email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Achizitii de bunuri de la persoane fizice. Cum gestionam borderoul?

ProceduriInregistrari si Politici Contabileachizitie bunuripersoane fiziceborderou achizitieimpozit pe venit

Vom stabili mai jos daca o societate poate achizitiona utilaje de lucru (freza, strung, ghilotina etc.) de la persoane fizice pe baza borderoului de achizitie si ce document contabil poate fi utilizat in situatia in care nu poate fi folosit borderoul.

Puteti ca societate sa achizionati marfa, materii prime sau consumabile - pe baza borderoului de achizitie - de la producatorii autorizati,  care nu emit facturi fiscale. De obicei se practica achizitia de produse agricole de la producatori independenti, care se autorizeaza ca persoane fizice.

Vanzatorul este obligat sa aiba un borderou de achizitii, pe care-l completeaza in dublu exemplar, unul il pastreaza si cealalt il primeste cumparatorul. Borderoul de achizitii tine loc de document justificativ, atat in contabilitatea cumparatorului, cat si in evidenta vanzatorului. Pe baza acestuia cumparatorul face intrarea de marfa/produse in gestiune, si intocmeste NIR-ul. Borderoul de achizitii se semneaza de ambele parti.

Datele minime de inregistrat in acest borderou sunt:

- denumirea unitatii cumparatorului;
- denumirea, numarul si data intocmirii formularului;
- produsul, unitatea de masura, cantitatea, pretul unitar de achizitie, valoarea achizitiei;
- semnaturi: achizitor, gestionar;

Pe langa borderoul de achizitie cumparatorul ar mai trebui sa ceara de la vanzator si o copie dupa cartea de identificare a vanzatorului.

Borderoul de achizitie trebuie sa fie  insotit de dispozitia de plata (banii platiti vanzatorului), astfel incat  cumparatorul sa se poata scadea in contabilitate cu cheltuiala respectiva.

In conditiile in care persoana fizica nu este PFA/intreprindere autorizata etc., societatea va trebui sa retina la sursa impozit pe venit de 16% la valoarea produselor cumparate, conform art 78 alin 2 din Codul fiscal.

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabileachizitie bunuripersoane fiziceborderou achizitieimpozit pe venit


Data aparitiei: 16 Decembrie 2013

Votati articolul "Achizitii de bunuri de la persoane fizice. Cum gestionam borderoul?":
Rating:

Nota: 3.61 din 5 din 71 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X