ITM ARAD avertizeaza angajatorii asupra obligatiei de a asigura sanatatea si securitatea angajatilor la locul de munca. Acestia trebuie sa intocmeasca un plan pentru prevenirea accidentelor de munca, a bolilor profesionale sau a imbolnavirilor si sa ia masurile adecvate pentru prevenirea infectarii angajatilor cu noul coronavirus – COVID 19.
„Sanatatea si securitatea muncii reprezinta un ansamblu de activitati avand ca scop asigurarea conditiilor optime in desfasurarea procesului de munca, apararea sanatatii, integritatii corporale si vietii angajatilor/lucratorilor si a altor persoane angrenate in procesul de munca.”, reaminteste institutia angajatorilor.
Obligatiile angajatorilor pentru prevenirea accidentelor de munca, a bolilor profesionale sau a imbolnavirilor
Pentru prevenirea accidentelor de munca, a bolilor profesionale sau a imbolnavirilor in toate aspectele legate de munca, angajatorii au obligatia de a intocmi un plan de prevenire si protectie compus din masuri tehnice, igienico-sanitare si organizatorice, bazat pe evaluarea riscurilor precum si de a asigura echipamentele individuale de protectie care sa indeplineasca cerintele de securitate si sanatate in munca specifice locului de munca.
In sensul dispozitiilor legale in materie, echipamentul individual de protectie reprezinta echipamentul destinat sa fie purtat sau tinut de lucrator pentru a-l proteja impotriva unuia ori mai multor riscuri care ar putea sa ii puna in pericol securitatea si sanatatea la locul de munca.
Ce masuri trebuie luate pentru prevenirea infectarii angajatilor/lucratorilor cu noul coronavirus – COVID – 19
Luan in considerare situatia actuala, inspectorii de munca atentioneaza atat angajatorii, cat si angajatii/lucratorii ca au obligatia sa ia toate masurile care se impun pentru prevenirea infectarii angajatilor/lucratorilor cu noul coronavirus – COVID – 19.
Prin urmare, li se vor prelucra angajatilor/lucratorilor principalele masuri necesar a fi intreprinse:
• spalarea manilor cat mai des posibil cu apa si sapun sau dezinfectarea cu un dezinfectant pentru maini pe baza de alcool;
• utilizarea mastilor de protectie de catre persoanele bolnave;
• evitarea contactului cu persoane care sunt suspecte de infectii respiratorii acute;
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Manual de politici contabile - Stick USB
• evitarea atingerii nasului, ochilor sau gurii cu mainile nedezinfectate;
• acoperirea gurii, nasului in caz de tuse sau stranut;
• dezinfectarea periodica a suprafetelor de contact cu solutii pe baza de clor sau alcool.
Totodata, angajatorii trebuie sa aiba in vedere dispozitiile legale conform carora masurile privind securitatea, sanatatea si igiena in munca nu comporta, in nicio situatie, obligatii financiare pentru angajati/lucratori.