Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Teste ceccar

Calcul impozit pe profit la o organizatie non profit. Declaratia 101

Intrebare:

Un ONG are teren dat in arenda. In luna octombrie 2011 se inregistreaza factura primita de la arendas (cereale facturate in suma de 8.000 lei). Veniturile din arenda au fost inregistrate in contul 706, fiind de fapt venit din activitate economica. Cand se va depune in anul 2012 declaratia 101, se va declara aceasta suma de 8.000 lei (nu exista alte cheltuieli aferente acestei activitati) avand in vedere ca e mai mica decat 10% din veniturile neimpozabile ale ONG?


Raspuns:

Potrivit art 15 alin (2) si (3) din Codul fiscal :

Cartea Verde a Contabilitatii Institutiilor Publice, editia noua 2015
Cartea Verde a Contabilitatii Institutiilor Publice, editia noua 2015

Vezi detalii

Cartea rosie a fiscalitatii 2015. Aflati ce greseli fiscal-contabile puteti comite
Cartea rosie a fiscalitatii 2015. Aflati ce greseli fiscal-contabile puteti comite

Vezi detalii

Pe Gaura Cheii: Ministerul de Finante. Informatii si sfaturi legislative
Pe Gaura Cheii: Ministerul de Finante. Informatii si sfaturi legislative

Vezi detalii




"(2) Organizatiile nonprofit, organizatiile sindicale si organizatiile patronale sunt scutite de la plata impozitului pe profit pentru urmatoarele tipuri de venituri:

a) cotizatiile si taxele de inscriere ale membrilor;
b) contributiile banesti sau in natura ale membrilor si simpatizantilor;
c) taxele de inregistrare stabilite potrivit legislatiei in vigoare;
d) veniturile obtinute din vize, taxe si penalitati sportive sau din participarea la competitii si demonstratii sportive;
e) donatiile si banii sau bunurile primite prin sponsorizare;
f) dividendele si dobanzile obtinute din plasarea disponibilitatilor rezultate din venituri scutite;
g) veniturile pentru care se datoreaza impozit pe spectacole;
h) resursele obtinute din fonduri publice sau din finantari nerambursabile;
i) veniturile realizate din actiuni ocazionale precum: evenimente de strangere de fonduri cu taxa de participare, serbari, tombole, conferinte, utilizate in scop social sau profesional, potrivit statutului acestora;
j) veniturile exceptionale rezultate din cedarea activelor corporale aflate in proprietatea organizatiilor nonprofit, altele decat cele care sunt sau au fost folosite intr-o activitate economica;
k) veniturile obtinute din reclama si publicitate, realizate de organizatiile nonprofit de utilitate publica, potrivit legilor de organizare si functionare, din domeniul culturii, cercetarii stiintifice, invatamantului, sportului, sanatatii, precum si de camerele de comert si industrie, organizatiile sindicale si organizatiile patronale.
l) sumele primite ca urmare a nerespectarii conditiilor cu care s-a facut donatia/sponsorizarea, potrivit legii, sub rezerva ca sumele respective sa fie utilizate de catre organizatiile nonprofit, in anul curent sau in anii urmatori, pentru realizarea scopului si obiectivelor acestora, potrivit actului constitutiv sau statutului, dupa caz;
m) veniturile realizate din despagubiri de la societatile de asigurare pentru pagubele produse la activele corporale proprii, altele decat cele care sunt utilizate in activitatea economica;
n) sumele primite din impozitul pe venit datorat de persoanele fizice, potrivit prevederilor titlului III.

(3) Organizatiile nonprofit, organizatiile sindicale si organizatiile patronale sunt scutite de la plata impozitului pe profit si pentru veniturile din activitati economice realizate pana la nivelul echivalentului in lei a 15.000 euro, intr-un an fiscal, dar nu mai mult de 10% din veniturile totale scutite de la plata impozitului pe profit, prevazuta la alin. (2). Organizatiile prevazute in prezentul alineat datoreaza impozit pe profit pentru partea din profitul impozabil ce corespunde veniturilor, altele decat cele prevazute la alin. (2) sau in prezentul alineat, impozit calculat prin aplicarea cotei prevazute la art. 17 alin. (1) sau art. 18, dupa caz.

"Organizatiile nonprofit care obtin venituri, altele decat cele mentionate la art. 15 alin. (2) din Codul fiscal , si depasesc limita prevazuta la alin. (3) platesc impozit pentru profitul corespunzator acestora. Determinarea profitului impozabil se face in conformitate cu prevederile de la cap. II, titlul II din Codul fiscal . In acest sens se vor avea in vedere urmatoarele:

a) stabilirea veniturilor neimpozabile prevazute la art. 15 alin. (2) din Codul fiscal ;
b) determinarea veniturilor neimpozabile prevazute la art. 15 alin. (3) din Codul fiscal , prin parcurgerea urmatorilor pasi:

