Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Avem gestiunea in Cloud: cat de repede si usor facem retururile si stornarea?

smartbillcontabilitategestiunea in cloudcorectii in gestiune

Folosirea unui program pentru a avea gestiunea in cloud este o varianta din ce in ce mai utilizata de numeroase companii, din motive cat se poate de practice: economie de timp, accesibilitate rapida de oriunde si posibilitatea de a fi folosita de mai multe persoane simultan, chiar si din locatii diferite.



Ce se intampla, insa, in practica de zi cu zi? Este atat de utila si rapida gestiunea in cloud pe cat ne dorim? Putem, spre exemplu, sa facem rapid si simplu retururi sau stornari, in conditiile in care suntem fata in fata cu mai multi clienti grabiti?

Am testat aplicatia furnizata de Smart Bill (...vezi aici cum arata aplicatia >>), solutie care ofera servicii de facturare, gestiune si contabilitate primara gazduite in Cloud. Putem vedea, astfel, ce inseamna din punct de vedere practic folosirea unui astfel de program, in doua situatii care implica anumite corectii in gestiune: returul si stornarea.

Daca returul reprezinta o restituire a produselor cumparate de clienti, din diferite motive (defect, razgandire , samd), stornarea reprezinta corectarea unor inregistrari precedente, unele dintre ele chiar datorate retururilor – de exemplu, in urma unui retur de la clienti, compania emite o factura de storno pentru a evidentia si in gestiune sau contabilitate acest fapt. Stornarea are insa o arie de aplicabilitatea mai larga decat returul.

Atat retururile cat si stornarile pot fi privite de catre firma atat din perspectiva de furnizor cat si de cea de client. Firma poate efectua retururi pentru marfa cumparata dar poate primi si retururi pentru marfa vanduta. La fel si in cazul stornarilor.

Adesea cele doua notiuni se suprapun in practica si se opereaza la fel.


Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

 Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate

Vezi detalii


Sa analizam mai departe o situatie concreta.

Presupunem ca folosim Smart Bill si dorim sa facem un retur la un furnizor. Cum procedam?
In primul rand va trebui sa introducem o nota de receptie pentru acel produs:


Din fereastra pe care o vedeti mai sus, daca dorim sa inregistram un retur pentru o receptie mai veche, putem face acest lucru accesand sectiunea "Optiuni receptie" (partea stanga, sus)



Pasul urmator va fi sa alegem alegem receptiile disponibile pentru stornare. Observati si din imagine ca acestea se deschid in fereastra urmatoare.

Foarte important de stiut este faptul ca aplicatia Smart Bill iti prmite sa alegi exact ce produse doresti sa returnezi. Acest lucru ne confera cateva mari avantaje:

  • daca ai un NIR ce contine multe produse, dar doresti sa returnezi doar doua dintre ele, poti specifica exact produsele respective si pe NIR-ul storno vor aparea doar acele doua produse;

  • daca ai o cantitate dintr-un produs care a fost receptionata de-a lungul unei perioade mai mari de timp si pe baza mai multor NIR-uri, iar returul se face tot de pe multe NIR-uri, ai aceasta posibilitate. Trebuie doar sa iti selectezi NIR-urile, sa stabilesti produsul, iar pe storno vor aparea pozitiile cu produsul dorit de tine, de pe toate NIR-urile bifate initial.

  • de mare ajutor este faptul ca in dreptul fiecarui produs va aparea drept comentariu numarul documentului de pe care se face storno-ul.

...click AICI daca doriti sa testati aplicatia Smart Bill >>

Sa continuam cu operatiunea de retur. Dupa ce am ales documentul, va trebui sa salvam, iar rezultatul va fi inregistrarea receptiei mai vechi selectate cu semnul "-".

Putem storna pozitii sau valori, integral sau partial.


Din postura de utilizator este un lucru bun faptul ca avem toata informatia la indemana si nu suntem constransi pe anumite fluxuri standard.

Important este faptul ca in urma operatiunii efectuate vom genera nota de receptie separata pentru produsele nou intrate:

Vom avea, insa, si un document separat pentru returul de bunuri. Acest document nu este prevazut in nomenclatorul de documente financiar contabile, dar ne este cat se poate de util in gestiunea interna, pentru a tine evidenta acestor operatiuni.

O alta functionalitate foarte importanta a aplicatiei Smart Bill este posibilitatea de a storna, sau anula, receptia inclusiv din forma de vizualizare. (...aici puteti vedea detaliat aplicatia Smart Bill >>)


Daca dorim sa corectam mai avem si o alta varianta de accesare a acestei functionalitati: direct din meniul dedicat, numit "Vanzari si achizitii"

In concluzie, daca folosim gestiunea in cloud oferita de Smart Bill avem urmatoarele avantaje:

  • putem face modificari pe documente sau inregistrari existente cu un efort minim. Avantajul major este faptul ca in orice fereastra exista butoane de optiuni care conduc la pasul dorit.
  • putem sa facem o stornare, daca asta ne dorim, prin mai multe modalitati. Fiecare dintre ele, sunt adaptate paginii in care ne aflam.

