Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate

Contabilitatea micului dejun la un hotel restaurant

Data actualizarii: 25 Martie 2011
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
contabilitatemonografie contabila
Monografie contabila pentru obiect de activitate hotel si restaurant

Traseul de la emiterea notei de plata de catre ospatar si pana la descarcarea gestiunii bucatariei. Cum se procedeaza daca clientii sunt cazati pe o perioada mai mare, servesc masa in cadrul restaurantului din hotel, dar platesc serviciile la sfarsitul sejurului cu card sau ordin de plata ? Cum se descarca gestiunea bucatariei daca cazarea este inclusiv mic dejun?                               

 
Consideram urmatoarele ipoteze:            
                

* Societatea conduce evidenta contabila la marfuri cu amanuntul.

* Societatea are adoptata ca politica contabila, conducerea inventarului permanent.                  

Planul de conturi este cel adoptat prin O.M.F.P. nr. 3.055/2009, privind contabilitatea armonizata cu directivele europene si vom incerca sa surprindem principalele inregistrari contabile avand in vedere multitudinea de situatii posibile in practica.


*La primirea marfurilor si a materiilor prime intr-un restaurant se intocmeste nota de receptie ce va contine pentru marfuri si pretul de vanzare cu amanuntul al acestora.


Inregistrarile contabile sunt:  

                               
 - Pentru materii prime 301 „Materii prime” = 401 „Furnizori” si                             
4426 „TVA deductibila” = 401 „Furnizori”                                    
 - Pentru marfuri 371 „Marfuri” = 401"Furnizori”                         
 4426 „TVA deductibila" = 401"Furnizori”                                  
 371 „Marfuri"=378 „Dif. de pret la marfuri” cu valoarea adaosului comercial practicat                               
371 „Marfuri” = 4428 „TVA neexigibila” cu valoarea TVA de la adaos.

*  La vanzarea produselor se intocmeste nota de plata.
Se retine ca nota de plata are caracter de instiintare de plata, din punctul nostru de vedere nu este document fiscal, documentul fiscal este bonul emis de casa de marcat fiscala, conform art. 1 din OUG nr. 28/1999 privind casele de marcat.

* Emiterea bonului fiscal pentru consumul din restaurant se va face:


4111 „vClienti” = 701 „Venituri din vanzarea produselor finite” / 707 „Venituri din vanzarea marfurilor”, dupa caz, productie proprie sau marfuri

4111 „Clienti” =  4427 „TVA colectata” – pentru valoarea TVA.                          

Incasare cu numerar sau card a consumatiei:                       

5311 „Casa in lei” /5121 „Conturi la banci in lei” = 4111 „Clienti”                     

Emiterea bonului fiscal sau a facturii pentru cazare se va inregistra prin articolele:


4111 „Clienti” = 704 „Venituri din prestari servicii” pentru cazare                  

4111 „Clienti” =  4427 „TVA colectata” pentru TVA                  

Colectarea taxei de statiune/camping, dupa caz, se va efectua prin inregistrarea:


4111 „Clienti” = 446 „Alte impozite, taxe si varsaminte asimilate” analitic distinct.


 * Descarcarea gestiunii bucatariei este aceeasi indiferent de modul de plata
(pe loc cu cash, card sau ulterior sau inclus in micul dejun gratuit). La prepararea mancarurilor la bucatarie, gestionarul este obligat sa intocmeasca bon de consum unde se inregistreaza ce s-a consumat, acesta se verifica ulterior in contabilitate pe baza retetarelor produselor.   
                      

 * Daca in micul dejun sunt incluse si marfuri (pliculete de ceai, pachetele de unt, etc.) pentru scaderea din gestiune se va utiliza metoda coeficientului K descris mai jos. Desigur va exista o anumita optica privind deductibilitatea cheltuielii, insa dvs. trebuie sa demonstrati ca acestea sunt cheltuieli efectuate in scopul obtinerii de venituri conform art. 21 alin. (1) din Codul fiscal.                  

  * Inregistrarile contabile pentru descarcarea gestiunii de materii prime:

Pentru consumul de materii prime folosite la prepararea mancarurilor: 601„Cheltuieli cu materii prime” = 301 „Materii prime” (trebuie amintit ca in contabilitate se va inregistra si productia de produse finite 345 „Produse finite” = 711 „Venituri din variatia  stocurilor”, urmand ca pe masura darii in consum a materiilor prime folosite si a vanzarii produselor finite sa se descarce si productia prin inregistrarea 711 = 345. Se necesita detalierea determinarii costului de productie conform prevederilor O.M.F.P. nr. 1.826/2003, privind contabilitatea de gestiune, si O.M.F.P. nr. 3055/2009.                             


 * Pentru marfurile vandute se procedeaza astfel:

 - se calculeaza k = (sold initial cont 378+ Intrari cont 378)/(sold initial cont 371+ intrari cont371)                               

- venitul obtinut din vanzarea marfurilor ( cont 707 „Venituri din vanzarea marfurilor” se imparte la (1+k) si astfel se determina adaosul comercial aplicat (cont 378), iar diferenta fata de venit va fi contul 607"Cheltuieli cu marfurile)


 * Astfel, descarcarea gestiunii de marfuri se va inregistra prin urmatoarele articole contabile:                                          
607 „Cheltuieli cu vanzarea marfurilor” = 371„Marfuri”                                      
 378 „Dif. de pret la marfuri” = 371 „Marfuri”                                 
 4428 „TVA neexigibila” = 371 „Marfuri”              






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X