email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Tabel comparativ: Modificari Codul fiscal aduse prin OUG 32/2016

modificari codul fiscaloug 32/2016Legea 70/2015plati in numerarpatrimoniul personal

Redam mai jos, punctual si sub forma comparativa, modificarile aduse de Ordonanta de Urgenta OUG 32/2016 pentru completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale comparata cu LEGEA Nr. 227/2015 privind Codul Fiscal sl Legea nr. 70/2015.

LEGE Nr. 227/2015 privind Codul Fiscal

Ordonanta de Urgenta Nr. 32 din 28 iunie 2016 pentru completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale

Art. 60 - Scutiri
Sunt scutiti de la plata impozitului pe venit urmatorii contribuabili:

MODIFICARE:

Art. I - Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 688 din 10 septembrie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa
cum urmeaza:
Art. 60 - Scutiri


1. La articolul 60, dupa punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 3, cu urmatorul cuprins:
"3. persoanele fizice, pentru veniturile realizate din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1) - (3), ca urmare a desfasurarii activitatii de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica, in conditiile stabilite prin ordin comun al ministrului educatiei nationale si cercetarii stiintifice, al ministrului economiei, comertului si relatiilor cu mediul de afaceri, al ministrului finantelor publice, al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice si al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale."

 

********

Art. 111 - Definirea venitului din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal
….
(2) Impozitul prevazut la alin. (1) nu se datoreaza in urmatoarele cazuri:


MODIFICARE:

Art. 111 - Definirea venitului din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal
2. La articolul 111 alineatul (2), dupa litera d) se introduce o noua litera, litera e), cu urmatorul cuprins:
"e) in cazul transferului dreptului de proprietate imobiliara din patrimoniul personal, in conditiile prevederilor Legii nr. 77/2016 privind darea in plata a unor bunuri imobile in vederea stingerii obligatiilor asumate prin credite, pentru o singura operatiune de dare in plata."

3. La articolul 111, dupa alineatul (2) se introduc noua noi alineate, alineatele (21) - (29), cu urmatorul cuprins: "(2^1) Dispozitiile alin. (2) lit. e) se aplica atat debitorului, cat si codebitorilor, coplatitorilor, garantilor personali sau ipotecari ai debitorului, in cazul in care prin operatiunea de dare in plata se transfera dreptul de proprietate imobiliara din patrimoniul personal al acestora.

(2^2) Persoanele fizice prevazute la alin. (21) beneficiaza de prevederile alin. (2) lit. e) o singura data, pentru prima operatiune de dare in plata, astfel cum rezulta din registrul prevazut la alin. (23), indiferent de calitatea pe care acestea o au intr-o alta operatiune de dare in plata efectuata in conditiile prevederilor  Legii nr. 77/2016.

(2^3) Pentru identificarea primei operatiuni de dare in plata, in vederea aplicarii prevederilor alin. (2) lit. e), se infiinteaza la nivelul Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania Registrul national notarial de evidenta a actelor de dare in plata prevazute de Legea nr. 77/2016 privind darea in plata a unor bunuri imobile in vederea stingerii obligatiilor asumate prin credite, denumit in continuare RNNEADP, in care se inscriu actele autentificate de notarul public si hotararile judecatoresti de dare in
plata emise in conformitate cu prevederile Legii nr. 77/2016.

RNNEADP este administrat de Centrul National de Administrare a Registrelor Nationale Notariale (CNARNN – Infonot). (24) in cazul in care darea in plata pentru care se solicita aplicarea prevederilor alin. (2) lit. e) se face prin notarul public, persoanele fizice prevazute la alin. (21) solicita acestuia un
certificat eliberat de CNARNN care sa ateste faptul ca nu s-a mai inregistrat niciun alt act de dare in plata potrivit Legii nr. 77/2016, pana la data autentificarii actului de dare in plata de catre acesta.

(2^5) Aplicarea prevederilor alin. (2) lit. e) de catre notarul public se efectueaza in baza certificatului eliberat potrivit alin. (24).

(2^6) Notarii publici care autentifica acte de dare in plata potrivit Legii nr. 77/2016 au obligatia sa le transmita la RNNEADP in aceeasi zi, in vederea inregistrarii lor, cu evidentierea distincta a persoanelor fizice care au calitatea de parte in actul de dare in plata.

 

Cititi si MODIFICARI EXPLICATE PUNCTUAL. CUM SCHIMBA OUG 32/2016 Codul fiscal?, articol in care veti gasi aceste schimbari insotite de explicatii detaliate.


