Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

SPLIT TVA: 3 raspunsuri despre incasarile in numerar, plata defalcata pentru firmele care aplica TVA la incasare si recuperarea TVA-ului

og 23/2017tva la incasaresplit tvaplata defalcata
In contextul modificarilor anuntate privind Split TVA, am adresat unuia dintre consultantii nostri unele dintre cele mai arzatoare intrebari si subiecte despre care ne-ati transmis ca ati dori sa aflati mai multe detalii. Regasiti mai jos primele raspunsuri dintr-o serie pe care o vom continua cu alte cateva articole. 
 
1. Cum se va proceda cu numerarul care trebuie depus in contul de TVA sau cu incasarile in numerar?
 
   Potrivit art 15 alin (2) din Ordonanta 23/2017 privind plata defalcate a TVA:
 
   "Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal au obligatia sa depuna in numerar/sa vireze in contul de TVA propriu, in termen de maximum 7 zile lucratoare de la incasarea contravalorii livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii, diferenta intre TVA aferenta incasarilor in numerar si TVA aferenta platilor in numerar efectuate intr-o zi. In cazul institutiilor publice inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal, TVA aferenta contravalorii livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii incasate in numerar se transfera integral in contul de TVA propriu, in termen de maximum 7 zile lucratoare de la incasare.
 
    Asadar, firmele care incaseaza in numerar au obligatia sa depuna in numerar sau sa vireze in contul de TVA propriu, in termen de maximum 7 zile lucratoare de la incasarea contravalorii livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii, diferenta intre TVA aferenta incasarilor in numerar si TVA aferenta platilor in numerar efectuate intr-o zi.
 
2. Cum se va aplica Split TVA in cazul firmelor care aplica TVA la incasare?
 
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Venituri si cheltuieli. Ghidul contabilului corect
Venituri si cheltuieli. Ghidul contabilului corect

    In cazul firmelor care aplica TVA la incasare, mecanismul de determinare a taxei pe valoarea adaugata si exigibilitatea TVA va ramane acelasi, nefiind afectat de OG 23/2017.
 
   Din analiza specialistilor rezulta insa ca firmele care aplica TVA la incasare vor fi mai putin afectate in privinta cash - flow de sistemul split TVA decat celelalte firme; specialistii fiscali  considera ca impactul va fi unul mai mic pentru societatile care aplica TVA la incasare, intrucat acestea nu vor trebui sa recurga la surse suplimentare de finantare pentru achitarea TVA la finalul perioadei fiscale.
 
      Potrivit Codului fiscal, sunt eligibile sa aplice sistemul TVA la incasare:
 
persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform articolului 316 (adica cele vizate si de aplicarea split TVA), care au sediul activitatii economice in Romania, care in anul precedent nu au aplicat sistemul TVA la incasare, a caror cifra de afaceri in anul calendaristic precedent nu a depasit plafonul de 2.250.000 lei si care opteaza pentru aplicarea sistemului TVA la incasare;
persoanele impozabile care au sediul activitatii economice in Romania, care se inregistreaza in scopuri de TVA conform articolul 316 in cursul anului si opteaza pentru aplicarea sistemului TVA la incasare.
 
3. Cum procedam cand avem de recuperat TVA?
 
    Procedura de rambursare a sumei negative de TVA cu optiune de rambursare ramane neschimbata.
    Potrivit art 11 din OG 23/2017 privind plata defalcata a TVA:
 
"Rambursarea sumelor negative de TVA cuprinse in deconturi cu optiune de rambursare se efectueaza in alt cont decat contul de TVA, cu exceptia situatiei in care titularul solicita rambursarea in contul de TVA".
 
Asadar, sumele rezultate din rambursari de TVA  vor fi virate de stat in contul curent al firmei, sau daca se solicita, in contul de TVA deschis in conformitate cu OG 23/2017
 
 
Raspuns oferit pentru Contabilul.ro de Ionut Jinga, Consultant fiscal, specialist in consultanta TVA, impozit profit, impozit venit si contributii sociale obligatorii
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
og 23/2017tva la incasaresplit tvaplata defalcata

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 11 Septembrie 2017


Votati articolul "SPLIT TVA: 3 raspunsuri despre incasarile in numerar, plata defalcata pentru firmele care aplica TVA la incasare si recuperarea TVA-ului":
Rating:

Nota: 3.58 din 5 din 13 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum va calcula contabilul salariul salariatului

Intrebare: Va rog mult de tot sa imi spuneti:

1. - daca angajatorul,
pentru a evita agravarea bolii unui salariat,
nu are si ii poate oferi
doar un post inferior pregatirii sale profesionale,
iar salariatul va accepta sa ocupe un asemenea post,

cum va fi salarizat ?
Contabilul va trebui sa calculeze salariul
corespunzator postului nou ocupat
sau i se mentine salariul initial avut ?

Raspuns: Mii si mii de multumiri !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Septembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016