Romania a accesat fonduri europene in valoare de 18.222,94 mil lei.
La accesarea fodurilor europene, contabilitatea are responsabilitatea de a inregistra cronologic si sistematic prelucrarea si pastrarea informatiilor cu privire la situatia patrimoniala si rezultatele obtinute, controlul operatiunilor si procedeele de prelucrare utilizate.
Pentru evidenta contabila corecta si gestionarea fondurilor nerambursabile, firmele trebuie sa acorde un plus de atentie verificarii documentelor si modului de inregistrare si prezentare a lor. Obtinerea fondurilor atrage obligatia de a respecta reguli obligatorii (conform contractului de finantare) pentru inregistrarea in contabilitate fara erori atat a fondurilor, cat si a platilor efectuate.
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
Manual de politici contabile - Stick USB
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
7 Reguli pe care orice contabil care lucreaza cu fonduri europene trebuie sa le respecte:
1. Asigurati-va ca ati inteles perfect legislatia in vigoare in ceea ce priveste derularea proiectul european de care va ocupati!
2. Inregistrati, prezentati si pastrati documentele aferente proiectului, separate de celelalte documente!
3. Prezentati spre verificare toate documentele care au legatura cu proiectul!
4. Tineti evidenta proiectului pe conturi analitice distincte pentru fiecare tip de contract si resurse de finantare!
5. Tineti evidenta stricta a prefinantarii primite, utilizarii si restituirii acesteia!
6. Evidentiati cheltuielile eligibile si neeligibile separat!
7. Utilizati conturi analitice distincte in balanta pentru activitatile proiectului si creati conturi analitice pentru fiecare obiectiv de investitie finantat si pentru fiecare sursa de finantare!
Important! Inregistrarile in contabilitate se efectueaza in conformitate cu acestea tipul fondurilor accesate.
Pentru a avea inregistrari contabile fara erori, specialistii Rentrop&Straton recomanda consultarea lucrarii Ghidul Contabilului. Fonduri europene si subventii.