(2^7) in cazul in care darea in plata pentru care persoanele fizice, prevazute la alin. (21), solicita aplicarea prevederilor alin. (2) lit. e) se face pe cale judecatoreasca, acestea au obligatia transmiterii unui exemplar al hotararii judecatoresti definitive la CNARNN, in termen de 30 de zile de la data comunicarii hotararii, in vederea inregistrarii acesteia in RNNEADP.

(2^8) in situatia prevazuta la alin. (27), pentru a beneficia de prevederile alin. (2) lit. e), persoanele fizice prevazute la alin. (21) au obligatia depunerii unei cereri la organul fiscal competent, in termen de 90 de zile de la data comunicarii hotararii judecatoresti, sub sanctiunea decaderii, la care sa anexeze certificatul eliberat de CNARNN, din care sa rezulte faptul ca hotararea judecatoreasca definitiva s-a inregistrat in RNNEADP si nu s-a mai inregistrat niciun alt act de dare in plata potrivit Legii nr. 77/2016, pana la data inregistrarii hotararii judecatoresti. Certificatul se obtine de la CNARNN - Infonot de persoana fizica, direct sau prin intermediul unui notar public.

(29) Cererea prevazuta la alin. (28) va cuprinde cel putin informatii privind: datele de identificare ale contribuabilului, calitatea de parte in cadrul unei hotarari judecatoresti obtinute in conformitate cu prevederile Legii nr. 77/2016, numarul si data hotararii judecatoresti definitive, adresa la care este situat bunul imobil instrainat care face obiectul transferului dreptului de proprietate ca urmare a actului de dare in plata


*************

Art. 114 - Definirea veniturilor din alte surse

(2) in aceasta categorie se includ, insa nu sunt limitate, urmatoarele venituri:

MODIFICARE:

Art. 114 - Definirea veniturilor din alte surse
4. La articolul 114 alineatul (2), dupa litera a) se introduce o noua litera, litera a1), cu urmatorul cuprins:
"a1) veniturile, cu exceptia celor obtinute ca urmare a unor contracte incheiate in baza Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau in baza raporturilor de serviciu incheiate in baza Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, obtinute de catre operatorii statistici din activitatea de colectare a datelor de la populatie si de la persoanele juridice cuprinse in cercetarile statistice efectuate in vederea producerii de statistici oficiale;".


***********************
Art. 291 - Cotele


(2) Cota redusa de 9% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele prestari de servicii și/sau livrari de bunuri:

MODIFICARE:

5. La articolul 291 alineatul (2), dupa litera g) se introduce o noua litera, litera h), cu urmatorul cuprins:
"h) livrarea de ingrasaminte si de pesticide utilizate in agricultura, seminte si alte produse agricole destinate insamantarii sau plantarii, precum si prestarile de servicii de tipul celor specifice utilizate in
sectorul agricol, prevazute prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale."

Art. II - Persoanele fizice care pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta au efectuat darea in plata in conditiile prevederilor Legii nr. 77/2016 beneficiaza de prevederile art. 111 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, completata prin prezenta ordonanta de urgenta, o singura data, pentru prima operatiune de dare in plata
efectuata dupa intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

Art. III - (1) in situatia prevazuta la art. 8 alin. (5) din Legea nr. 77/2016, pentru a beneficia de prevederile art. 111 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si
completarile ulterioare, completata prin prezenta ordonanta de urgenta, contribuabilul depune o cerere insotita de certificatul eliberat de CNARNN prevazut la art. 111 alin. (28) din Legea nr. 227/2015, cu
modificarile si completarile ulterioare, la organul fiscal competent care procedeaza dupa cum urmeaza:
a) in cazul in care decizia de impunere nu a fost emisa sau nu a fost comunicata pana la data depunerii cererii, decizia de impunere nu se mai emite sau, dupa caz, nu se mai comunica;

b) in cazul in care decizia de impunere a fost emisa si comunicata contribuabilului, impozitul si accesoriile aferente acestora, neachitate pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se anuleaza, prin emiterea unei decizii de anulare a obligatiilor fiscale care se comunica contribuabilului.

(2) Sub sanctiunea decaderii, cererea prevazuta la alin. (1) se depune la organul fiscal competent in termen de cel mult 90 de zile de la data comunicarii hotararii judecatoresti definitive.

