Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Tabel comparativ: Modificari Codul fiscal aduse prin OUG 32/2016

modificari codul fiscaloug 32/2016Legea 70/2015plati in numerarpatrimoniul personal

Redam mai jos, punctual si sub forma comparativa, modificarile aduse de Ordonanta de Urgenta OUG 32/2016 pentru completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale comparata cu LEGEA Nr. 227/2015 privind Codul Fiscal sl Legea nr. 70/2015.

LEGE Nr. 227/2015 privind Codul Fiscal

Ordonanta de Urgenta Nr. 32 din 28 iunie 2016 pentru completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale

Art. 60 - Scutiri
Sunt scutiti de la plata impozitului pe venit urmatorii contribuabili:

MODIFICARE:

Art. I - Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 688 din 10 septembrie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa
cum urmeaza:
Art. 60 - Scutiri
1. La articolul 60, dupa punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 3, cu urmatorul cuprins:
"3. persoanele fizice, pentru veniturile realizate din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1) - (3), ca urmare a desfasurarii activitatii de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica, in conditiile stabilite prin ordin comun al ministrului educatiei nationale si cercetarii stiintifice, al ministrului economiei, comertului si relatiilor cu mediul de afaceri, al ministrului finantelor publice, al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice si al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale."

 


Clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe 2017
Clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe 2017

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii


********

Art. 111 - Definirea venitului din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal
….
(2) Impozitul prevazut la alin. (1) nu se datoreaza in urmatoarele cazuri:


MODIFICARE:

Art. 111 - Definirea venitului din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal
2. La articolul 111 alineatul (2), dupa litera d) se introduce o noua litera, litera e), cu urmatorul cuprins:
"e) in cazul transferului dreptului de proprietate imobiliara din patrimoniul personal, in conditiile prevederilor Legii nr. 77/2016 privind darea in plata a unor bunuri imobile in vederea stingerii obligatiilor asumate prin credite, pentru o singura operatiune de dare in plata."

3. La articolul 111, dupa alineatul (2) se introduc noua noi alineate, alineatele (21) - (29), cu urmatorul cuprins: "(2^1) Dispozitiile alin. (2) lit. e) se aplica atat debitorului, cat si codebitorilor, coplatitorilor, garantilor personali sau ipotecari ai debitorului, in cazul in care prin operatiunea de dare in plata se transfera dreptul de proprietate imobiliara din patrimoniul personal al acestora.

(2^2) Persoanele fizice prevazute la alin. (21) beneficiaza de prevederile alin. (2) lit. e) o singura data, pentru prima operatiune de dare in plata, astfel cum rezulta din registrul prevazut la alin. (23), indiferent de calitatea pe care acestea o au intr-o alta operatiune de dare in plata efectuata in conditiile prevederilor Legii nr. 77/2016.

(2^3) Pentru identificarea primei operatiuni de dare in plata, in vederea aplicarii prevederilor alin. (2) lit. e), se infiinteaza la nivelul Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania Registrul national notarial de evidenta a actelor de dare in plata prevazute de Legea nr. 77/2016 privind darea in plata a unor bunuri imobile in vederea stingerii obligatiilor asumate prin credite, denumit in continuare RNNEADP, in care se inscriu actele autentificate de notarul public si hotararile judecatoresti de dare in
plata emise in conformitate cu prevederile Legii nr. 77/2016.

RNNEADP este administrat de Centrul National de Administrare a Registrelor Nationale Notariale (CNARNN – Infonot). (24) in cazul in care darea in plata pentru care se solicita aplicarea prevederilor alin. (2) lit. e) se face prin notarul public, persoanele fizice prevazute la alin. (21) solicita acestuia un
certificat eliberat de CNARNN care sa ateste faptul ca nu s-a mai inregistrat niciun alt act de dare in plata potrivit Legii nr. 77/2016, pana la data autentificarii actului de dare in plata de catre acesta.

(2^5) Aplicarea prevederilor alin. (2) lit. e) de catre notarul public se efectueaza in baza certificatului eliberat potrivit alin. (24).

