Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Tabel comparativ: Modificari Codul fiscal aduse prin OUG 32/2016

modificari codul fiscaloug 32/2016Legea 70/2015plati in numerarpatrimoniul personal

Redam mai jos, punctual si sub forma comparativa, modificarile aduse de Ordonanta de Urgenta OUG 32/2016 pentru completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale comparata cu LEGEA Nr. 227/2015 privind Codul Fiscal sl Legea nr. 70/2015.

LEGE Nr. 227/2015 privind Codul Fiscal

Ordonanta de Urgenta Nr. 32 din 28 iunie 2016 pentru completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale

Art. 60 - Scutiri
Sunt scutiti de la plata impozitului pe venit urmatorii contribuabili:

MODIFICARE:

Art. I - Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 688 din 10 septembrie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa
cum urmeaza:
Art. 60 - Scutiri
1. La articolul 60, dupa punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 3, cu urmatorul cuprins:
"3. persoanele fizice, pentru veniturile realizate din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1) - (3), ca urmare a desfasurarii activitatii de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica, in conditiile stabilite prin ordin comun al ministrului educatiei nationale si cercetarii stiintifice, al ministrului economiei, comertului si relatiilor cu mediul de afaceri, al ministrului finantelor publice, al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice si al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale."


Impozitul pe venit si Declaratia unica
Impozitul pe venit si Declaratia unica

Vezi detalii

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii


********

Art. 111 - Definirea venitului din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal
….
(2) Impozitul prevazut la alin. (1) nu se datoreaza in urmatoarele cazuri:


MODIFICARE:

Art. 111 - Definirea venitului din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal
2. La articolul 111 alineatul (2), dupa litera d) se introduce o noua litera, litera e), cu urmatorul cuprins:
"e) in cazul transferului dreptului de proprietate imobiliara din patrimoniul personal, in conditiile prevederilor Legii nr. 77/2016 privind darea in plata a unor bunuri imobile in vederea stingerii obligatiilor asumate prin credite, pentru o singura operatiune de dare in plata."

3. La articolul 111, dupa alineatul (2) se introduc noua noi alineate, alineatele (21) - (29), cu urmatorul cuprins: "(2^1) Dispozitiile alin. (2) lit. e) se aplica atat debitorului, cat si codebitorilor, coplatitorilor, garantilor personali sau ipotecari ai debitorului, in cazul in care prin operatiunea de dare in plata se transfera dreptul de proprietate imobiliara din patrimoniul personal al acestora.

(2^2) Persoanele fizice prevazute la alin. (21) beneficiaza de prevederile alin. (2) lit. e) o singura data, pentru prima operatiune de dare in plata, astfel cum rezulta din registrul prevazut la alin. (23), indiferent de calitatea pe care acestea o au intr-o alta operatiune de dare in plata efectuata in conditiile prevederilor Legii nr. 77/2016.

(2^3) Pentru identificarea primei operatiuni de dare in plata, in vederea aplicarii prevederilor alin. (2) lit. e), se infiinteaza la nivelul Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania Registrul national notarial de evidenta a actelor de dare in plata prevazute de Legea nr. 77/2016 privind darea in plata a unor bunuri imobile in vederea stingerii obligatiilor asumate prin credite, denumit in continuare RNNEADP, in care se inscriu actele autentificate de notarul public si hotararile judecatoresti de dare in
plata emise in conformitate cu prevederile Legii nr. 77/2016.

RNNEADP este administrat de Centrul National de Administrare a Registrelor Nationale Notariale (CNARNN – Infonot). (24) in cazul in care darea in plata pentru care se solicita aplicarea prevederilor alin. (2) lit. e) se face prin notarul public, persoanele fizice prevazute la alin. (21) solicita acestuia un
certificat eliberat de CNARNN care sa ateste faptul ca nu s-a mai inregistrat niciun alt act de dare in plata potrivit Legii nr. 77/2016, pana la data autentificarii actului de dare in plata de catre acesta.

(2^5) Aplicarea prevederilor alin. (2) lit. e) de catre notarul public se efectueaza in baza certificatului eliberat potrivit alin. (24).