(3) Organul fiscal nu incepe sau suspenda executarea silita a impozitului pe venitul din transferul dreptului de proprietate imobiliara din patrimoniul personal atunci cand contribuabilul a notificat organul fiscal cu privire la exercitarea dreptului prevazut la art. 8 alin. (5) din Legea nr. 77/2016.
 
(4) Obligatiile fiscale reprezentand impozit pe venitul din transferul dreptului de proprietate imobiliara din patrimoniul personal datorate la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si stinse, prin orice modalitate, in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si data pronuntarii hotararii  judecatoresti definitive potrivit dispozitiilor art. 8 alin. (5) din Legea nr. 77/2016 se restituie la cererea contribuabilului adresata organului fiscal competent.

********************

LEGE Nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002
privind introducerea sistemelor moderne de plata

Art. 4

MODIFICARE:

Art. IV LEGE Nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata

 Art. 4
Dupa articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 4^1, cu urmatorul cuprins:
 
"Art. 4^1 - (1) Organizatorii de nunti si botezuri, pentru operatiunile de incasari in numerar pe zi, de la persoane fizice, pentru serviciile legate de aceste evenimente, pot solicita organului fiscal central competent in administrarea obligatiilor lor fiscale, in cazul in care acestia prezinta organului fiscal informatii din care rezulta ca incasarile de la persoane fizice generate de organizarea de astfel de evenimente depasesc plafonul prevazut la art. 4, aprobarea unui alt plafon de incasari decat cel stabilit la art. 4.

(2) La stabilirea plafonului, organul fiscal va avea in vedere incasarile pe care organizatorii de nunti si botezuri le-au avut anterior din astfel de evenimente.
(3) Organul fiscal dispune cu privire la cererea depusa, potrivit alin. (1), printr-o decizie in termen de cel mult 15 zile de la data depunerii cererii. Decizia are valabilitate un an de la data comunicarii.
(4) Decizia poate fi reinnoita sau modificata la cererea solicitantului. Dispozitiile alin. (1) - (3) sunt aplicabile in mod corespunzator.
(5) Procedura de aplicare a prevederilor prezentului articol se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice."

 

**************

Art.5
d) retragerea de numerar din conturi deschise la institutiile de credit sau la institutiile care presteaza servicii de plata si care sunt autorizate de Banca Nationala a Romaniei pentru plata salariilor si a altor drepturi de personal prevazute de lege si pentru alte operatiuni de plati efectuate catre persoanele fizice, altele decat cele prevazute la art. 4 alin. (4);

MODIFICARE:


Art.5
2. La articolul 5, litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"d) retragerea de numerar din conturi deschise la institutiile de credit sau la institutiile care presteaza servicii de plata si care sunt autorizate de Banca Nationala a Romaniei pentru plata salariilor si a altor drepturi de personal prevazute de lege si pentru alte operatiuni de plati efectuate catre persoanele fizice;".


Art. V - (1) Prin derogare de la prevederile art. 4 alin. (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, prevederile art. I intra in vigoare la data publicarii prezentei
ordonante de urgenta in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(2) Prevederile art. I pct. 1 se aplica incepand cu veniturile aferente lunii august 2016, iar prevederile art. I pct. 5 se aplica incepand cu data de 1 august 2016. Pana la aceasta data se aproba ordinele prevazute la art. 60 pct. 3 si la art. 291 alin. (2) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum a fost completata prin prezenta ordonanta de urgenta.

(3) Prevederile art. IV se aplica incepand cu data de 1 august 2016.  Pana la aceasta data se aproba ordinul prevazut la art. 41 din Legea nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, astfel cum a fost completat prin prezenta ordonanta de urgenta.

Sursa: MFP – DGRFP Galati

 


de Miruna Petrache

NOUTATI Contabile 2024

Va invitam la Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate


Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate Modificari fiscal-contabile 2024

  1. CRAIOVA - 26 martie 2024
  2. TIMISOARA - 1 aprilie 2024
  3. CLUJ-NAPOCA - 2 aprilie 2024
  4. SIBIU - 3 aprilie 2024
  5. CONSTANTA - 9 aprilie 2024
  6. IASI - 15 aprilie 2024
  7. BUCURESTI - 19 aprilie 2024 + transmis LIVE
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
modificari codul fiscaloug 32/2016Legea 70/2015plati in numerarpatrimoniul personal


Data aparitiei: 15 Iulie 2016

Votati articolul "Tabel comparativ: Modificari Codul fiscal aduse prin OUG 32/2016":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 11 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X