(2^6) Notarii publici care autentifica acte de dare in plata potrivit Legii nr. 77/2016 au obligatia sa le transmita la RNNEADP in aceeasi zi, in vederea inregistrarii lor, cu evidentierea distincta a persoanelor fizice care au calitatea de parte in actul de dare in plata.

 

Cititi si MODIFICARI EXPLICATE PUNCTUAL. CUM SCHIMBA OUG 32/2016 Codul fiscal?, articol in care veti gasi aceste schimbari insotite de explicatii detaliate.


(2^7) in cazul in care darea in plata pentru care persoanele fizice, prevazute la alin. (21), solicita aplicarea prevederilor alin. (2) lit. e) se face pe cale judecatoreasca, acestea au obligatia transmiterii unui exemplar al hotararii judecatoresti definitive la CNARNN, in termen de 30 de zile de la data comunicarii hotararii, in vederea inregistrarii acesteia in RNNEADP.

(2^8) in situatia prevazuta la alin. (27), pentru a beneficia de prevederile alin. (2) lit. e), persoanele fizice prevazute la alin. (21) au obligatia depunerii unei cereri la organul fiscal competent, in termen de 90 de zile de la data comunicarii hotararii judecatoresti, sub sanctiunea decaderii, la care sa anexeze certificatul eliberat de CNARNN, din care sa rezulte faptul ca hotararea judecatoreasca definitiva s-a inregistrat in RNNEADP si nu s-a mai inregistrat niciun alt act de dare in plata potrivit Legii nr. 77/2016, pana la data inregistrarii hotararii judecatoresti. Certificatul se obtine de la CNARNN - Infonot de persoana fizica, direct sau prin intermediul unui notar public.

(29) Cererea prevazuta la alin. (28) va cuprinde cel putin informatii privind: datele de identificare ale contribuabilului, calitatea de parte in cadrul unei hotarari judecatoresti obtinute in conformitate cu prevederile Legii nr. 77/2016, numarul si data hotararii judecatoresti definitive, adresa la care este situat bunul imobil instrainat care face obiectul transferului dreptului de proprietate ca urmare a actului de dare in plata


*************

Art. 114 - Definirea veniturilor din alte surse

(2) in aceasta categorie se includ, insa nu sunt limitate, urmatoarele venituri:

MODIFICARE:

Art. 114 - Definirea veniturilor din alte surse
4. La articolul 114 alineatul (2), dupa litera a) se introduce o noua litera, litera a1), cu urmatorul cuprins:
"a1) veniturile, cu exceptia celor obtinute ca urmare a unor contracte incheiate in baza Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau in baza raporturilor de serviciu incheiate in baza Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, obtinute de catre operatorii statistici din activitatea de colectare a datelor de la populatie si de la persoanele juridice cuprinse in cercetarile statistice efectuate in vederea producerii de statistici oficiale;".


***********************
Art. 291 - Cotele


(2) Cota redusa de 9% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele prestari de servicii și/sau livrari de bunuri:

MODIFICARE:

5. La articolul 291 alineatul (2), dupa litera g) se introduce o noua litera, litera h), cu urmatorul cuprins:
"h) livrarea de ingrasaminte si de pesticide utilizate in agricultura, seminte si alte produse agricole destinate insamantarii sau plantarii, precum si prestarile de servicii de tipul celor specifice utilizate in
sectorul agricol, prevazute prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale."

Art. II - Persoanele fizice care pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta au efectuat darea in plata in conditiile prevederilor Legii nr. 77/2016 beneficiaza de prevederile art. 111 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, completata prin prezenta ordonanta de urgenta, o singura data, pentru prima operatiune de dare in plata
efectuata dupa intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

Art. III - (1) in situatia prevazuta la art. 8 alin. (5) din Legea nr. 77/2016, pentru a beneficia de prevederile art. 111 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si
completarile ulterioare, completata prin prezenta ordonanta de urgenta, contribuabilul depune o cerere insotita de certificatul eliberat de CNARNN prevazut la art. 111 alin. (28) din Legea nr. 227/2015, cu
modificarile si completarile ulterioare, la organul fiscal competent care procedeaza dupa cum urmeaza:
a) in cazul in care decizia de impunere nu a fost emisa sau nu a fost comunicata pana la data depunerii cererii, decizia de impunere nu se mai emite sau, dupa caz, nu se mai comunica;

b) in cazul in care decizia de impunere a fost emisa si comunicata contribuabilului, impozitul si accesoriile aferente acestora, neachitate pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se anuleaza, prin emiterea unei decizii de anulare a obligatiilor fiscale care se comunica contribuabilului.

