Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Avem gestiunea in Cloud: cat de repede si usor facem retururile si stornarea?

smartbillcontabilitategestiunea in cloudcorectii in gestiune

Folosirea unui program pentru a avea gestiunea in cloud este o varianta din ce in ce mai utilizata de numeroase companii, din motive cat se poate de practice: economie de timp, accesibilitate rapida de oriunde si posibilitatea de a fi folosita de mai multe persoane simultan, chiar si din locatii diferite.



Ce se intampla, insa, in practica de zi cu zi? Este atat de utila si rapida gestiunea in cloud pe cat ne dorim? Putem, spre exemplu, sa facem rapid si simplu retururi sau stornari, in conditiile in care suntem fata in fata cu mai multi clienti grabiti?

Am testat aplicatia furnizata de Smart Bill (...vezi aici cum arata aplicatia >>), solutie care ofera servicii de facturare, gestiune si contabilitate primara gazduite in Cloud. Putem vedea, astfel, ce inseamna din punct de vedere practic folosirea unui astfel de program, in doua situatii care implica anumite corectii in gestiune: returul si stornarea.

Daca returul reprezinta o restituire a produselor cumparate de clienti, din diferite motive (defect, razgandire , samd), stornarea reprezinta corectarea unor inregistrari precedente, unele dintre ele chiar datorate retururilor – de exemplu, in urma unui retur de la clienti, compania emite o factura de storno pentru a evidentia si in gestiune sau contabilitate acest fapt. Stornarea are insa o arie de aplicabilitatea mai larga decat returul.

Atat retururile cat si stornarile pot fi privite de catre firma atat din perspectiva de furnizor cat si de cea de client. Firma poate efectua retururi pentru marfa cumparata dar poate primi si retururi pentru marfa vanduta. La fel si in cazul stornarilor.

Adesea cele doua notiuni se suprapun in practica si se opereaza la fel.


Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii


Sa analizam mai departe o situatie concreta.

Presupunem ca folosim Smart Bill si dorim sa facem un retur la un furnizor. Cum procedam?
In primul rand va trebui sa introducem o nota de receptie pentru acel produs:


Din fereastra pe care o vedeti mai sus, daca dorim sa inregistram un retur pentru o receptie mai veche, putem face acest lucru accesand sectiunea "Optiuni receptie" (partea stanga, sus)



Pasul urmator va fi sa alegem alegem receptiile disponibile pentru stornare. Observati si din imagine ca acestea se deschid in fereastra urmatoare.

Foarte important de stiut este faptul ca aplicatia Smart Bill iti prmite sa alegi exact ce produse doresti sa returnezi. Acest lucru ne confera cateva mari avantaje:

  • daca ai un NIR ce contine multe produse, dar doresti sa returnezi doar doua dintre ele, poti specifica exact produsele respective si pe NIR-ul storno vor aparea doar acele doua produse;

  • daca ai o cantitate dintr-un produs care a fost receptionata de-a lungul unei perioade mai mari de timp si pe baza mai multor NIR-uri, iar returul se face tot de pe multe NIR-uri, ai aceasta posibilitate. Trebuie doar sa iti selectezi NIR-urile, sa stabilesti produsul, iar pe storno vor aparea pozitiile cu produsul dorit de tine, de pe toate NIR-urile bifate initial.

  • de mare ajutor este faptul ca in dreptul fiecarui produs va aparea drept comentariu numarul documentului de pe care se face storno-ul.

...click AICI daca doriti sa testati aplicatia Smart Bill >>

Sa continuam cu operatiunea de retur. Dupa ce am ales documentul, va trebui sa salvam, iar rezultatul va fi inregistrarea receptiei mai vechi selectate cu semnul "-".

Putem storna pozitii sau valori, integral sau partial.


Din postura de utilizator este un lucru bun faptul ca avem toata informatia la indemana si nu suntem constransi pe anumite fluxuri standard.

Important este faptul ca in urma operatiunii efectuate vom genera nota de receptie separata pentru produsele nou intrate:

Vom avea, insa, si un document separat pentru returul de bunuri. Acest document nu este prevazut in nomenclatorul de documente financiar contabile, dar ne este cat se poate de util in gestiunea interna, pentru a tine evidenta acestor operatiuni.

