Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Decizie IMPORTANTA a UE: contabilii si consultantii fiscali vor fi verificati strict

Decizie IMPORTANTA a UE: contabilii si consultantii fiscali vor fi verificati strict
directiva europeanacontabilitate 2018consultanti fiscalitaxe

Intermediarii din domeniul planificarii fiscale, adica contabilii, consultantii fiscali, dar si avocatii si bancile, vor trebui sa se supuna unor noi reguli de transparenta, conform unui proiect de directiva europeana. CE (Comisia Europeana) a publicat pe 13 martie 2018 regulile pentru care s-a obtinut acordul statelor membre, ce au rolul de a combate sistemele de planificare fiscala agresiva. Se considera ca acestea pot aduce pierderi pentru guvernele statelor membre ale Uniunii Europene.

Desi proiectul de directiva europeana a fost publicat de CE in luna iunie a anului 2017, conform europa.eu, acesta a fost aprobat recent de statele membre UE. “Recentele scurgeri de informatii in mass-media, precum „Panama Papers”, au scos la lumina modul in care anumiti intermediari acorda in mod activ asistenta companiilor si persoanelor fizice pentru se sustrage de la plata impozitelor,de regula prin intermediul unor sisteme transfrontaliere complexe. Propunerea de astazi vizeaza planificarea fiscala agresiva, printr-un control mai strict al activitatilor, pana acum putin vizibile, desfasurate de diferite entitati si consilieri in domeniul planificarii fiscale.”, se arata in comunicatul publicat in 2017.

Intensificam in continuare masurile din cadrul agendei privind transparenta fiscala. Astazi, ne indreptam atentia catre profesionistii care promoveaza abuzurile fiscale. Administratiile fiscale ar trebui sa dispuna de informatiile necesare pentru a contracara sistemele de planificare fiscala agresiva. Propunerea noastra va oferi mai multa siguranta intermediarilor care respecta spiritul si litera legislatiei noastre si le va face viata dificila celor care, dimpotriva, nu o respecta. Lucrarile noastre care au drept obiectiv asigurarea unei impozitari mai echitabile in Europa continua sa avanseze.”, a completat PierreMoscovici, comisarul pentru afaceri economice si financiare, impozitare si vama.


Regulile de transparenta urmeaza sa se aplice incepand cu 1 iulie 2020. Statele membre UE vor trebui sa faca schimb de informatii la fiecare trei luni dupa aceea. Prin urmare, primul schimb va avea loc la 31 octombrie 2020.

Categoriile vizate, contabilii, consultantii fiscali, avocatii si bancile, vor trebui sa raporteze autoritatilor, inainte de utilizare,sistemele de planificare fiscala agresiva. Atentie, vor fi afectate si multinationalele!

Mai departe, informatiile vor fi transmise automat catre statele membre UE. In acest mod, autoritatile vor fi prevenite din timp despre riscuri si vor putea sa ia masurile necesare, in functie de caz.

Sistemele de planificare fiscala transfrontaliere care prezinta anumite caracteristici sau trasaturi definitorii de natura sa genereze pierderi pentru guverne vor trebui sa fie raportate automat autoritatilor fiscale inainte de a fi utilizate. Comisia a identificat o serie de caracteristici principale, printre care utilizarea pierderilor pentru a reduce obligatiile fiscale, utilizarea regimurilor fiscale favorabile sau aranjamentele prin intermediul unor tari care nu respecta standardele internationale de buna guvernanta.

Obligatia de a raporta sistemele transfrontaliere care prezinta una sau mai multe dintre aceste caracteristici va reveni:


Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Impozitul pe venit si Declaratia unica
Impozitul pe venit si Declaratia unica

Vezi detalii



• intermediarului care a pus sistemul transfrontalier la dispozitia unei companii sau a unei persoane fizice, in vederea implementarii si utilizarii;
• persoanei sau companiei care beneficiaza de consiliere, atunci cand intermediarul care furnizeaza sistemul transfrontalier nu este stabilit in UE sau daca intermediarul este supus unor reguli privind secretul profesional sau confidentialitatea;
• persoanei sau companiei care implementeaza sistemul transfrontalier, atunci cand acesta este elaborat de avocati sau consultanti fiscali interni.

