In cazul urmator, o firma se confrunta cu situatia in care unii clienti nu isi achita facturile la scadenta si nici nu doresc plata acestora prin intermediul procedurii de cesionare a facturilor catre o institutie bancara (factoring). Vom vedea care este procedura si in ce conditii se pot cesiona creantele neincasate catre ANAF.
Administratorul societatii, ordonatorul de credite sau alta persoana care are obligatia gestionarii entitatii respective, dupa cum se prevede la art. 10 din Legea 82/1991, republicata, cu modificarile ulterioare are competenta necesara de a scoate din evidenta contabila a creantelor neincasate, prin trecerea lor pe costuri.
Conform pct. 328 din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014, la scaderea din evidenta a creantelor ale caror termene de incasare sunt prescrise, entitatile trebuie sa demonstreze ca au fost intreprinse toate demersurile legale, pentru decontarea acestora. Cu alte cuvinte, creantele neincasate vor putea fi scoase din evidenta si trecute pe costuri doar daca termenul de realizare a creantelor respective (de incasare a facturilor) s-a implinit prin intervenirea institutiei prescriptiei (generale de trei ani) si daca se face dovada intreprinderii demersurilor legale pentru incasarea acestor creante.
Astfel, potrivit codului fiscal, modalitatea prin care se pot scoate din evidenta creantele neincasate este prin trecerea lor pe costuri.
Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari Registrul de Evidenta Fiscala PFA Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Raspuns oferit pentru