(2^6) Notarii publici care autentifica acte de dare in plata potrivit Legii nr. 77/2016 au obligatia sa le transmita la RNNEADP in aceeasi zi, in vederea inregistrarii lor, cu evidentierea distincta a persoanelor fizice care au calitatea de parte in actul de dare in plata.

Cititi si MODIFICARI EXPLICATE PUNCTUAL. CUM SCHIMBA OUG 32/2016 Codul fiscal?, articol in care veti gasi aceste schimbari insotite de explicatii detaliate.


(2^7) in cazul in care darea in plata pentru care persoanele fizice, prevazute la alin. (21), solicita aplicarea prevederilor alin. (2) lit. e) se face pe cale judecatoreasca, acestea au obligatia transmiterii unui exemplar al hotararii judecatoresti definitive la CNARNN, in termen de 30 de zile de la data comunicarii hotararii, in vederea inregistrarii acesteia in RNNEADP.

(2^8) in situatia prevazuta la alin. (27), pentru a beneficia de prevederile alin. (2) lit. e), persoanele fizice prevazute la alin. (21) au obligatia depunerii unei cereri la organul fiscal competent, in termen de 90 de zile de la data comunicarii hotararii judecatoresti, sub sanctiunea decaderii, la care sa anexeze certificatul eliberat de CNARNN, din care sa rezulte faptul ca hotararea judecatoreasca definitiva s-a inregistrat in RNNEADP si nu s-a mai inregistrat niciun alt act de dare in plata potrivit Legii nr. 77/2016, pana la data inregistrarii hotararii judecatoresti. Certificatul se obtine de la CNARNN - Infonot de persoana fizica, direct sau prin intermediul unui notar public.

(29) Cererea prevazuta la alin. (28) va cuprinde cel putin informatii privind: datele de identificare ale contribuabilului, calitatea de parte in cadrul unei hotarari judecatoresti obtinute in conformitate cu prevederile Legii nr. 77/2016, numarul si data hotararii judecatoresti definitive, adresa la care este situat bunul imobil instrainat care face obiectul transferului dreptului de proprietate ca urmare a actului de dare in plata


*************

Art. 114 - Definirea veniturilor din alte surse

(2) in aceasta categorie se includ, insa nu sunt limitate, urmatoarele venituri:

MODIFICARE:

Art. 114 - Definirea veniturilor din alte surse
4. La articolul 114 alineatul (2), dupa litera a) se introduce o noua litera, litera a1), cu urmatorul cuprins:
"a1) veniturile, cu exceptia celor obtinute ca urmare a unor contracte incheiate in baza Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau in baza raporturilor de serviciu incheiate in baza Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, obtinute de catre operatorii statistici din activitatea de colectare a datelor de la populatie si de la persoanele juridice cuprinse in cercetarile statistice efectuate in vederea producerii de statistici oficiale;".


***********************
Art. 291 - Cotele


(2) Cota redusa de 9% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele prestari de servicii și/sau livrari de bunuri:

MODIFICARE:

5. La articolul 291 alineatul (2), dupa litera g) se introduce o noua litera, litera h), cu urmatorul cuprins:
"h) livrarea de ingrasaminte si de pesticide utilizate in agricultura, seminte si alte produse agricole destinate insamantarii sau plantarii, precum si prestarile de servicii de tipul celor specifice utilizate in
sectorul agricol, prevazute prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale."

Art. II - Persoanele fizice care pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta au efectuat darea in plata in conditiile prevederilor Legii nr. 77/2016 beneficiaza de prevederile art. 111 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, completata prin prezenta ordonanta de urgenta, o singura data, pentru prima operatiune de dare in plata
efectuata dupa intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

Art. III - (1) in situatia prevazuta la art. 8 alin. (5) din Legea nr. 77/2016, pentru a beneficia de prevederile art. 111 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si
completarile ulterioare, completata prin prezenta ordonanta de urgenta, contribuabilul depune o cerere insotita de certificatul eliberat de CNARNN prevazut la art. 111 alin. (28) din Legea nr. 227/2015, cu
modificarile si completarile ulterioare, la organul fiscal competent care procedeaza dupa cum urmeaza:
a) in cazul in care decizia de impunere nu a fost emisa sau nu a fost comunicata pana la data depunerii cererii, decizia de impunere nu se mai emite sau, dupa caz, nu se mai comunica;

b) in cazul in care decizia de impunere a fost emisa si comunicata contribuabilului, impozitul si accesoriile aferente acestora, neachitate pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se anuleaza, prin emiterea unei decizii de anulare a obligatiilor fiscale care se comunica contribuabilului.