O alta functionalitate foarte importanta a aplicatiei Smart Bill este posibilitatea de a storna, sau anula, receptia inclusiv din forma de vizualizare. (...aici puteti vedea detaliat aplicatia Smart Bill >>)


Daca dorim sa corectam mai avem si o alta varianta de accesare a acestei functionalitati: direct din meniul dedicat, numit "Vanzari si achizitii"

In concluzie, daca folosim gestiunea in cloud oferita de Smart Bill avem urmatoarele avantaje:

  • putem face modificari pe documente sau inregistrari existente cu un efort minim. Avantajul major este faptul ca in orice fereastra exista butoane de optiuni care conduc la pasul dorit.
  • putem sa facem o stornare, daca asta ne dorim, prin mai multe modalitati. Fiecare dintre ele, sunt adaptate paginii in care ne aflam.

  • Avem in permanenta la indemana o variatie de optiuni, ceea ce confera un foarte mare confort in utilizarea aplicatiei


In plus, marele atuu este faptul ca toate aceste modificari in gestiune pot fi vazute in timp real. Daca avem un coleg la biroul din Timisoara care face 2 retururi ce pot modifica stocul, le putem vedea fara probleme de la Bucuresti doar logandu-ne in aplicatie.
...click AICI pentru a vedea cum functioneaza aplicatia Smart Bill >>

Orice alegere implica o analiza temeinica a structurii de business . Avantajele unei solutii gazduite in cloud sunt evidente pentru orice utilizator: usurinta in utilizare, rapiditate, accesibilitate din orice locatie, economie de timp iar toate acestea combinate cu conceptul de aplicatie impus de Smart Bill si analizat mai sus, constituie o solutie eficienta, rationala si de incredere pentru orice antreprenor.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Octombrie 2016


Votati articolul "Avem gestiunea in Cloud: cat de repede si usor facem retururile si stornarea?":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum recuperez recipisa pentru bilant depus on_line

Intrebare: Buna ziua,
Am descoperit ca la bilantul din 2011 nu am recipisa la dosar si nici salvata.Am doar index-ul.
Cum pot valida bilantul?Unde pot sa ma adresez pentru a avea dovada depunerii ?
multumesc

Raspuns: Daca nu ati tiparit sau salvat recipisa de depunere a bilantului in termen de 60 de zile, aceasta se...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale 2018: fiti la curent cu noile modificari!

    • Data de 1 ianuarie 2018 a adus multe schimbari de ordin fiscal, unele cu care nu este usor sa tineti pasul, mai ales daca nu va informati din timp. Printre aceste modificari importante se numara si plafoanele fiscale pentru anul 2018. Vedeti mai jos care sunt cele 7 plafoane fiscale ce aplica incepand cu 1 ianuarie 2018, actualizate in functie de cursul valutar de la 31.12.2017! Luati in considerare ca la 31 decembrie 2017 a fost zi nebancara, in ...» citeste mai departe aici

  • Modificari privind cota de TVA 9%. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Conform art. 291 alin. (2) lit. h) din Codul fiscal cota redusa TVA 9% se aplica pentru livrarea de ingrasaminte si de pesticide utilizate in agricultura, seminte si alte produse agricole destinate insamantarii sau plantarii, precum si prestarile de servicii de tipul celor specifice utilizate in sectorul agricol. Aceste bunuri si servicii pentru care se aplica cota de 9% sunt prevazute prin OMFP 1155/868/2016. Prin OMFP nr. 3132/472/2017 publicat in MOF nr. 49 din 18....» citeste mai departe aici

  • O noua amnistie fiscala – cine beneficiaza de anularea datoriilor?

    • In Monitorul Oficial nr. 52 din 18 ianuarie 2018 a fost publicata Legea nr. 29 privind anularea unor obligatii fiscale. Legea prevede anularea urmatoarelor obligatii fiscale: 1. In cazul tranzactiilor pentru care s-a aplicat impozitul pe venit din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal al persoanelor fizice, se anuleaza diferentele de obligatii fiscale principale, respectiv impozitul pe venit si contributiile sociale, precum si obligatiil...» citeste mai departe aici

  • Vanzare marfa catre societate radiata. Cum se procedeaza?

    • In acest studiu de caz avem ca principala tema un client ocazional al unei societatii. Acesta a fost radiat de la Oficiul Registrului Comertului in data 22.06.2017. Ulterior acestei date, fara a se verifica starea clientului, i s-a intocmit o factura fiscala de vanzare a unor marfuri. Valoarea este una mica, iar vanzarea este cu document fiscal. Vom dezbate in continuare cum se procedeaza in acest caz.   Iata care este raspunsul specialistului!...» citeste mai departe aici

  • Contributii sociale OBLIGATORII in 2018: care sunt modificarile?

    • Vom dezvate in acest articol modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, care face obiectul unui proiect de hotarare de Guvern, depusa pe site-ul MFP in data de 10 ianuarie. Contributii sociale in 2018 1. Contributia de asigurari sociale Legat de contributia de asigurari sociale, s-au dezv...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X