Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Teste ceccar

Cheltuieli de protocol 2013. Cum intocmim nota contabila pentru autofactura?

Avand in vedere noile reglementari legate de cheltuielile de protocol in 2013, vom oferi o serie de raspunsuri tinand cont de intrebarile de mai jos:

1. Societatea achizitioneaza bunuri de protocol, dar intrucat nu poate demonstra ca sunt pentru consumul clientilor colecteaza TVA pe baza autofactura cu nota contabila 635 =4427. Vom stabili astfel daca ar fi corecte ajustarea de TVA 635 = 4426 sau folosirea contului 623 in loc de 635.

2. Cum se considera cheltuiala de protocol pentru care TVA a fost considerat nedeductibil? Intra in calculul limitarii de plafon de 2%?

3. Societatea achizitioneaza apa plata (la dozator) pentru consumul angajatilor intrucat nu este indicat consumul de apa de la robinet, pe care o inregistreaza in contul 605 Cheltuieli cu energia si apa. Ce tratament fiscal din punct de vedere al TVA si al impozitului pe profit au aceste costuri?

Solutia consultantului:

Avand in vedere prevederile art. 128 alin. 8 lit. f si art. 129 alin. 5 lit. a din Codul fiscal , respectiv pct. 6 alin. 10 lit. a si pct. 7 alin. 7 din Normele metodologice de aplicare, daca s-a exercitat dreptul la deducere neindeplinirea conditiilor pentru ca achizitiile respective sa fie considerate drept cheltuieli de protocol atrage considerarea achizitiilor drept livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate cu plata si colectarea TVA pe baza de autofactura.

Deci, nu este vorba de o ajustare a TVA dedusa initial (care se face pentru situatiile reglementate la art. 148 si art. 149 din Codul fiscal), ci de o colectare a TVA, deci trebuie folosit contul 4427 "TVA colectata" in corespondenta cu contul 635 "Cheltuieli cu alte impozite, taxe si varsaminte asimilate".

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile
117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale 2015
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2015

Vezi detalii




De regula, contul 623 "Cheltuieli de protocol, reclama si publicitate" se utilizeaza daca nu se deduce TVA la momentul achizitiei (in corespondenta cu contul 401 "Furnizori") si atunci taxa nerecuperabila prin deducere intra in costul de achizitie al produselor/serviciilor utilizate pentru protocol.

Daca nu se poate demonstra ca produsele de protocol au fost acordate clientilor in scopuri legate de activitatea economica a societatii, pe cale de consecinta nici cheltuielile nu pot fi considerate deductibile in limita plafonului de 2%, nefiind indeplinita conditia esentiala, aceea ca respectivele cheltuieli sa fie efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile conform art. 19 alin. 1 si art. 21 alin. 1 din Codul fiscal .

Apa plata este deductibila la calculul profitului impozabil si in privinta TVA aferenta achizitiei daca este acordata in conditiile prevazute de art. 4 din OUG 99/2000 privind masurile ce pot fi aplicate in perioadele cu temperaturi extreme pentru protectia persoanelor incadrate in munca. De asemenea, apa plata mai poate fi deductibila ca o cheltuiala sociala deductibila in limita de 2% din cheltuielile salariale, in masura in care se poate dovada ca acordarea ei este prevazuta in contractul colectiv de munca de la nivelul unitatii conform art. 21 alin. 3 lit. c din Codul fiscal si pct. 331 din Normele metodologice.

In privinta TVA, daca se poate face dovada ca apa plata acordata este strans legata de desfasurarea in conditii optime a activitatii economice (spre exemplu, nu este disponibila apa de la reteaua publica sau calitatea acesteia este deficitara, dovedita cu buletin de analiza),atunci operatiunea nu este considerata livrare de bunuri pentru care sa se colecteze TVA conform art. 128 alin. 8 lit. e din Codul fiscal si pct. 6 alin. 9 lit. c din Normele metodologice de aplicare.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei:


Votati articolul "Cheltuieli de protocol 2013. Cum intocmim nota contabila pentru autofactura?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

In ce consta avizul pe Dosarul de inventariere ?

Intrebare: Buna seara !

Va rog sa ma sfatuiti cum se procedeaza in urmatoarea situatie:

Dosarul complet de inventariere a fost inaintat de catre
presedintele comisiei de bunuri culturale
consilierului juridic al institutiei publice.

Conducatorul /directorul institutiei va aproba Procesul-verbal final
de inventariere, in urma avizului contabilului sef si al consilierului juridic
ai institutiei publice.

Ce va trebui sa faca, consilierul juridic ?