(2) Sub sanctiunea decaderii, cererea prevazuta la alin. (1) se depune la organul fiscal competent in termen de cel mult 90 de zile de la data comunicarii hotararii judecatoresti definitive.

(3) Organul fiscal nu incepe sau suspenda executarea silita a impozitului pe venitul din transferul dreptului de proprietate imobiliara din patrimoniul personal atunci cand contribuabilul a notificat organul fiscal cu privire la exercitarea dreptului prevazut la art. 8 alin. (5) din Legea nr. 77/2016.

(4) Obligatiile fiscale reprezentand impozit pe venitul din transferul dreptului de proprietate imobiliara din patrimoniul personal datorate la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si stinse, prin orice modalitate, in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si data pronuntarii hotararii judecatoresti definitive potrivit dispozitiilor art. 8 alin. (5) din Legea nr. 77/2016 se restituie la cererea contribuabilului adresata organului fiscal competent.

********************

LEGE Nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002
privind introducerea sistemelor moderne de plata

Art. 4

MODIFICARE:

Art. IV LEGE Nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata

Art. 4
Dupa articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 4^1, cu urmatorul cuprins:

"Art. 4^1 - (1) Organizatorii de nunti si botezuri, pentru operatiunile de incasari in numerar pe zi, de la persoane fizice, pentru serviciile legate de aceste evenimente, pot solicita organului fiscal central competent in administrarea obligatiilor lor fiscale, in cazul in care acestia prezinta organului fiscal informatii din care rezulta ca incasarile de la persoane fizice generate de organizarea de astfel de evenimente depasesc plafonul prevazut la art. 4, aprobarea unui alt plafon de incasari decat cel stabilit la art. 4.

(2) La stabilirea plafonului, organul fiscal va avea in vedere incasarile pe care organizatorii de nunti si botezuri le-au avut anterior din astfel de evenimente.
(3) Organul fiscal dispune cu privire la cererea depusa, potrivit alin. (1), printr-o decizie in termen de cel mult 15 zile de la data depunerii cererii. Decizia are valabilitate un an de la data comunicarii.
(4) Decizia poate fi reinnoita sau modificata la cererea solicitantului. Dispozitiile alin. (1) - (3) sunt aplicabile in mod corespunzator.
(5) Procedura de aplicare a prevederilor prezentului articol se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice."

**************

Art.5
d) retragerea de numerar din conturi deschise la institutiile de credit sau la institutiile care presteaza servicii de plata si care sunt autorizate de Banca Nationala a Romaniei pentru plata salariilor si a altor drepturi de personal prevazute de lege si pentru alte operatiuni de plati efectuate catre persoanele fizice, altele decat cele prevazute la art. 4 alin. (4);

MODIFICARE:


Art.5
2. La articolul 5, litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"d) retragerea de numerar din conturi deschise la institutiile de credit sau la institutiile care presteaza servicii de plata si care sunt autorizate de Banca Nationala a Romaniei pentru plata salariilor si a altor drepturi de personal prevazute de lege si pentru alte operatiuni de plati efectuate catre persoanele fizice;".


Art. V - (1) Prin derogare de la prevederile art. 4 alin. (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, prevederile art. I intra in vigoare la data publicarii prezentei
ordonante de urgenta in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(2) Prevederile art. I pct. 1 se aplica incepand cu veniturile aferente lunii august 2016, iar prevederile art. I pct. 5 se aplica incepand cu data de 1 august 2016. Pana la aceasta data se aproba ordinele prevazute la art. 60 pct. 3 si la art. 291 alin. (2) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum a fost completata prin prezenta ordonanta de urgenta.

(3) Prevederile art. IV se aplica incepand cu data de 1 august 2016. Pana la aceasta data se aproba ordinul prevazut la art. 41 din Legea nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, astfel cum a fost completat prin prezenta ordonanta de urgenta.

