Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Calendar declaratii iunie 2014. Ce declaratii depunem la Fisc?

declaratii iunie 2014declaratia recapitulativaFiscdecontul specialschimbarea perioadei fiscale 25 iunie 2014
Va oferim lista completa cu declaratiile fiscale care se depun la Fisc in luna iunie 2014, in functie de obligatiile pe care le avem de indeplinit in calitate de contribuabili.

Pana la 6 iunie 2014 inclusiv:

 - Declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania, formular 092. Se depune de catre persoanele juridice si persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere care au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in luna mai 2014 si sunt obligate sa-si modifice perioada fiscala devenind platitori de TVA lunar. Reglementare: OPANAF nr. 1.165/2009.

 

Pana la 10 iunie 2014 inclusiv:

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii



- Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratia de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, formular 010. Se depune de catre persoanele juridice care au obligatia sa se inregistreze ca platitori de TVA in urma depasirii plafonului legal de scutire. Reglementare: art. 152 alin. (6) Cod Fiscal; OMEF nr. 262/2007, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratia de mentiuni pentru persoane fizice romane, formular 020. Se depune de persoanele fizice, altele decat persoanele fizice romane care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, care au obligatia sa se inregistreze ca platitori de TVA in urma depasirii plafonului legal de scutire. Reglementare: art. 152 alin. (6) Cod Fiscal; OMEF nr. 262/2007 cu modificarile si completarile ulterioare;

- Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratia de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, formular 070. Se depune de catre persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere care au obligatia sa se inregistreze ca platitori de TVA in urma depasirii plafonului legal de scutire. Reglementare: art. 152 alin. (6) Cod Fiscal; OMEF nr. 262/2007, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Declaratia de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art. 152 din Codul Fiscal, formular 096. Se depune de persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 cu perioada fiscala luna care solicita scoaterea din evidenta platitorilor de TVA. Reglementare: art. 152 alin. (7) Cod Fiscal; OPANAF nr. 1.768/2012.

 

Pana la 25 iunie 2014 inclusiv:

- Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare, formular 097. Sedepune de catre persoanele impozabile inregistrate conform art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare pentru notificarea organelor fiscale cu privire la aplicarea sistemului TVA la incasare sau cu privire la incetarea aplicarii acestui sistem in conditiile prevazute la art. 134^2 si art. 156^3 alin. (11) si alin. (12). Reglementare: OPANAF nr. 3.884/2013;

- Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar  pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii mai  2014, formular 100. Reglementare: OPANAF nr. 1.950/2012 cu modificarile si completarile ulterioare;

-Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, cu termen lunarpentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii mai 2014, formular 112. Reglementare: OMFP nr. 1.045/2012 cu modificarile si completarile ulterioare;

.- Declaratia privind veniturile sub forma de salarii din strainatate obtinute de catre persoanele fizice care desfasoara activitate in Romania si de catre persoanele fizice romane angajate ale misiunilor diplomatice si posturilor consulare acreditate in Romania pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii mai 2014, formular 224. Reglementare: OPANAF nr. 52/2012;

- Decontul de taxa pe valoarea adaugata, cu termen lunar pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii mai 2014, formular 300. Reglementare: art. 156^2 Cod Fiscal; OPANAF nr. 1.790/2012. Atentie! Decontul se depune si de contribuabilii care au solicitat scoaterea din evidenta ca platitor de TVA conform art. 152 alin. (7) Cod Fiscal pana la 10 mai  2014;

- Decontul special de taxa pe valoarea adaugata, formular 301, pentru contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA, conform art. 153^1 Cod Fiscal si care au efectuat: achizitii intracomunitare in luna precedenta, achizitii intracomunitare de mijloace de transport care nu sunt considerate noi conform art. 125^1 alin. (3), contribuabilii care au efectuat achizitii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA, precum si pentru contribuabilii neinregistrati si care nu au obligatia inregistrarii, care au efectuat achizitii intracomunitare de mijloace de transport noi sau produse accizabile. Reglementare: art. 156^3 Cod Fiscal; OPANAF nr. 30/2011;

- Declaratia privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul Fiscal, formular 311.Se depune de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul Fiscal si care efectueaza in perioada in care nu au cod valid de TVA livrari de bunuri/prestari de servicii si/sau achizitii de bunuri si/sau de servicii pentru care sunt obligate la plata taxei pe valoarea adaugata. Reglementare: OPANAF nr. 2.224/2013;

