email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF a aprobat formularele utilizate de Directia Antifrauda Fiscala

Taxe si ImpoziteOANAF nr. 3721/2013proces verbalcontrol fiscalinspectorii antifraudadirectia antifrauda fiscala


Va informam ca a fost publicat OANAF nr. 3721/2013 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de control a Directiei Generale Antifrauda Fiscala in Monitorul Oficial nr. 752 din 04.12.2013.

Redam mai jos continutul Ordinului:

Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3721/2013 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de control a Directiei Generale Antifrauda Fiscala, publicat in Monitorul Oficial nr. 752 din 04.12.2013

Avand in vedere prevederile:
- art. 16 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative;

- art. 7 lit. B pct. 25 din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si  functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;

- art. 228 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

in temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Art. 1. Se aproba modelul si continutul formularelor utilizate in activitatea de control a Directiei Generale Antifrauda Fiscala, prevazute in anexele nr. 1a-5a, care fac parte integranta din prezentul ordin, dupa cum urmeaza:

1. Proces-verbal - cod 14.13.22.1/1a - anexa nr. 1a;
2. Proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri - cod 14.13.22.1/2a - anexa nr. 2a;
3. Proces-verbal de sigilare/desigilare - cod 14.13.22.1/3a - anexa nr. 3a;
4. Invitatie - cod 14.13.22.1/4a - anexa nr. 4a;

5. Nota explicativa - cod 14.13.22.1/5a - anexa nr. 5a.

Art. 2. Formularele prevazute la art. 1 se completeaza conform instructiunilor prevazute in anexele nr. 1b-5b, care fac parte integranta din prezentul ordin.

Art. 3. Caracteristicile de tiparire si editare, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularelor prevazute la art. 1 sunt stabilite in anexele nr. 1c-5c, care fac parte integranta din prezentul ordin.

Art. 4. Directia Generala Antifrauda Fiscala, Directia generala de investitii, achizitii publice si servicii interne, Directia generala de buget si contabilitate, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, directiile generale regionale ale finantelor publice, Directia generala de administrare a marilor contribuabili si Directia generala de tehnologia informatiei din Agentia Nationala de Administrare Fiscala vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 5. Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Gelu-Stefan Diaconu



Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Proces-verbal"

I. Reguli generale referitoare la intocmirea procesului-verbal

1. Procesul-verbal reprezinta actul de control bilateral care se intocmeste de catre inspectorii antifrauda cu ocazia controlului curent, operativ si inopinat sau a controlului tematic, pentru constatarea unor situatii faptice si documentare existente la un moment dat, pentru stabilirea starii de fapt fiscale, precum si pentru constatarea unor imprejurari privind savarsirea unor fapte prevazute de legea penala in domeniul financiar-fiscal si vamal si pentru stabilirea implicatiilor fiscale ale acestora.

2. Constatarile controlului vor fi prezentate clar, concis si lizibil, fara detalieri inutile, astfel incat sa rezulte motivul de fapt si temeiul de drept care au stat la baza fundamentarii fiecareia, in functie de natura si obiectivele controlului. 3. in cazul in care in timpul controlului au fost constatate imprejurari privind savarsirea unor fapte prevazute de legea penala in domeniul financiar-fiscal si vamal, in procesul-verbal, se vor mentiona toate informatiile, datele, documentele si inscrisurile
relevante pentru stabilirea imprejurarilor in care au fost savarsite faptele, precum si explicatiile scrise ale administratorilor si/sau ale oricaror persoane implicate. in situatia in care administratorii si/sau persoanele implicate refuza sa ofere explicatii scrise, se va mentiona acest aspect in procesul-verbal.

4. In cuprinsul procesului-verbal prin care se stabilesc implicatii fiscale ale faptelor care prezinta indiciile savarsirii unor infractiuni de evaziune fiscala sau frauda fiscala si vamala se vor descrie metodele de stabilire a bazei de impunere suplimentare, modul de calcul prin care a fost evaluat prejudiciul, detaliat pe fiecare impozit, taxa, contributie sau alte sume datorate bugetului general consolidat.

5. Constatarile vor fi sustinute de inscrisuri, in copie certificata sau in original, dupa caz, precum si de alte mijloace materiale de proba.
 
6. in cazul in care actiunea de control a fost efectuata simultan ori succesiv in mai multe locatii unde isi desfasoara activitatea acelasi contribuabil, se vor intocmi, de regula, pentru fiecare caz, procese-verbale in care se vor descrie faptele constatate. Constatarile cuprinse in procesele-verbale incheiate in conditiile mentionate mai sus pot fi valorificate printr-un proces-verbal care va cuprinde descrierea faptelor in ansamblul lor, a legaturilor dintre ele si a eventualelor implicatii fiscale ale acestora. Procesele-verbale in care sunt descrise fapte valorificate, ulterior, printr-un alt proces-verbal, fac parte integranta din acesta din urma.

7. In cazul in care nu exista informatii referitoare la unul sau mai multe capitole din modelul procesului-verbal, se mentioneaza pe scurt motivul pentru care nu poate fi completat.

8. Constatarile inspectorilor antifrauda rezultate in urma unei actiuni de control curent sau tematic se vor valorifica in functie de natura constatarilor si obiectivul controlului.

9. Procesul-verbal se comunica contribuabilului, conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Puteti consulta AICI ordinul integral.



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Taxe si ImpoziteOANAF nr. 3721/2013proces verbalcontrol fiscalinspectorii antifraudadirectia antifrauda fiscala


Data aparitiei: 06 Decembrie 2013

Votati articolul "ANAF a aprobat formularele utilizate de Directia Antifrauda Fiscala":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X