Sursa: MFP – DGRFP Galati

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
modificari codul fiscaloug 32/2016Legea 70/2015plati in numerarpatrimoniul personal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Iulie 2016


Votati articolul "Tabel comparativ: Modificari Codul fiscal aduse prin OUG 32/2016":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 11 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie contabila carduri cadou

Intrebare: Buna ziua. Lucrez la o societate care comercializeaza cu amanuntul bauturi alcoolice (produse cu tva 20 si 9%). Avem deschise mai multe magazine in tara. Dorim sa implementam acordarea unor carduri valorice cu valoarea nominala de 50, 100 si 150 lei. Acestea vor putea fi cumparate de catre clienti si oferite prietenilor (sau altor persoane) urmand ca acestia sa achizitioneze produse apartinand societatii, in baza voucherelor primire. Puteti, va rog, sa ma ajutati cu o monografie contabila? Am citit pe mai multe site-uri si unii utilizatori ai acestui sistem colecteaza tva-ul la vanzarea acestor voucere ceea ce nu m-i se pare normal deoarece nu este o vanzare efectiva. Puteti sa ma indrumati spre ceva legislatie privitoare la acest sistem?
Va multumesc!

Raspuns: Nu stiu cum utilizati acest voucher, cred ca sunteti mai in tema decat mine cu modul de utilizare....... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Iulie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Declaratia unica online. ANAF a lansat o noua aplicatie pentru depunere

    • ANAF a anuntat ca, pentru a simplifica procesul de depunere online a Declaratiei unice, a pus la dispozitia contribuabililor o aplicatie speciala. “Pentru a simplifica completarea si depunerea online a Declaratiei Unice, Ministerul Finantelor Publice - ANAF pune la dispozitia contribuabililor o aplicatie informatica dedicata, care poate fi accesata la adresa https://declunica.anaf.ro/&rdq...» citeste mai departe aici

  • Ce obligatii au firmele care distribuie dividende trimestrial?

    • Va anuntam saptamana trecuta ca legea care permite ca dividendele sa fie impartite trimestrial a fost publicata in Monitorul Oficial. Astfel, societatile infiintate in baza Legii nr. 31/1990 pot sa distribuie in cursul anului fiscal dividende ce provin din profitul exercitiului financiar in curs, incepand cu data de 15 iulie 2018. Acest act ...» citeste mai departe aici

  • Vanzarea cu amanuntul catre persoane juridice. Ce conditii sunt?

    • Va ocupati de vanzarea cu amanuntul cu persoane juridice? Ati intampinat dificultati legate de acest procedeu? Expertul nostru ne lamureste daca pot fi efectuate vanzari din gestiunea cu amanuntul catre clienti persoane juridice, care revand marfa, la pret preferential in functie de cantitatea achizitionata. Se va lua in considerare existenta Deciziei nr 498/2012 a Cutii Constitutionale, care precizeaza ca interzicerea achizitiei de marfuri in scop de revanzare de l...» citeste mai departe aici

  • Eugen Teodorovici a semnat la Bruxelles Carta Vamala Europeana

    • Eugen Teodorovici, ministrul Finantelor Publice, a participat joi, 12 iulie 2018, la Bruxelles, la evenimentul organizat cu ocazia celebrarii celor 50 de ani de Uniune Vamala. Cu aceasta ocazie, Teodorovici a semnat Carta Vamala Europeana, sub inaltul patronaj al domnului Pierre Moscovici, comisar european pentru afaceri economice si financiare, impozitare si vama si al domnului Hartwig Loger, ministrul de finante din Austria, tara care detine Presedintia Consiliului Uniunii Europen...» citeste mai departe aici

  • Servicile de consiliere juridica – ce calitati le recomanda

    • Cu siguranta ca serviciile de consiliere juridica sunt o necesitate in randul entitatilor juridice, atat a celor ce vizeaza institutii publice, cat si private. Importanta pe care o are o firma de contablitate in acest sens este una majora, mai ales ca in general conducatorii afacerilor au in vedere opinia avizata a profesionistilor pentru a lua decizi importante pe partea juridica. ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X