- sa-si puna doar semnatura ? pe care din documentele Dosarului ?
sau sa-i faca o Adresa oficiala presedintelui comisiei de inventariere ?
Sau sa se adreseze, in scris, in mod direct, directorului
si sa-i aduca la cunostinta ca ....?

- sa spuna ca toate etapele prevazute de lege
pentru inventariere au fost respectate sau nu
si sa semneze ?

- daca nu au fost respectate unele etape,
sa intoarca dosarul presedintelui comisiei de inventariere ?

- in ce consta acel aviz al consilierului juridic ?
Ce va trebui sa ii scrie consilierul juridic
presedintelui comisiei de inventariere ?

- daca a fost constatata lipsa unui bun cultural
in gestiunea comuna a 3 salariati ai institutiei,
ce va trebui sa faca consilierul juridic ?
Sa-i ceara presedintelui comisiei de inventariere sau contabilului sef al institutiei
ca unul din acestia sa aduca la cunostinta directorului acest fapt si
sa ceara sa se inregistreze in contabilitate acea lipsa /acel prejudiciu
si sa-i notifice pe cei 3 salariati vinovati ?



Raspuns: Consilierul juridic trebuie sa avizeze raportul de inventariere din punct de vedere juridic, cu...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Aprilie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Ce nu stiati despre Codul fiscal din 2016. Bonus: Lista taxe si impozite majorate

    • Daca multe dintre masurile despre care s-a discutat in ultima vreme, in contextul includerii lor in noul Cod fiscal, sunt in sfera TVA-ului si a unor impozite mai cunoscute, exista si unele prevederi pe care Guvernul nu le-a adus la fel de mult in prim plan. Vorbim astfel de reglementari deloc favorabile si care vor influenta negativ atat activitatea unor cateva sute de mii de profesionisti, dar si veniturile romanilor incepand cu anul 2016. Daca pana nu demult ne grabeam ...» citeste mai departe aici

  • Cazierul fiscal in 2015. Acestea sunt noile reguli

    • Am prezentat recent cele 15 modificari pregatite pentru cazierul fiscal. Recent a fost publicata  procedura privind cazierul fiscal, fiind clarificate noile reguli de care va trebui sa tinem cont in aceasta privinta. In primul rand, cand vorbim de cazierul fiscal, discutam despre "un mijloc de evidenta si urmarire a...» citeste mai departe aici

  • ZOOM CONTABIL: Regimul de declarare derogatoriu

    • Va informam ca in Monitorul Oficial 634/20.08.2015 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei de Administrare Fiscala 2097/11.08.2015 prin care se modifica Ordinul presedintelui ANAF 1221/2009 privind procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu. Retineti astfel urmatoarele aspecte: >>> In caz de INACTIVITATE TEMPORARA inscrisa la Registrul Comertului, organul fiscal competent poate aproba, la cererea contribuabilului, aplicarea regimului...» citeste mai departe aici

  • Ecotaxa pe bon fiscal. Ce obligatii aveti?

    • Exista obligatia ca pe casa de marcat sa existe ca articol "Ecotaxa"? In conformitate cu art. 9 alin. 1 lit. q teza finala din OUG 196/2005 privind Fondul pentru mediu, cu modificarile ulterioare, ecotaxa de 0,1 lei/bucata aplicata pungilor si cadourilor se evidentiaza distinct pe documentele de vanzare. Pe de alta parte, potrivit art. 4 din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu mo...» citeste mai departe aici

  • Documente utilizate la achizitia produselor agricole de la producatori agricoli persoane fizice

    • Incepand cu 01 mai 2015 conform prevederilor introduse prin Legea 145/2014 se interzice utilizarea urmatoarelor documente la cumpararea produselor agricole de la producatori agricoli persoane fizice:    a) borderoul de achizitie (de la producatori individuali) (cod 14-4-13/b), prevazut la nr. IV, nr. crt. 39 - Mijloace banesti si deconturi - din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3.512/2008 privind documentele financiar- contabile, publicata i...» citeste mai departe aici

  • PFA si venituri realizate din exploatarea bunurilor din patrimoniul de afectatiune. Ce obligatii aveti?

    • In randurile de mai jos, analizam cazul unei persoane fizice neautorizate care a vandut in 2014 masa lemnoasa din padure proprie in doua tranzactii, prima in valoare de 200.000 lei in luna 3.2014, cealalta in valoare de 150.000 lei in luna 9.2014. Depasind plafonul, are persoana in cauza obligatia de a se inregistra in scopuri de TVA? S-a depus pentru anul 2014 declaratie de venit si a platit 16% si 5.5% din profit. In 3.2015 a cumparat padure pe care doreste sa o exploate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X