email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Lichidare societate. Cum intocmim corect bilantul fara diferenta la depunerea Declaratiei 101?

Declaratia 101intocmire bilantlichidare societateinregistrari contabile


O societate A are o participatie de 200 lei capital social 100% la o societate B pe care o lichideaza. In urma lichidarii, rezulta o suma de 1.000 lei in contul societatii B, ce apartine societatii A. Vom stabili ce inregistrari contabile trebuie sa faca A pentru anularea participarii si primirea sumei de 1000 lei. Totodata, vom vedea daca pentru societatea B, bilantul de lichidare depus la administratie va avea coloana 2 zero deoarece la depunerea Declaratiei 101 va exista diferenta.


Solutia consultantului:

Tratamentul contabil al sumelor incasate de societatea A se determina in functie de specificul/provenienta acestora.
Spre exemplu, capitalul social restituit se inregistreaza prin formula contabila:


        5121                   =        263
Conturi la banci in lei           Interese de participare     

  Dividendele incasate, aferente titlurilor imobilizate se inregistreaza prin formula:        

        5121                   =        7613
Conturi la banci in lei             Venituri din interese de participare

In conformitate cu prevederile art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii 82/1991, in situatia lichidarii societatea are obligatia sa intocmeasca situatii financiare anuale.

Potrivit art. 36 alin. (3), pe perioada lichidarii, societatea aflata in lichidare, potrivit legii, depune, in termen de 90 de zile de la incheierea fiecarui an calendaristic, la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice o raportare contabila anuala, al carei continut se stabileste prin ordin al ministrului finantelor publice.

Operatiunile care se efectueaza in situatia dizolvarii societatii comerciale sunt redate de Norma metodologica privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor comerciale, precum si retragerea sau excluderea unor asociati din cadrul societatilor comerciale si tratamentul fiscal al acestora aprobata prin OMFP 1376/2004 , astfel:
   1. Inventarierea si evaluarea elementelor de activ si de pasiv ale societatilor comerciale care urmeaza sa se lichideze, potrivit Legii contabilitatii 82/1991, republicata, normelor si reglementarilor contabile, inregistrarea rezultatelor inventarierii si ale evaluarii, efectuate cu aceasta ocazie;
   2. Intocmirea situatiilor financiare de catre societatile comerciale care urmeaza sa se lichideze.
   3. Stabilirea de catre adunarea generala a actionarilor sau a asociatilor a operatiunilor care urmeaza sa fie efectuate de catre lichidator in numele societatii comerciale;
   4. Valorificarea elementelor de activ (vanzarea imobilizarilor si a stocurilor, incasarea creantelor, a investitiilor financiare pe termen scurt etc.);
   5. Achitarea datoriilor societatii comerciale catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, precum si a celorlalte obligatii sociale catre alte fonduri, salariati si alti terti;
   6. Stabilirea rezultatului lichidarii (profit sau pierdere);
   7. Calcularea, retinerea si virarea impozitului pe profit/venit si a impozitului pe venit in urma actiunii de dizolvare/lichidare;
   8. Intocmirea bilantului de partaj.
   9. Efectuarea partajului capitalului propriu (activului net) al societatii comerciale, rezultat din lichidarea societatii comerciale, in functie de:
   a) prevederile statutului si/sau ale contractului de societate;
   b) hotararea adunarii generale a actionarilor/asociatilor, consemnata in registrul sedintelor adunarii generale;
   c) cota de participare la capitalul social.
    Partajul consta in impartirea capitalului propriu (activului net), rezultat din lichidarea, intre actionarii sau asociatii societatii comerciale.

Dupa efectuarea partajului toare posturile bilantiere vor fi cu sume zero.



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Atentie: ANAF a dat STARTUL controalelor in 2022!


Puteti sa demonstrati realitatea incontestabila a tranzactiilor dvs.?

Descoperiti acum modelele documentelor justificative pe care NU le reglementeaza NIMENI si NIMIC! Dar LE CER toti inspectorii fiscali!

Lucrarea Documente (suplimentare) obligatorii in caz de control va ofera acum colectia de acte si documente justificative pe care niciun inspector nu se asteapta sa le prezentati ca argument indestructibil in favoarea dvs.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Declaratia 101intocmire bilantlichidare societateinregistrari contabile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 18 Ianuarie 2013


Votati articolul "Lichidare societate. Cum intocmim corect bilantul fara diferenta la depunerea Declaratiei 101?":
Rating:

Nota: 4.25 din 5 din 2 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X