(2) Sub sanctiunea decaderii, cererea prevazuta la alin. (1) se depune la organul fiscal competent in termen de cel mult 90 de zile de la data comunicarii hotararii judecatoresti definitive.

(3) Organul fiscal nu incepe sau suspenda executarea silita a impozitului pe venitul din transferul dreptului de proprietate imobiliara din patrimoniul personal atunci cand contribuabilul a notificat organul fiscal cu privire la exercitarea dreptului prevazut la art. 8 alin. (5) din Legea nr. 77/2016.

(4) Obligatiile fiscale reprezentand impozit pe venitul din transferul dreptului de proprietate imobiliara din patrimoniul personal datorate la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si stinse, prin orice modalitate, in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si data pronuntarii hotararii judecatoresti definitive potrivit dispozitiilor art. 8 alin. (5) din Legea nr. 77/2016 se restituie la cererea contribuabilului adresata organului fiscal competent.

********************

LEGE Nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002
privind introducerea sistemelor moderne de plata

Art. 4

MODIFICARE:

Art. IV LEGE Nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata

 Art. 4
Dupa articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 4^1, cu urmatorul cuprins:

"Art. 4^1 - (1) Organizatorii de nunti si botezuri, pentru operatiunile de incasari in numerar pe zi, de la persoane fizice, pentru serviciile legate de aceste evenimente, pot solicita organului fiscal central competent in administrarea obligatiilor lor fiscale, in cazul in care acestia prezinta organului fiscal informatii din care rezulta ca incasarile de la persoane fizice generate de organizarea de astfel de evenimente depasesc plafonul prevazut la art. 4, aprobarea unui alt plafon de incasari decat cel stabilit la art. 4.

(2) La stabilirea plafonului, organul fiscal va avea in vedere incasarile pe care organizatorii de nunti si botezuri le-au avut anterior din astfel de evenimente.
(3) Organul fiscal dispune cu privire la cererea depusa, potrivit alin. (1), printr-o decizie in termen de cel mult 15 zile de la data depunerii cererii. Decizia are valabilitate un an de la data comunicarii.
(4) Decizia poate fi reinnoita sau modificata la cererea solicitantului. Dispozitiile alin. (1) - (3) sunt aplicabile in mod corespunzator.
(5) Procedura de aplicare a prevederilor prezentului articol se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice."

**************

Art.5
d) retragerea de numerar din conturi deschise la institutiile de credit sau la institutiile care presteaza servicii de plata si care sunt autorizate de Banca Nationala a Romaniei pentru plata salariilor si a altor drepturi de personal prevazute de lege si pentru alte operatiuni de plati efectuate catre persoanele fizice, altele decat cele prevazute la art. 4 alin. (4);

MODIFICARE:


Art.5
2. La articolul 5, litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"d) retragerea de numerar din conturi deschise la institutiile de credit sau la institutiile care presteaza servicii de plata si care sunt autorizate de Banca Nationala a Romaniei pentru plata salariilor si a altor drepturi de personal prevazute de lege si pentru alte operatiuni de plati efectuate catre persoanele fizice;".


Art. V - (1) Prin derogare de la prevederile art. 4 alin. (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, prevederile art. I intra in vigoare la data publicarii prezentei
ordonante de urgenta in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(2) Prevederile art. I pct. 1 se aplica incepand cu veniturile aferente lunii august 2016, iar prevederile art. I pct. 5 se aplica incepand cu data de 1 august 2016. Pana la aceasta data se aproba ordinele prevazute la art. 60 pct. 3 si la art. 291 alin. (2) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum a fost completata prin prezenta ordonanta de urgenta.

(3) Prevederile art. IV se aplica incepand cu data de 1 august 2016. Pana la aceasta data se aproba ordinul prevazut la art. 41 din Legea nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, astfel cum a fost completat prin prezenta ordonanta de urgenta.

