email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrare imputatie datorata de un salariat. Cum procedam pentru o institutie publica?

inregistrari contabilelipsuriinventariereobiecte de inventar

In ce priveste inregistrarea imputatiei datorata de un salariat, in urma lipsei la inventarul de la 31.12.2011, la obiectele de inventar in folosinta.

Ca institutie publica, se intocmesc inregistrari conform OMFP 1917/2005.

La sfarsitul anului s-a inregistrat lipsa la inventar: 4611 = 3032 valoare 200 lei. In urma deciziei de imputare s-a stabilit valoarea de inlocuire la 100 lei (obiectul de inventar fiind cam vechi), suma ce a fost retinuta din salariu persoanei in cauza.

Cum se inregistreaza suma retinuta pe stat, diferenta pana la valoare de inventar si stingerea debitului?

Iata inregistrarile contabile in acest caz:

1. Lipsuri constatate cu ocazia inventarierii - materiale de natura obiectelor:

603 "C    heltuieli privind materialele  = 303 "Materiale de natura obiectelor de inventar" 200 lei
      de natura obiectelor de inventar"      

2. Imputarea lipsurilor persoanelor vinovate:

     -  cand sumele se cuvin bugetului

4282 "Alte creante in legatura cu personalul" =  4481 "Alte datorii fata de buget"    100 lei

     - cand sumele raman la dispozitia institutiei

4282 "Alte creante in legatura cu personalul" =  719 "Alte venituri operationale"    100 lei

3. inregistrarea retinerilor din salarii, conform statelor:

421 "Personal - salarii datorate" = 4282 "Alte creante in legatura cu personalul"  100 lei

Prin urmare, inregistrarea privind decizia de imputarea s-a efectuat la valoarea de 100 lei deoarece s-a stabilit astfel in decizia de imputare.

Obiectul de inventar a fost inregistrat initial la valoarea de 200 lei si a fost scazut tot la valoarea de 200 lei.

Potrivit OMFP privind inventarierea nr. 2.861/2009, pct. 40 prevede:

"40. - (1) in situatia constatarii unor plusuri in gestiune, bunurile respective se evalueaza potrivit reglementarilor contabile aplicabile.

(2) in cazul constatarii unor lipsuri imputabile in gestiune, administratorii trebuie sa imputa persoanelor vinovate bunurile lipsa la valoarea lor de inlocuire.

Prin valoare de inlocuire, in sensul prezentelor norme, se intelege costul de achizitie al unui bun cu caracteristici si grad de uzura similare celui lipsa in gestiune la data constatarii pagubei, care cuprinde pretul de cumparare practicat pe piata, la care se adauga taxele nerecuperabile, inclusiv TVA, cheltuielile de transport, aprovizionare si alte cheltuieli, accesorii necesare pentru punerea in stare de utilitate sau pentru intrarea in gestiune a bunului respectiv. in cazul bunurilor constatate lipsa, ce urmeaza a fi imputate, care nu pot fi cumparate de pe piata, valoarea de imputare se stabileste de catre o comisie formata din specialisti in domeniul respectiv."

Raspuns oferit de www.portalcontabilitate.ro

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Contabilitate 2022


Va amintiti de prima Carte Verde a Contabilitatii, editata in urma cu peste 25 de ani de Ministerul Finantelor?

Ei bine, Cartea Verde a Contabilitatii 2022 este acum din nou prezenta, in varianta actualizata la zi, oferindu-va solutii impecabile pentru momentele de criza – cum este si acesta – cu modificari legislative majore.

Avantajul esential pe care vi-l ofera Cartea Verde a Contabilitatii 2022: ZERO erori in inregistrarile contabile!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrari contabilelipsuriinventariereobiecte de inventar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 05 Noiembrie 2015


Votati articolul "Inregistrare imputatie datorata de un salariat. Cum procedam pentru o institutie publica?":
Rating:

Nota: 4.64 din 5 din 14 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 05 Noiembrie 2015 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X