Expertul nostru ofera mai jos un model de monografie contabila pentru achizitia unei case de marcat. La inregistrarea in evidenta contabila joaca un rol important conditiile de valoare.
S-a achizitionat o casa de marcat si pe factura apar urmatoarele date:
1. casa de marcat;
- Aug 06100 locuri disponibileVideo Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Sep 3062 locuri disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, editia 73
2024, Hotel Crowne Plaza, BucurestiVezi detaliiInscriere - Sep 3099 locuri disponibileVideo Seminarul National de Legislatia Muncii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 2239 locuri disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, editia 47
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 22100 locuri disponibileVideo Seminarul National de Salarizare si Contributii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
2. tehnoredactare documente;
3. contract service;
4. update casa marcat;
5. abonament date 1 an.
Monografie contabila pentru achizitie casa de marcat: raspunsul specialistului
Potrivit prevederilor de la pct. 8 (6) din Reglementarile contabile, cost de achizitie inseamna pretul datorat si eventualele cheltuieli conexe minus eventualele reduceri ale costului de achizitie.
In acest sens, costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.
In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective.
![Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor](https://www.rs.ro/dbimg/product/3096-ghidul-practic-.png)
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
![Contabilitatea organizatiilor non-profit](https://www.rs.ro/dbimg/product/1977-contabilitatea-.png)
Contabilitatea organizatiilor non-profit
![Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024](https://www.rs.ro/dbimg/product/3203-ghidul-practic-.jpg)
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Cheltuielile de transport sunt incluse in costul de achizitie si atunci cand functia de aprovizionare este externalizata;
In situatia in care casa de marcat nu indeplineste conditiile de inregistrare ca imobilizare corporala din punct de vedere fiscal,se poate inregistra in obiecte de inventar.
Potrivit prevederilor art. 28 alin. 21 din Codul fiscal,in cazul unei imobilizari corporale care la data intrarii in patrimoniu are o valoare fiscala mai mica decat limita stabilita prin hotarare a Guvernului, contribuabilul poate recupera aceste cheltuieli prin deduceri de amortizare, potrivit prevederilor prezentului articol.
In aplicarea art. 28 alin. (21) din Codul fiscal, optiunea se efectueaza la data intrarii imobilizarii corporale in patrimoniul contribuabilului si determina efecte din punct de vedere al calculului rezultatului fiscal, in functie de abordarea pentru care s-a optat, fie la data punerii in functiune prin deducerea intregii valori fiscale de la data intrarii in patrimoniu, fie incepand cu luna urmatoare celei in care imobilizarea corporala este pusa in functiune, prin efectuarea de deduceri de amortizare fiscala, potrivit dispozitiilor art. 28 din Codul fiscal.
Prin urmare, daca nu sunt indeplinite conditiile de valoare, se poate inregistra si ca un mijloc fix de natura obiectelor de inventar si sa aplicati prevederile mai sus mentionate.
Avand in vedere ca in cost intra toate cheltuielile atribuibile achizitiei, va recomand sa inregistrati toate cheltuielile, in afara de abonament in costul casei de marcat
303 =401 cu valoarea casei de marcat, tehnoredactare documente, contract servicii si update;
- se poate inregistra si separat direct in cheltuieli contract de servicii si update:
628=401
- abonamentul pe un an:
471=401
- si lunar descarcati gestiunea prin inregistrarea pe cheltuieli:
628=471
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Elena Garofil, consultant fiscal.