  • Avem in permanenta la indemana o variatie de optiuni, ceea ce confera un foarte mare confort in utilizarea aplicatiei


In plus, marele atuu este faptul ca toate aceste modificari in gestiune pot fi vazute in timp real. Daca avem un coleg la biroul din Timisoara care face 2 retururi ce pot modifica stocul, le putem vedea fara probleme de la Bucuresti doar logandu-ne in aplicatie.
...click AICI pentru a vedea cum functioneaza aplicatia Smart Bill >>

Orice alegere implica o analiza temeinica a structurii de business . Avantajele unei solutii gazduite in cloud sunt evidente pentru orice utilizator: usurinta in utilizare, rapiditate, accesibilitate din orice locatie, economie de timp iar toate acestea combinate cu conceptul de aplicatie impus de Smart Bill si analizat mai sus, constituie o solutie eficienta, rationala si de incredere pentru orice antreprenor.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Octombrie 2016


Votati articolul "Avem gestiunea in Cloud: cat de repede si usor facem retururile si stornarea?":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inregistrari contabile

Intrebare: Chiriasul unei cladiri a investit o suma pe care vreau s-o introduc in valoarea cladirii. Cum pot face acest lucru in contabilitate?

Raspuns: Se inregistreaza prin cresterea valorii mij fix ca modernizare si se amortizeaza la valoarea ramasa.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Anunt CECCAR: Termen-limita depunere Formular 010

    •  Termenul-limita pentru depunerea Formularului 010 cuprinzand informatii referitoare la organizarea si conducerea contabilitatii pe baza de contracte de prestari servicii in domeniul contabilitatii este de 15 zile de la publicarea Ordinului nr. 1.382/2017 in Monitorul Oficial (data publicarii: 10.05.2017). Conform Codului de procedura fiscala, depunerea declaratiei se face la ghiseu, in format hartie, sau prin posta (pentru a se evita aglomeratia de la ghiseu), prin scrisoare (...» citeste mai departe aici

  • Specializarea in domeniul contabil reprezinta cheia pentru a genera crestere si profit. Cum sa ne recuperam succesul din trecut

    • Ce ar trebui sa faca firmele de contabilitate pentru a obtine o crestere sustenabila si un profit semnificativa intr-un mediu din ce in ce mai standardizat? Veti regasi in acest material un exemplu de mesaj de vanzare pe care il puteti folosi pentru firma dumneavoastra de contabilitate sau in calitate de profesionist independent. In plus, va dam cateva exemple de intrebari care va pot ajuta sa va repozitionati in piata si sa atrageti clienti mai multi. In ultimii ani, din ...» citeste mai departe aici

  • Partea a II-a: Ce greseli riscati sa faceti in social media in profesia de contabil?

    • Daca primele trei greseli pe care le fac multi contabili in social media au vizat notiuni mai generale, urmatoarele trei pe care vi le propunem ating subiecte importante care influenteaza castigurile lunare si numarul de clienti pe care veti reusi sa ii atrageti prin social media. Cititi aici Partea I: 3 greseli pe ca...» citeste mai departe aici

  • 3 greseli pe care le fac contabilii in social media

    • In calitate de profesionisti contabili, felul in care alegeti sa va promovati influenteaza in 2017, poate mai mult ca niciodata, clientii pe care reusiti sa ii atrageti in portofoliul dumneavoastra sau al firmei.  De la Facebook pana la LinkedIn, mijloacele de comunicare prin retelele de socializare variaza, iar felul in care va promovati prin intermediul acestora este, dupa caz, diferit. ...» citeste mai departe aici

  • Erori contabile semnificative din anii precedenti. Ce ne sfatuieste specialistul privind depunerea D 101?

    • Avem mai jos situatia in care in luna aprilie 2017 s-a constatat ca in anii precedenti (2014 si 2015) s-au intocmit eronat note contabile (in loc sa se diminueze contul de cheltuiala s-a diminuat contul 409). S-a intocmit nota de reglare in 2017 prin contul 1174 rezultat reportat din corectarea erorilor contabile. Conform art. 19 Cod fiscal pct. 3 lit a), erorile se corecteaza prin ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se refera si depunerea de declaratii rectificative. Av...» citeste mai departe aici

  • Recuperare pierdere microintreprindere. Cum se va proceda?

    • In cazul urmator, avem o societate de tip microintreprindere care a inregistrat pierdere si care intra pe impozit pe profit. Se recupereaza pierderea din perioada in care a fost micro 2015-2016 microintreprindere. Stabilim daca in 2017 microintreprindrea trece la profit prin declaratia 101 aferenta pierderii fiscale din ani precedenti (0 sau 1000 lei). Conform art. 31 alin. (1) din Codul fiscal, pierderea anuala, stabilita prin declaratia de impozit pe profit, se recupereaza din pro...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X