- calculul echivalentului in lei a 15.000 euro prin utilizarea cursului mediu de schimb valutar EUR/ROL comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru anul fiscal respectiv;
- calculul valorii procentului de 10% din veniturile prevazute la lit. a);
- stabilirea veniturilor neimpozabile prevazute la art. 15 alin. (3) din Codul fiscal ca fiind valoarea cea mai mica dintre sumele stabilite conform precizarilor anterioare;

c) stabilirea veniturilor neimpozabile prin adunarea sumelor de la lit. a) si b);
d) determinarea veniturilor impozabile prin scaderea din totalul veniturilor a celor de la lit. c);
e) calculul profitului impozabil corespunzator veniturilor impozabile de la lit. d), avandu-se in vedere urmatoarele:

(i) stabilirea cheltuielilor efectuate in scopul realizarii veniturilor impozabile de la lit. d). Este necesara utilizarea de catre contribuabil a unor chei corespunzatoare de repartizare a cheltuielilor comune;
(ii) stabilirea valorii deductibile a cheltuielilor determinate conform regulilor de la pct. (i), luandu-se in considerare prevederile art. 21 din Codul fiscal;
(iii) stabilirea profitului impozabil ca diferenta intre veniturile impozabile de la lit. d) si cheltuielile deductibile stabilite la pct. (ii);

f) calculul impozitului pe profit prin aplicarea cotei prevazute la art. 17 alin. (1) sau la art. 18 din Codul fiscal , dupa caz, asupra profitului impozabil stabilit la lit. e)" (pct 8 din Normele metodologice de aplicare a art 15 alin 3 din Codul fiscal e , reglementate de HG 44/2004 ).

Avand in vedere aceste prevederi legale, rezulta ca veti calcula impozitul pe profit conform prevederilor de mai sus mentionate si veti raporta in declaratia privind impozitul pe profit (101) sumele corespunzatoare. Cota parte a cheltuielile aferente veniturilor obtinute din chirii (arenda) ar putea fi cheltuielile cu salariile personalului, de exemplu.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei:


Votati articolul "Calcul impozit pe profit la o organizatie non profit. Declaratia 101":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Tichete cadou

Intrebare: Buna ziua! Revin la dumneavoastra pentru a repune intrebarea referitoare la bonurile de cadou , ca tot nu m-am lamurit. Intrebarea mea este daca pot folosi bonurile de cadou cumparate din fondul de protocol de 2% pentru a achizitiona pe firma diverse ., nu vreau sa le dau angajatilor.



va multumesc!

Raspuns: Potrivit prevederilor Legii nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor cadou cu modificarile si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Decembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Codul fiscal a fost aprobat de Parlament. Principalele amendamente

    • Forma finala a Codului fiscal a fost aprobata de Parlament, for decizional, cu  279 voturi "pentru", 8 "impotriva" si 5 abtineri. Codul fiscal a fost aprobat pe articole, iar principalele modificari se refera la reducerea cotei de TVA, impozitul pe constructii si supraaciza la carburanti. Astfel, ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, a redat principalele prevederi ale Codului Fiscal. Dintre acestea retinem reducerea cotei TVA...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli pentru intreprinderile debutante. Prevederile aduse de 679/2015

    • Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial nr. 0654 din 28 august 2015 s-a publicat HG 679 din 19 August 2015. In concret, HG nr. 679 din 19 August 2015 reprezinta hotararea privind modificarea i completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii i dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 96/2011 ...» citeste mai departe aici

  • HG 679/2015: modificarea si completarea Normelor OUG 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor

    • Redam mai jos HG 679/2015 privind modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 96/2011 In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare. Articolul I Normele metodologice de ap...» citeste mai departe aici

  • OG 40/2015. Recuperarea taxei de poluare pentru autoturisme

    • In Monitorul Oficial nr. 0655 din 31 august 2015 a fost publicat OG 40/2015. Discutam astfel despre Ordonanta pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule. Actul normativ analizat astazi reglementeaza restituirea la cererea persoanei interesate a "taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule", respectiv "taxa pe poluare" pentru autovehicule sau "taxa pentru emisiile poluante...» citeste mai departe aici

  • Aplicare conventie de evitare a dublei impuneri. Cum procedam in ce priveste plata dividendelor pentru nerezidenti?

    • In cazul platii de dividende unui nerezident din UE pentru plata impozitului se poate aplica conventia de evitare a dublei impuneri cu statul? Care este mai favorabila fata de Codul fiscal fara sa se tina cont de cele 4 conditii stipulate la art. 117 lit. h) din Codul fiscal? Nerezidentul a prezentat certificat de rezidenta fiscala. Se aplica conventia sau Codul fiscal, fara a corobora conditiile dintre cele doua variante? In primul rand, conform art.117 lit.h di...» citeste mai departe aici

  • Bunuri primite cu titlu gratuit. Ce documente intocmim?

    • In cazul urmator, avem ca subiect o firma de IT, platitoare de TVA si impozit pe profit, care colecteaza  cu titlu gratuit produse stricate sau dupa caz produse functionale, dar uzate moral, de la persoane fizice, pe care ulterior le repara si le vinde. Care sunt inregistrarile contabile aferente achizitiei de produse IT si electrocasnice cu titlu gratuit de la persoane fizice? Ce documente trebuie intocmite la preluarea produselor care sa fie si documente pe baz...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X