email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Split TVA in cazul operatiunii de factoring. Sfatul expertului Robert Gearba

split tvaplata defalcatafactoringcontul de tvacomisionul de factoring

Plata defalcata a TVA va genera multe situatii care vor trebui analizate cu atentie, in functie de specificul activitatii si de prevederile legale in vigoare.

Una dintre acestea este cea a recuperii de creante prin institutii specializate, cum este cazul factoringului realizat prin intermediul bancilor sau societatilor de factoring. 

Atunci cand o firma ("clientul”) emite o factura pe care ulterior o cesioneaza bancii sau societatii de factoring ("factorul”), aceasta din urma ii vireaza o parte din valoarea facturii, iar cealalta parte la momentul incasarii valorii facturii, dupa ce isi retine o suma ("comisionul de factoring").

Aceasta reducere retinuta de catre factor (comisionul de factoring) reprezinta pentru societatea finantata o cheltuiala care se inregistreaza in evidenta contabila distinct, prin formula contabila:

628 = 401

Operatiunile de factoring nu sunt scutite de TVA, aspect reglementat prin punctul 52 alin. (7) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal aprobate prin HG nr. 1/2016:

"Exceptia prevazuta la art. 292 alin. (2) lit. a) pct. 3 din Codul fiscal referitoare la neaplicarea scutirii de TVA pentru recuperarea de creante se aplica in functie de natura operatiunii, indiferent de terminologia utilizata, respectiv recuperare de creante sau factoring."

Pentru suma reprezentand incasarea primei parti a valorii facturii, se determina suma TVA aferenta prin aplicarea cotei recalculate, in functie de cota TVA aferenta facturii respective. 

Suma TVA astfel determinata si incasata deja in contul curent se vireaza in contul distinct de TVA, in termen de 7 zile lucratoare de la data incasarii.
  
Ulterior, pentru diferenta de incasat, se procedeaza in mod similar, dar la valoarea totala a diferentei de incasat, fara a fi diminuata cu reducerea aplicata de catre catre factor drept comision.

Aceasta procedura se bazeaza pe prevederile articolului 15 alin. (1) lit. b) din O.G. nr. 23/2017 privind plata defalcata a TVA:

"Persoanele impozabile si institutiile publice, inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal, au obligatia sa vireze in contul de TVA propriu, in termen de maximum 7 zile lucratoare de la incasarea contravalorii livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii:
    a) TVA aferenta incasarilor prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar;
    b) TVA care nu a fost platita in contul de TVA de catre alti beneficiari decat cei prevazuti la art. 3 alin. (1)".
 

 


de Robert Gearba

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
split tvaplata defalcatafactoringcontul de tvacomisionul de factoring


Data aparitiei: 11 Octombrie 2017

Votati articolul "Split TVA in cazul operatiunii de factoring. Sfatul expertului Robert Gearba":
Rating:

Nota: 2.13 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X