email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noi modificari aduse formularului 100 – Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat

Noi modificari aduse formularului 100 – Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat
declaratia 100impozite 2018taxeimpozit pe venit

In M.Of. nr. 424 din 18 mai 2018 a fost publicat OANAF 1203/2018 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa.

 

Principalele modificari vizeaza adaptarea formularului 100 ”Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat” la schimbarile legislative in domeniul impozitelor cu retinere la sursa. Astfel, din Formularul 100 au fost eliminate urmatoarele obligatii de plata:

  • impozitul pe veniturile din drepturi de proprietate intelectuala;

  • impozitul pe veniturile din arendarea bunurilor agricole;

  • impozitul pe veniturile realizate de persoanele fizice dintr-o asociere cu o persoana juridica contribuabil potrivit titlului II din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;

  • impozitul pe veniturile obtinute de persoanele fizice dintr-o asociere cu o persoana juridica contribuabil potrivit Legii nr. 170/2016;

  • impozitul pe veniturile realizate de persoanele fizice dintr-o asociere cu o persoana juridica contribuabil potrivit titlului III din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Aceste venituri se vor declara prin formularul 112 ”Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" ca urmare a introducerii obligatiei de retinere la sursa a contributiilor sociale datorate de beneficiarii acestor venituri.

 

Alte modificari aduse formularului 100 se refera la declararea impozitului pe profit si impozitului pe veniturilor microintreprinderilor scutite conform Legii cooperatiei agricole nr. 566/2004, cu modificarile si completarile ulterioare precum si declararea impozitului pe veniturile microintreprinderilor de catre contribuabilii care efectueaza sponsorizari.

Conform art. 76 din Legea cooperatiei agricole nr. 566/2004 statul sprijina activitatea cooperativelor agricole, avand in vedere urmatoarele masuri:

   a) scutirea de la plata impozitului agricol a cooperativelor agricole pentru primii 5 ani de la constituire;

a1) scutirea de la plata impozitului pe profit pe primii 5 ani a cooperativelor agricole care proceseaza produsele agricole;

 a2) scutirea de la plata impozitului pe profit pentru 5 ani a cooperativelor agricole prevazute la art. 6 lit. b)-e), care au o cifra de afaceri anuala neta de pana la 2.000.000 euro, echivalent in lei, cu exceptia cooperativelor prevazute la lit. a1);

a3) scutirea membrilor de la plata impozitului pe venituri in cazul persoanelor juridice microintreprinderi si de la plata impozitului pe norma de venit in cazul persoanelor fizice, respectiv persoana fizica, persoana fizica autorizata, intreprindere individuala, intreprindere familiala, pentru productia valorificata prin/catre cooperativa agricola;

(….)

In formularul 100 a fost introdus Nomenclatorul obligatiilor scutite de la plata, potrivit legii:

 

Nr. crt.

Denumirea creantei fiscale

Temeiul legal

 

1.

Impozit pe profit scutit

Legea cooperatiei agricole nr. 566/2004, cu modificarile si completarile ulterioare

 

2.

Impozit pe veniturile microintreprinderilor scutit

Legea cooperatiei agricole nr. 566/2004, cu modificarile si completarile ulterioare

 

Declaratia 100 se completeaza si se depune si de catre contribuabilii care beneficiaza de facilitati fiscale, carora le revin, potrivit legislatiei in vigoare, obligatiile declarative pentru impozitele, taxele si obligatiile scutite de la plata, cuprinse in Nomenclatorul obligatiilor scutite de la plata, potrivit legii.

Contribuabilii care beneficiaza de facilitati fiscale, in conformitate cu prevederile Legii cooperatiei agricole nr. 566/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv cele aduse prin Legea nr. 164/2016, declara trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului, suma reprezentand facilitatea fiscala, prevazuta de lege.

 

Contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor care efectueaza sponsorizari completeaza datele in formular astfel:

 

  • la Randul 1 ”Suma datorata” inscriu impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat inainte de scaderea sumelor reprezentand sponsorizari.

  • la Randul 1.1. ”Suma deductibila” inscriu suma reprezentand sponsorizari, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentiat, potrivit legii, pana la nivelul valorii reprezentand 20% din impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat. Acest rand se completeaza numai de catre contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor care efectueaza sponsorizari.

  • la Randul 2 ”Suma de plata” se inscrie diferenta dintre suma inscrisa la randul 1 si suma inscrisa la randul 1.1.


 


de Irina Dumitrescu

NOUTATI din Legislatia Contabila

NOU! Sistemul e-Factura a devenit obligatoriu!


 Ce aveti de facut pentru a respecta legea?

Raspunsurile exacte va sunt oferite de reputatul consultant fiscal Ionut Jinga. Acesta va explica in detaliu procedurile de urmat si toate subtilitatile utilizarii celor 2 instrumente intr-o lucrare “fierbinte” in contextul actual - e-FACTURA. e-TRANSPORT 2024. Noutati, Obligatii, sanctiuni.

In lucrarea e-FACTURA. e-TRANSPORT 2024. Noutati, Obligatii, sanctiuni sunt prezentate cele mai delicate intrebari ale contribuabililor privind sistemele e-Factura si e-Transport, inclusiv intrebari din sectiunea specializata de pe site-ul ANAF!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia 100impozite 2018taxeimpozit pe venit


Data aparitiei: 21 Mai 2018

Votati articolul "Noi modificari aduse formularului 100 – Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X