email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Depunere bilant. Cum procedam cand firma nu are contract cu un contabil?

depunere bilantadministratorexpert contabildocumentecontractprestari servicii

In cazul unei societati A, administratorul a inchiriat un spatiu unei firme B care are ca administratrator un coleg din firma A. Administratorul din firma B si-a incetat contractual de munca din firma A devenind angajatul firmei B.

Evidenta contabila este tinuta de contabilitatea firmei A. Apare astfel o problema deoarece in firma B nu figureaza niciun contabil si niciun contract de prestare servicii cu o firma de contabilitate. In cadrul departamentului de contabilitate exista o persoana care este expert contabil si care ar putea in baza unui contract de prestari servicii contabilitate sa factureze prestarea de serviciu , dar o poate factura si pentru perioada din urma (mai exact 6 luni in urma).

Persoana respectiva este activa ca expert contabil, dar nu a avut activitate nici ca PFA, nici ca firma, fiind platita de firma A in baza unui contract de munca.

Vom vedea daca firma B poate functiona fara niciun contabil sau contract de prestari servicii cu o firma specializata si daca firma B poate depune bilantul pe anul 2013, iar la rubrica "contabil" sa se treaca numele administratorului B ( administratorul firmei B nu are pregatire in domeniul economic).

Se va vedea cum se poate proceda cum se poate intra in legalitate in situatia data.



Potrivit art. 10 alin. (2) din Legea contabilitatii 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulteroare, contabilitatea se organizeaza si se conduce, de regula, in compartimente distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie. Aceste persoane trebuie sa aiba studii economice superioare (alin. (2)).
Contabilitatea poate fi organizata si condusa pe baza de contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii, incheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania (alin. (3)).

In cazul persoanelor prevazute la art. 5 alin. (11), contabilitatea poate fi organizata si condusa potrivit prevederilor alin. (2) si (3) sau pe baza de contracte/conventii civile incheiate potrivit Codului civil cu persoane fizice care au studii economice superioare, situatie in care raspunderea pentru conducerea contabilitatii revine acestor persoane fizice (alin. (31)).

Persoanele prevazute la art. 5 alin. (11) sunt persoanele care in exercitiul financiar precedent au inregistrat cifra de afaceri neta sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 euro si totalul activelor sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 euro pot opta pentru un sistem simplificat de contabilitate, aprobat prin ordin al ministrului finantelor publice.

Art. 28 din aceeasi lege stabileste ca:

-    situatiile financiare anuale si raportarile contabile se semneaza de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie.

-    situatiile financiare anuale si raportarile contabile pot fi intocmite si semnate de persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania.

-    situatiile financiare anuale si raportarile contabile ale persoanelor prevazute la art. 5 alin. (11) se intocmesc si se semneaza de catre persoanele care organizeaza si conduc contabilitatea acestora.

-    situatiile financiare anuale si raportarile contabile se semneaza si de catre administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii entitatii.


Explicatia pentru alta persoana imputernicita o gasim chiar in cadrul formularului de bilant, la Intocmit, astfel: Prin alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie se intelege orice persoana angajata, potrivit legii, care indeplineste conditiile prevazute de Legea contabilitatii 82/1991, republicata.

Deci, persoana imputernicita trebuie sa aiba studii economice superioare si sa fie angajat, respectiv sa aiba un contract de munca incheiat cu firma, indiferent de perioada sau durata timpului de munca, avind in fisa postului si aceasta responsabilitate.

Din cele de mai sus rezulta ca bilantul trebuie semnat, pe linga administratorul firmei, de una din urmatoarele persoane: directorul economic, contabilul-sef, expertul contabil, de economisti pe baza de contracte/conventii civile.

Colegul care este expert contabil poate factura servicii contabile in baza unui contract de prestari servicii.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


Evitati o amenda de pana la 5.000 de lei!
Folositi cel mai bun ghid de inventariere a patrimoniului, conform Codului fiscal!

 In Manualul de Inventariere gasiti:

  •     noile proceduri de inventariere, pas cu pas
  •     setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti
  •     exemple de inventariere pentru productie, agricultura, turism, constructii etc.
  •     modul in care se realizeaza procedura de inventariere in SAGA
  •     modul in care se face inventarierea pentru situatiile financiare interimare.
...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
depunere bilantadministratorexpert contabildocumentecontractprestari servicii


Data aparitiei: 02 Aprilie 2014

Votati articolul "Depunere bilant. Cum procedam cand firma nu are contract cu un contabil?":
Rating:

Nota: 4.63 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X