Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Achizitii de bunuri de la persoane fizice. Cum gestionam borderoul?

ProceduriInregistrari si Politici Contabileachizitie bunuripersoane fiziceborderou achizitieimpozit pe venit

Vom stabili mai jos daca o societate poate achizitiona utilaje de lucru (freza, strung, ghilotina etc.) de la persoane fizice pe baza borderoului de achizitie si ce document contabil poate fi utilizat in situatia in care nu poate fi folosit borderoul.

Puteti ca societate sa achizionati marfa, materii prime sau consumabile - pe baza borderoului de achizitie - de la producatorii autorizati,  care nu emit facturi fiscale. De obicei se practica achizitia de produse agricole de la producatori independenti, care se autorizeaza ca persoane fizice.

Vanzatorul este obligat sa aiba un borderou de achizitii, pe care-l completeaza in dublu exemplar, unul il pastreaza si cealalt il primeste cumparatorul. Borderoul de achizitii tine loc de document justificativ, atat in contabilitatea cumparatorului, cat si in evidenta vanzatorului. Pe baza acestuia cumparatorul face intrarea de marfa/produse in gestiune, si intocmeste NIR-ul. Borderoul de achizitii se semneaza de ambele parti.

Datele minime de inregistrat in acest borderou sunt:

- denumirea unitatii cumparatorului;
- denumirea, numarul si data intocmirii formularului;
- produsul, unitatea de masura, cantitatea, pretul unitar de achizitie, valoarea achizitiei;
- semnaturi: achizitor, gestionar;

Pe langa borderoul de achizitie cumparatorul ar mai trebui sa ceara de la vanzator si o copie dupa cartea de identificare a vanzatorului.

Borderoul de achizitie trebuie sa fie  insotit de dispozitia de plata (banii platiti vanzatorului), astfel incat  cumparatorul sa se poata scadea in contabilitate cu cheltuiala respectiva.

In conditiile in care persoana fizica nu este PFA/intreprindere autorizata etc., societatea va trebui sa retina la sursa impozit pe venit de 16% la valoarea produselor cumparate, conform art 78 alin 2 din Codul fiscal.
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabileachizitie bunuripersoane fiziceborderou achizitieimpozit pe venit

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 16 Decembrie 2013


Votati articolul "Achizitii de bunuri de la persoane fizice. Cum gestionam borderoul?":
Rating:

Nota: 3.47 din 5 din 64 voturi


Alte articole publicate in data de 16 Decembrie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Ordinul 760/2019. Firmele vor fi obligate sa afiseze pe usa placheta ANPC in caz de activitate oprita

    • Prin Ordinul ANPC nr. 760/2019, publicat in Monitorul Oficial nr. 911 din 12 noiembrie 2019, a fost introdusa o noua obligatie pentru firme.   Documentul face referire la obligatia operatorilor economici de a afisa pe usa de acces sau la intrarea in locatia unde isi desfasoara activitatea/punctul de lucru placheta cu masurile de oprire temporara dispuse de catre organele de control ale Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, publicat in MOF 911/1...» citeste mai departe aici

  • Modificarea salariului. Diferente intre statul de plata si Revisal

    • Analizam in continuare un caz care are la baza existenta unor diferente intre statul de plata si Revisal. Vom afla de la expert daca este posibil ca un salariat sa aiba pe statul de plata alt salariu mai mare decat cel raportat in Revisal fara sa aiba ore suplimentare sau alte sporuri. Dar mai mic, fara a scadea sub salariul minim?   Este necesara justificarea in vreun fel a acestor diferente? Care este baza legala?   Modif...» citeste mai departe aici

  • Firma producatoare de produse alimentare. Este obligatorie casa de marcat pentru comert ocazional?

    • Comertul ocazional are prevederi speciale in legislatie pe care nu multi operatori economici le cunosc. De aceea vom prezenta un studiu de caz care sa elucideze misterele legate de aceasta tema comerciala.   Subiectul este o societate producatoare de produse alimentare. Clientii acesteia sunt tot societati comerciale, insa ocazional, o data sau de maximum 4 ori pe an, firma participa la targuri de profil sau sunt invitati la evenimente, unde vinde produs...» citeste mai departe aici

  • Ordinul nr. 400/2019 – modificari legislative in sfera jocurilor de noroc

    • In Monitorul oficial nr 897 din 6 noiembrie 2019 a fost publicat Ordinul Oficiului National pentru Jocuri de Noroc nr. 400/2019. Prin acest act normativ se aproba modelul de decizie referitoare la obligatiile bugetare accesorii reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere, procedura privind modalitatea de notificare a operatorilor economici - organizatori de jocuri de noroc licentiati si modelul de instiintare de plata pentru contributia anuala prevazuta la art. 10 alin. (4) ...» citeste mai departe aici

  • Reducerea TVA-ului la 16% NU este pe lista Guvernului Orban

    • Proiectul care prevedea reducerea TVA-ului la 16% de la 19%, incepand cu 1 ianuarie 2020, nu este pe lista de modificari a Guvernului Orban. Va reamintim ca proiectul a fost adoptat tacit de Senat in data de 21 octombrie. Initiatorii proiectului, cativa deputati PNL, atrageau atentia, in expunerea ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X