Sursa: MFP – DGRFP Galati

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Iulie 2016


Votati articolul "Tabel comparativ: Modificari Codul fiscal aduse prin OUG 32/2016":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 11 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Care este prejudiciul: valoarea contractului sau diferenţa de bani ?

Intrebare: Bună ziua !

Vă rog mult de tot să mă ajutaţi şi să mă lămuriţi cu privire la următoarea situaţie:

- în anii anteriori s-au făcut achiziţii de bunuri culturale
- acum, în Dosarul penal în care se pune problema legalităţii
achiziţiilor şi a plăţilor respective,
s-a descoperit că s-au întocmit documente privind achiziţiile făcute
( de ex.: Contracte de vânzare-cumpărare bunuri culturale,
Acte de evaluare şi Procese-verbale de negociere, recepţii, plăţi, etc )
şi în zile în care salariaţi care au semnat nu au fost prezenţi la serviciu
( au fost în CO, CM, CFP sau au fost zile nelucrătoare ).
La Expertiza grafologică s-a descoperit că
unele semnături au fost falsificate.
Salariaţii se tem, iar unii salariaţi au spus că
îşi recunosc semnătura,
chiar în condiţiile arătate mai sus.

Vă rog foarte mult să îmi spuneţi:
1 - acele documente sunt valabile juridic sau nu ?
2 - care este prejudiciul ?
- valoarea contractului, dacă se vor considera că
documentele nu sunt valabile juridic ?
sau diferenţa de bani, dintre supraevaluarea bunurilor şi valoarea reală ?


Raspuns: Actele incheiate sunt valabile juridic, doar ca diferenta intre pretul platit si cel evaluat este...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Iulie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Clarificari ANAF: CAS si CASS datorate de ANGAJATORI pentru contractele individuale de munca cumulate

    • Ca regula generala pentru persoanele juridice si fizice care au calitatea de angajatori - baza lunara de calcul pentru CAS si CASS o reprezinta suma castigurilor brute realizate de persoanele fizice care obtin venituri din salarii sau asimilate salariilor asupra carora se datoreaza contributia individuala. (art. 140 alin. 1, art. 158 alin. 1 din Codul fiscal). Exceptie: In cazul castigului lunar brut realizat in baza unui contract individual de munca cu norma intrea...» citeste mai departe aici

  • Ministrul de finante considera ca datele financiare ale bancilor care nu ar fi platit impozit pe profit reprezinta secret fiscal

    • Ministrul Finantelor, Ionut Misa, a afirmat, marti, ca datele financiare ale bancilor care nu ar fi platit impozit pe profit se incadreaza la "secret fiscal" si ca acestea vor fi furnizate membrilor Comisiilor parlamentare de specialitate sub mentiunea "pastrarii secretului fiscal". "Legislatia astazi prevede ca acest tip de informatii se incadreaza la secretul fiscal, indiscutabil dumneavoastra ca membri ai comisiei aveti dreptul si aveti acces la aceste in...» citeste mai departe aici

  • Platile anticipate Trim. III 2017 au termen la 25 septembrie

    • Va informam ca luni, 25 septembrie 2017 este termenul limita pentru platile anticipate aferente trimestrului III 2017.   Data de 25 septembrie 2017 constituie termen pentru platile anticipate aferente trimestrului III 2017 cu titlu de impozit pe venit, contributii de asigurari sociale si contributii de asigurari sociale de sanatate in cazul contribuabililor care realizeaza venituri din activitati independente si din cedarea folosintei bunurilor. Plata impozitului ...» citeste mai departe aici

  • Clienti incerti. Care este regimul fiscal care se aplica?

    • In analiza urmatoare, o societate are creante neincasate de la o societate din grup (USA). Administratorul a dispus scoaterea lor din evidenta. Vom vedea care este tratamentul fiscal din punct de vederepdv al cheltuielii si al TVA in cazurile in care: 1. exista o hotarare cu falimentul societatii din USA 2. nu exista o hotarare cu falimentul societatii din USA. Iata raspunsul specialistului: La pct.328 din  OMFP 1802/2014 privi...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".