- Declaratia privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adaugata, formular 307. Se depune de catre persoanele impozabile: pentru operatiunile prevazute la art. 128 alin. (7) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal; pentru ajustarea TVA de catre locatarul/utilizatorul activelor corporale fixe achizitionate printr-un contract de leasing, daca transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor are loc dupa scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA a locatarului/utilizatorului in baza prevederilor art. 152 alin. (7) din Codul Fiscal; pentru ajustarea TVA de catre persoana impozabila pentru care inregistrarea in scopuri de TVA a fost anulata conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) sau lit. g) din Codul Fiscal, care nu a efectuat ajustarile de taxa conform art. 128 alin. (4), art. 148, 149 sau 161 din Codul Fiscal in ultimul decont depus inaintea scoaterii din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA sau care a efectuat ajustari incorecte. Reglementare: art. 156^3 Cod Fiscal; OPANAF nr. 2.223/2013;

- Declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare pentru obligatiile de declarare aferente operatiunilor desfasurate in luna mai 2014, formular 390 VIES. Reglementare: art. 156^4 Cod Fiscal; OPANAF nr. 76/2010;

- Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national, formular 394, pentru declararea operatiunilor desfasurate in luna mai 2014 de catre platitorii de TVA cu perioada fiscala lunara. Reglementare: OPANAF nr. 3.596/2011 cu modificarile si completarile ulterioare.

Am creat o pagina speciala unde gasiti mai multe Declaratii Electronice Actualizate 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 30 Mai 2014


Votati articolul "Calendar declaratii iunie 2014. Ce declaratii depunem la Fisc?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Predarea-primirea unui bun si scoaterea lui din gestiune

Intrebare: Buna ziua !

Va rog foarte mult sa ma ajutati sa rezolv urmatoarea problema:

- in gestiunea institutiei noastre se afla un bun cultural muzeal, despre care se pot spune urmatoarele:
- din presa vremii rezulta ca acest bun a fost descoperit, in urma sapaturilor,
la baza unei cladiri vechi aflate in incinta institutiei noastre.
- initial, pana a avea personalitate juridica,
institutia noastra a apartinut de Muzeul Judetean.
- cand institutia noastra a capatat personalitate jurdica,
Muzeul Judetean ne-a predat un Registru si niste bunuri culturale muzeale.
- despre bunul problema se face referire doar intr-un Proces-verbal de custodie
incheiat intre fostul director al institutiei noastre si o persoana de la Muzeul Judetean.
Acest inscris nu a fost inregistrat si datat, nu poarta stampila Muzeului Judetean
si sunt mazgalite si schimbate intre ele
calitatea celor care predau si primesc bunul.
In acest PV se spune ca acest bun se preda in custodia institutiei noastre
pe perioada nedeterminata.
- nu se cunosc alte detalii.

Abia acum, in urma inventarelor facute la cele 2 institutii,
s-a gasit ca bunul culturat figureaza in gestiunea celor 2 institutii.

Acum, bunul se afla in posesia institutiei noastre,
situatia gestiunii fiind acoperita oarecum.
Muzeul ne solicita sa-i predam bunul.
Consiliul Judetean, institutia care are in subordine cele 2 institutii,
nu stie ce recomandari sa faca,
daca noi trebuie sa predam bunul
si cum sa ne descarcam noi dupa aceea,
adica cum vom scadea din inventarul nostru acel bun.
Fiind un bun cultural muzeal,
sunt 2 situatii:
1. - daca se considera ca noi suntem proprietarii bunului,
atunci tinand cont de art.46 alin.1 si alin.2, art.99 si Anexa pct.1 lit.a din Legea nr.182 /2000 privind protejarea patrimoniului cultural national mobil, republicata 2008,
se spune ca
bunurile arheologice descoperite intamplator intra in administrarea institutiei care finanteaza sau coordoneaza cercetarile,
or in cazul de fata nu este vorbe despre asa ceva,
si
se mai spune ca
doar Ministerul Culturii si Cultelor va decide asupra institutiei careia i se vor transmite in administrare bunurile arheologice respective.
apoi,
se mai spune ca
un bun depus in custodia unei institutii publice
se vor restitui de catre institutia detinatoare
persoanei juridice care l-a depus
la cererea scrisa a acesteria, cu avizul Comisiei Nationale a Muzeelor si Colectiilor.

