email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Institutie publica. Cum inregistram leasingul financiar?

TVAinregistrare leasing financiarOMFP 1917/2005cost de achizitieleasinginregistrari contabile


Vom oferi mai jos monografia contabila privind achizitionarea unui autoturism in leasing financiar.

Avem urmatoarele date:

- capital + valoare reziduala = 10.970 euro (curs istoric 4.3780)
- dobanda 1994.67 euro
- servicii- 699.4 euro
- TVA- 3279.21 euro (aceasta este una dintre probleme ca nu stiu cum sa cuprind TVA in contari, nefiind platitori de TVA)
- asigurare trafic- 171.6 euro
- CASCO -  3.425 euro

Solutia consultantului:

Dupa cum am observat din datele informative, sunteti institutie publica.

Potrivit prevederilor din Capitolul VIII MONOGRAFIE PRIVIND INREGISTRAREA IN CONTABILITATE A PRINCIPALELOR OPERATIUNI  din Normele metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, planul de conturi pentru institutii publice si instructiunile de aplicare a acestuia  aprobate prin OMFP 1917/2005, pentru Leasing financiar - in situatia in care activele fixe achizitionate se supun amortizarii, sunt redate urmatoarele inregistrari:

- active fixe corporale primite conform contractului incheiat, la valoarea de intrare

2133 "Mijloace de transport"=167 "Alte imprumuturi si datorii asimilate" cu valoarea mijlocului fix, prevazuta in contract, mai putin dobanda.

Concomitent intregistrare mijloc fix in contul extrabilantier

8036 "Chirii si alte datorii asimilate"    
evidentierea dobanzii aferente contractului de leasing
 471 "Cheltuieli inregistrate in avans" =168 "Dobanzi aferente imprumuturilor si datoriilor asimilate"

Inregistrarea ratelor pe baza facturilor primite:

                      %           =   404 "Furnizori de imobilizari"
167 "Alte imprumuturi si datorii asimilate"
168 ""Dobanzi aferente imprumuturilor si datoriilor asimilate"
628"Alte cheltuieli cu serviciile prestate de terti"
613"Cheltuieli cu primele de asigurare"
Si inregistrarea cheltuielilor cu dobanda :

666"Cheltuieli privind dobanzile"=471 "Cheltuieli inregistrate in avans"  

Potrivit prevederilor pct 2.8  din Normele metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, planul de conturi pentru institutii publice si instructiunile de aplicare a acestuia aprobate prin OMFP 1917/2005, costul de achizitie al bunurilor cuprinde: pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care institutia publica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.

Astfel, TVA se inregistreaza in costul ratelor, dobanzii, serviciilor prestate de terti nefiind evidentiata distinct.

La data contractului, recomandarea este sa inregistrati valoarea mijlocului fix la valoarea fara TVA si ulterior sa majorati valoarea mijlocului fix cu suma ce este inscrisa pe facturi.

Plata facturii:

404 "Furnizori de imobilizari" = 560/561 "Disponibil al institutiilor publice finantate integral din venituri proprii"

 Lunar, se inregistreaza amortizarea:

6811 "Cheltuieli cu amortizari" = 2813 "Amortizarea instalatiilor, mijloacelor de transport, animalelor si plantatiilor".



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVAinregistrare leasing financiarOMFP 1917/2005cost de achizitieleasinginregistrari contabile


Data aparitiei: 05 Iunie 2013

Votati articolul "Institutie publica. Cum inregistram leasingul financiar?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X