Statele membre isi vor transmite reciproc, in mod automat, prin intermediul unei baze de date centralizate, informatiile primite privind sistemele de planificare fiscala, care le avertizeaza din timp cu privire la noile riscuri de eludare a obligatiilor fiscale si care le permit sa ia masuri pentru a bloca aranjamentele daunatoare. Cerinta de a raporta un sistem nu implica in mod necesar ca acesta provoaca daune, ci numai faptul ca merita sa fie examinat de catre autoritatile fiscale. Cu toate acestea, statele membre vor fi obligate sa puna in aplicare sanctiuni eficace si disuasive pentru companiile care nu respecta masurile de asigurare a transparentei, creand astfel un puternic factor de descurajare pentru cei care promoveaza sau faciliteaza abuzurile fiscale.
Noile norme sunt cuprinzatoare, referindu-se la toti intermediarii, la toate sistemele care au potentialul de a provoca daune si la toate statele membre. Informatiile detaliate referitoare la fiecare sistem fiscal care prezinta una sau mai multe trasaturi definitorii vor trebui sa fie comunicate autoritatii fiscale din tara de origine a intermediarului in termen de cinci zile de la momentul in care acesta a pus un astfel de sistem la dispozitia unui client.

Exemple de planificare fiscala care trebuie raportate autoritatilor:

Contabilii, consultantii fiscali, avocatii si bancile vor trebui sa raporteze autoritatilor aranjamentele ce contin cel putin unul dintre semnele distinctive ce pot preveni abuzul de taxe.
Iata mai jos cateva exemple in acest sens!


• Aranjamente care implica o plata transfrontaliera catre un beneficiar rezident intr-o tara fara impozit;
• Aranjamente care implica o jurisdictie cu legislatie inadecvata sau slab pusa in aplicare impotriva spalarii banilor;
• Aranjamente care sunt infiintate pentru a evita raportarea veniturilor in conformitate cu normele UE privind transparenta;
• Aranjamente care au o corelatie directa intre taxa perceputa de intermediar si ceea ce contribuabilul va economisi prin evitarea impozitelor;
• Aranjamente care asigura ca acelasi activ beneficiaza de reguli de depreciere in mai multe tari;
• Aranjamente care permite ca aceleasi venituri sa beneficieze de scutiri de impozit in mai multe jurisdictii;
• Aranjamente care nu respecta liniile directoare UE sau internationale privind preturile de transfer.


Aceasta propunerea inca nu se aplica fiindca va intra in vigoare doar dupa ce va fi adoptata de autoritatile europene si publicata in Jurnalul Oficial al UE.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
directiva europeanacontabilitate 2018consultanti fiscalitaxe

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 26 Aprilie 2018


Votati articolul "Decizie IMPORTANTA a UE: contabilii si consultantii fiscali vor fi verificati strict":
Rating:

Nota: 4.08 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Privind stabilirea salariului - angajatorul trebuie sa dea un Raspuns scris la Contestatia salariatului ?

Intrebare: Buna ziua !

Un salariat a depus o Contestatie scrisa la angajator
pentru faptul ca nu este multumit
cu privire la stabilirea salariului.
Acesta a Contestat Decizia si Actul aditional de modificare a Contractului de munca emise de angajator.

Va rog frumos sa ma lamuriti

1. - daca la Contestatia salariatului
angajatorul este obligat sa dea un Raspuns scris salariatului.
- daca angajatorul i-a comunicat salariatului, sub semnatura de primire,
un Raspuns al ordonatorului principal de credite - Consiliul Judetean
privind modul de stabilire al salariatului
este suficient ? si echivaleaza cu un Raspuns scris al angajatorului
la Contestatia salariatului ?
Nu ar trebui ca angajatorul sa i se adreseze in scris salariatului nemultumit
si, daca vrea, pentru o intarire a celor sustinute,
sa depuna atasat si Raspunsul ordonatorului principal de credite - Consiliul Judetean ?
odata ce Legea 153 /2017 spune ca
fiecare ordonator de credite - stabileste salariul angajatilor proprii
si nu ordonatorul principal de credite - Consiliul Judetean ?

2. - la instanta, salariatul va depune o Contestatie
doar impotriva Deciziei si Actului aditional de modificare a Contractului de munca emise de angajator ?
sau
- si impotriva Raspunsului scris al angajatorului
prin care spune ca isi mentine decizia ?

3. - de la ce termen incepe sa curga dreptul salariatului
de a depune la instanta
Contestatia impotriva Deciziei angajatorului
cu privire la stabilirea salariului ?
- de la data primirii, sub semnatura de primire,
a Raspunsului ordonatorului principal de credite - Consiliul Judetean ?
sau
- de la data primirii Raspunsului scris al angajatorului
prin care spune ca isi mentine decizia ?

Raspuns: Dar daca angajatul va depune Actiunea si nu va respecta termenul pentru procedura prealabila,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 26 Aprilie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X