Totodata, cf. art.9 din Ordinul nr. 2035 din 18 aprilie 2000 pentru aprobarea Normelor metodologice privind evidenţa, gestiunea şi inventarierea bunurilor culturale deţinute de muzee, colecţii publice, case memoriale, centre de cultură şi alte unităţi de profil
se spune ca:
- Art. 9. - În cazul bunurilor culturale revendicate şi retrocedate foştilor proprietari, scoaterea din gestiune se face numai în baza hotărârii judecătoreşti de retrocedare, rămasă definitivă şi irevocabilă.

In urma celor prezentate, este corect sa se procedeze
cf. prevederilor Legii nr.182 /2000 privind protejarea patrimoniului cultural national mobil, republicata 2008
sau
cf.art.9 din Ordinul nr. 2035 din 18 aprilie 2000 ?

Fiind vorba despre un bun cultural muzeal este foarte grav si riscant
sa se scada din gestiune fara a se respecta prevederile legale.

Consiliul Judetean, institutia superioara Muzeului Judetean si institutiei noastre,
nu stie ce raspuns sa dea.
Printr-o adresa oficial ne-a solicitat tot noua, sa gasim o modalitate legala care
sa se finalizeze prin expunerea bunului in spatiul expozitional al Muzeului Judetean.
Dar, pe de alta parte, fara un aviz in acest sens,
fara ca muzeografii institutiei noastre sa spuna ca
bunul nu poate fi expus la noi, ca nu sunt conditii optime de conservare, .....
si fara ca Muzeul Judetean sa ne faca o adres oficiala ca
intentioneaza ca acest bun sa fie cuprins intr-o expozitie,
dar cu caracter temporar,
sa arate necesitatea solicitarii in vederea expunerii, ......,
bunul urmand sa se intoarca la institutia noastra,
consider ca nu putem face nici o predare-primire
definitiva a bunului, de la o institutie la alta.

Muzeul Judetean ne-a trimis recent o adresa oficiala
prin care ne ameninta cu o actiune civila in instanta,
daca refuzam sa ii predam bunul.

In contabilitatea niciuneia dintre cele 2 institutii
nu se poate spune ca exista erori
si ca acest bun a fost inregistrat ....
Nimeni nu risca sa sustina acest lucru.

Va rog foarte mult sa ne ajutati cu un sfat,
cum trebuie procedat in cazul de fata ?

Raspuns: Proces-verbal de custodie este singurul document trecut in Listele de inventariere care este inscris...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 30 Mai 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

  • OANAF 3501/2017: Scapati de lista datornicilor cu o conditie!

    • Noile reglementari aduse de ordinul din decembrie 2017 stabileste ca persoanele juridice si fizice pot sa nu mai fie inscrise pe lista datornicilor publicata de ANAF daca indeplinesc o anumita conditie.    In acest sens, ANAF a publicat recent Ordinul nr. 3501/2017 pentru modificarea Procedurii de publicare a listelor debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante, precum si cuantumul acestor obligatii, aprob...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala din 6-10 decembrie

    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei din perioada 6-10 decembrie.    1. Legea nr. 233/2017 privind respingerea Ordonantei Guvernului nr. 14/2015 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice (...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii vor avea posibilitatea actualizarii online a mentiunilor privind vectorul fiscal

    • De la 1 ianuarie 2018, contribuabilii vor avea posibilitatea de modificare prin intermediul Internetului a categoriilor de obligatii fiscale declarative care sunt inscrise in vectorul fiscal, cu exceptia inregistrarii in scopuri de TVA. Declararea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a mentiunilor privind vectorul fiscal se va face de catre toate categoriile de contribuabili prin completarea ...» citeste mai departe aici

  • Lichidare voluntara. Arhivare documente. Cum procedam cu registrele contabile?

    • In analiza de mai jos, stabilim ce se intampla cu registrele contabile in cazul in care o societate a parcurs etapele de lichidare voluntara urmata de dizolvare si radiere. De asemenea, vom vedea daca trebuie predate toate registrele si documentele aferente din ultimii 10 ani precum si situatiile financiare la arhivele statului sau daca exista si alta optiune. Iata raspunsul specialistului: Cu privire la arhivarea documentelor Ordinul 2634/2015 prevede:&nbs...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X