodologice anexate care te incadreaza ca si comisionar chiar daca nu ai contract in acest sens, ai drept de deducere si obligatia de a colecta TVA, pentru facturile primite pe numele societatii si care apoi se refactureaza clientului de pe teritoriul Romaniei.

c) Achizita marfii de la funizorul din UE
327 = 401  valoarea marfii (in care includeti si valoarea serviciilor))

Si
 
4426 = 4427  - tva aferenta
Livrarea marfurilor se va inregistra in contabilitate prin urmatoarea formula:
4111 =             %
"Clienti            707
                                 "Venituri din vanzarea marfurilor"
                                  4427
                                  "TVA colectata"

In contabilitate intra in costul produselor (si serviciile respective), fiscal insa se sepaara tratamentul celor doua in functie de conditiile contractuale, asa cum este specificat mai sus (art. 137, alin 2).



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Atentie: ANAF a dat STARTUL controalelor in 2022!


Puteti sa demonstrati realitatea incontestabila a tranzactiilor dvs.?

Descoperiti acum modelele documentelor justificative pe care NU le reglementeaza NIMENI si NIMIC! Dar LE CER toti inspectorii fiscali!

Lucrarea Documente (suplimentare) obligatorii in caz de control va ofera acum colectia de acte si documente justificative pe care niciun inspector nu se asteapta sa le prezentati ca argument indestructibil in favoarea dvs.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
refacturarecosturi livrareTVAOMFP 76/2010

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 12 Decembrie 2012


Votati articolul "Ati procedat astfel la refacturarea costurilor de livrare?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 12 Decembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X