Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Calcul impozit pe profit la o organizatie non profit. Declaratia 101

Intrebare:

Un ONG are teren dat in arenda. In luna octombrie 2011 se inregistreaza factura primita de la arendas (cereale facturate in suma de 8.000 lei). Veniturile din arenda au fost inregistrate in contul 706, fiind de fapt venit din activitate economica. Cand se va depune in anul 2012 declaratia 101, se va declara aceasta suma de 8.000 lei (nu exista alte cheltuieli aferente acestei activitati) avand in vedere ca e mai mica decat 10% din veniturile neimpozabile ale ONG?


Raspuns:

Potrivit art 15 alin (2) si (3) din Codul fiscal :

Cartea Verde a Contabilitatii: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii: legislatie fiscal-contabila

Vezi detalii

Taxarea inversa in 2016 conform Noului Cod fiscal
Taxarea inversa in 2016 conform Noului Cod fiscal

Vezi detalii

Tratamentul fiscal aferent activitatilor intreprinse in agricultura
Tratamentul fiscal aferent activitatilor intreprinse in agricultura

Vezi detalii




"(2) Organizatiile nonprofit, organizatiile sindicale si organizatiile patronale sunt scutite de la plata impozitului pe profit pentru urmatoarele tipuri de venituri:

a) cotizatiile si taxele de inscriere ale membrilor;
b) contributiile banesti sau in natura ale membrilor si simpatizantilor;
c) taxele de inregistrare stabilite potrivit legislatiei in vigoare;
d) veniturile obtinute din vize, taxe si penalitati sportive sau din participarea la competitii si demonstratii sportive;
e) donatiile si banii sau bunurile primite prin sponsorizare;
f) dividendele si dobanzile obtinute din plasarea disponibilitatilor rezultate din venituri scutite;
g) veniturile pentru care se datoreaza impozit pe spectacole;
h) resursele obtinute din fonduri publice sau din finantari nerambursabile;
i) veniturile realizate din actiuni ocazionale precum: evenimente de strangere de fonduri cu taxa de participare, serbari, tombole, conferinte, utilizate in scop social sau profesional, potrivit statutului acestora;
j) veniturile exceptionale rezultate din cedarea activelor corporale aflate in proprietatea organizatiilor nonprofit, altele decat cele care sunt sau au fost folosite intr-o activitate economica;
k) veniturile obtinute din reclama si publicitate, realizate de organizatiile nonprofit de utilitate publica, potrivit legilor de organizare si functionare, din domeniul culturii, cercetarii stiintifice, invatamantului, sportului, sanatatii, precum si de camerele de comert si industrie, organizatiile sindicale si organizatiile patronale.
l) sumele primite ca urmare a nerespectarii conditiilor cu care s-a facut donatia/sponsorizarea, potrivit legii, sub rezerva ca sumele respective sa fie utilizate de catre organizatiile nonprofit, in anul curent sau in anii urmatori, pentru realizarea scopului si obiectivelor acestora, potrivit actului constitutiv sau statutului, dupa caz;
m) veniturile realizate din despagubiri de la societatile de asigurare pentru pagubele produse la activele corporale proprii, altele decat cele care sunt utilizate in activitatea economica;
n) sumele primite din impozitul pe venit datorat de persoanele fizice, potrivit prevederilor titlului III.

(3) Organizatiile nonprofit, organizatiile sindicale si organizatiile patronale sunt scutite de la plata impozitului pe profit si pentru veniturile din activitati economice realizate pana la nivelul echivalentului in lei a 15.000 euro, intr-un an fiscal, dar nu mai mult de 10% din veniturile totale scutite de la plata impozitului pe profit, prevazuta la alin. (2). Organizatiile prevazute in prezentul alineat datoreaza impozit pe profit pentru partea din profitul impozabil ce corespunde veniturilor, altele decat cele prevazute la alin. (2) sau in prezentul alineat, impozit calculat prin aplicarea cotei prevazute la art. 17 alin. (1) sau art. 18, dupa caz.

"Organizatiile nonprofit care obtin venituri, altele decat cele mentionate la art. 15 alin. (2) din Codul fiscal , si depasesc limita prevazuta la alin. (3) platesc impozit pentru profitul corespunzator acestora. Determinarea profitului impozabil se face in conformitate cu prevederile de la cap. II, titlul II din Codul fiscal . In acest sens se vor avea in vedere urmatoarele:

a) stabilirea veniturilor neimpozabile prevazute la art. 15 alin. (2) din Codul fiscal ;
b) determinarea veniturilor neimpozabile prevazute la art. 15 alin. (3) din Codul fiscal , prin parcurgerea urmatorilor pasi:

- calculul echivalentului in lei a 15.000 euro prin utilizarea cursului mediu de schimb valutar EUR/ROL comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru anul fiscal respectiv;
- calculul valorii procentului de 10% din veniturile prevazute la lit. a);
- stabilirea veniturilor neimpozabile prevazute la art. 15 alin. (3) din Codul fiscal ca fiind valoarea cea mai mica dintre sumele stabilite conform precizarilor anterioare;

c) stabilirea veniturilor neimpozabile prin adunarea sumelor de la lit. a) si b);
d) determinarea veniturilor impozabile prin scaderea din totalul veniturilor a celor de la lit. c);
e) calculul profitului impozabil corespunzator veniturilor impozabile de la lit. d), avandu-se in vedere urmatoarele:

(i) stabilirea cheltuielilor efectuate in scopul realizarii veniturilor impozabile de la lit. d). Este necesara utilizarea de catre contribuabil a unor chei corespunzatoare de repartizare a cheltuielilor comune;
(ii) stabilirea valorii deductibile a cheltuielilor determinate conform regulilor de la pct. (i), luandu-se in considerare prevederile art. 21 din Codul fiscal;
(iii) stabilirea profitului impozabil ca diferenta intre veniturile impozabile de la lit. d) si cheltuielile deductibile stabilite la pct. (ii);

f) calculul impozitului pe profit prin aplicarea cotei prevazute la art. 17 alin. (1) sau la art. 18 din Codul fiscal , dupa caz, asupra profitului impozabil stabilit la lit. e)" (pct 8 din Normele metodologice de aplicare a art 15 alin 3 din Codul fiscal e , reglementate de HG 44/2004 ).

Avand in vedere aceste prevederi legale, rezulta ca veti calcula impozitul pe profit conform prevederilor de mai sus mentionate si veti raporta in declaratia privind impozitul pe profit (101) sumele corespunzatoare. Cota parte a cheltuielile aferente veniturilor obtinute din chirii (arenda) ar putea fi cheltuielile cu salariile personalului, de exemplu.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 21 Decembrie 2011


Votati articolul "Calcul impozit pe profit la o organizatie non profit. Declaratia 101":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cheltuiala nedeductibila

Intrebare: Buna ziua

Imi puteti spune, va rog, in ce rand se trece o cheltuiala nedeductibila cu valoarea neamortizata a unui autoturism vandut? Va multumesc.

Raspuns: Buna ziua. Imi puteti spune si mie de ce se introduce in rd 34 doar diferenta de 2000 si nu toata...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Decembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • ContaUtil: Noutati formular 300 Decont de TVA odata cu OANAF 588/2016. Cum arata noile modificari?

    • Prezentam, mai jos, un material cuprinzator, in atentia persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, referitor la formularul 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata". Prin Ordinul presedintelui ANAF 588/1.02.2016 (OANAF 588/2016) publicat in M.O. nr. 93/08.02.2016 au fost aprobate modelul si continutul formularului 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata" care se utilizeaza incepand cu declararea obligatiilor fiscale aferente ...» citeste mai departe aici

  • Inventarierea patrimoniului. Care sunt implicatiile fiscale?

    • In ce priveste persoana responsabila pentru inventarul anual, stabilim ce procedura va urma o societate comerciala (obiect de activitate vanzare produse cu ridicata) care are angajati un director general (administrator si gestionar) si un contabil, cu mentiunea ca niciunul dintre cei doi nu poate face parte din comisia de inventariere. Vom vedea astfel cum procedam cu inventarierea, precum si cine poate face parte din comisie. Procedura de inventariere a elementelor...» citeste mai departe aici

  • Distinctia dintre serviciu si redeventa ca sursa de impozite suplimentare pentru administratia fiscala

    • In contextul actual, in care administratia fiscala pare ca vaneaza orice slabiciune a contribuabililor fara a acorda nicio importanta obligatiilor de asistenta si indrumare, cu atat mai mult in acesta perioada efervescenta din punct de vedere legislativ se disting o serie de probleme de aplicabilitate concreta a reglementarilor legale. Asa cum e bine stiut diferentele de interpretare se traduc print simtitoare diferente de impozit la bugetul cu tot cortegiul de consecinte costisitoa...» citeste mai departe aici

  • Ordinul nr. 588/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 300

    • Redam mai jos Ordinul nr. 588/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata". In vigoare de la 08.02.2016 In temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, avand in vedere art. 323 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ...» citeste mai departe aici

  • Metoda inventarului intermitent. Cum procedam pentru stabilirea costului produselor vandute?

    • In cazul urmator, discutam despre o societate comerciala care desfasora activitati in domeniul alimentatiei publice (restaurant), urmarind sa identificam daca pentru stabilirea costului produselor vandute, descarcarea de gestiune, se poate aplica metoda inventarului intermitent. Potrivit reglementarilor contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, contabilitatea stocurilor se tine cantitativ si valoric sau numai valoric, prin folosirea ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X