email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Documente de intocmit pentru AF, PF si II. Care vor fi declaratiile si termenele aferente?

contabilitatea in partida simplaOrdinul 1040/2004termenedeclaratiiregistreregistrul-jurnal


In randurile de mai jos, regasiti informatii cu privire la acele documente pe care le intocmim lunar pentru un AF, PF si II, alaturi de declaratiile si termenele asociate cu acestea.

Contabilitatea in partida simpla (pentru AF, PFA, II) este reglementata de Ordinul 1040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal.

Registrele obligatorii sunt: Registrul-jurnal de incasari si plati si Registrul-inventar. Conform art.20 din Ordinul 1040/2004, Registrul-jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b) si Registrul-inventar (cod 14-1-2/a) au regim de inregistrare la organele fiscale. Acestea se numeroteaza, se snuruiesc si se parafeaza inainte de depunerea lor la organele fiscale pentru inregistrare.

Redam mai jos cateva din prevederile din Ordinul 1040/2004  referitoare la organizarea evidentei contabile in partida simpla si  documentele care se intocmesc:
 
"II. Organizarea evidentei contabile in partida simpla

 A. Dispozitii generale

 4. Contribuabilii pot utiliza toate formularele prevazute in prezentele norme metodologice sau numai o parte din acestea, in functie de elementele specifice activitatii desfasurate.

 5. Pentru determinarea veniturilor, in functie de natura activitatii, de frecventa incasarilor/platilor sau de felul serviciilor prestate, precum si de alte elemente specifice activitatii desfasurate, contribuabilii pot utiliza si alte formulare cu regim special, care au fost aprobate prin ordine ale ministrului finantelor publice, in baza prevederilor art. 1 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora.

 6. In functie de necesitati contribuabilii pot utiliza si alte formulare stabilite prin norme metodologice de intocmire si utilizare a formularelor tipizate, comune pe economie, care nu au regim special, privind activitatea financiara si contabila.

 7. Contribuabilii vor folosi si alte formulare prevazute in mod expres de acte normative care reglementeaza activitati economice specifice (exploatarea masei lemnoase, prestarile de servicii cu caracter international, jocurile de noroc etc.).

 8. In cazul utilizarii modelelor formularelor financiar-contabile comune pe economie, aprobate pentru persoanele juridice, acestea vor fi completate in conformitate cu prezentele norme metodologice. In aceasta situatie elementele referitoare la conturi, debite, credite, semnaturile de aprobare, avizare, precum si alte elemente similare nu se completeaza.

 9. In conditiile utilizarii sistemelor informatice financiar-contabile este necesar sa fie respectate Criteriile minimale privind programele informatice utilizate in domeniul financiar-contabil, prevazute de normele legale.

 10. Contribuabilii pot edita formularele cu regim special cu ajutorul tehnicii de calcul, in conditiile prevazute la art. 2 din Ordinul ministrului finantelor nr. 1.177/1998 privind aplicarea prevederilor art. 1 alin. (4) si (10) paragraful 2 din Hotararea Guvernului nr. 831/1997.

 B. Norme generale privind documentele justificative si financiar-contabile

 11. Evidenta contabila in partida simpla se va conduce in conformitate cu prezentele norme metodologice.

 12. In conformitate cu prevederile legale evidenta contabila in partida simpla se tine in limba romana si in moneda nationala.

 13. Orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in evidenta contabila in partida simpla, dobandind astfel calitatea de document justificativ.

 14. Documentele justificative trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente principale, prevazute in structura formularelor aprobate:

 - denumirea documentului;
 - numele si prenumele contribuabilului, precum si adresa completa;
 - numarul documentului si data intocmirii acestuia;
 - mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiunii economico-financiare (cand este cazul);
 - continutul operatiunii economico-financiare, iar atunci cand este necesar, si temeiul legal al efectuarii ei;
- datele cantitative si valorice aferente operatiunii economico-financiare efectuate;
- numele si prenumele, precum si semnaturile persoanelor care raspund de efectuarea operatiunii;
 - alte elemente menite sa asigure consemnarea completa a operatiunilor in documente justificative.

 15. Documentele care stau la baza inregistrarilor in evidenta contabila in partida simpla pot dobandi calitatea de document justificativ numai in cazurile in care furnizeaza toate informatiile prevazute in normele legale in vigoare.

 16. Documentele provenite din relatiile de cumparare a unor bunuri de la persoane fizice pot fi inregistrate in evidenta contabila in partida simpla numai in cazurile in care se face dovada intrarii in patrimoniu a bunurilor respective, prin intocmirea Borderoului de achizitie (cod 14-4-13) sau a Notei de receptie si constatare de diferente (cod 14-3-1/A), dupa caz, si a platii acestora pe baza de Dispozitie de plata-incasare catre casierie (cod 14-4-4).

 In cazul in care documentele respective se refera la cheltuieli pentru prestari de servicii efectuate de persoane fizice impuse pe baza de norma de venit, pentru a fi inregistrate in evidenta contabila in partida simpla a contribuabililor prevazuti la pct. 1, acestea trebuie sa aiba la baza contracte sau conventii, intocmite in acest scop in conformitate cu reglementarile legale in vigoare, si Dispozitie de plata-incasare catre casierie (cod 14-4-4).

17. Documentele contabile - jurnale, fise etc. - servesc la prelucrarea, centralizarea si inregistrarea in evidenta contabila in partida simpla a operatiunilor consemnate in documentele justificative.

 18. Inscrierea datelor in documente se face cu cerneala, cu pix cu pasta, la masina de scris sau cu ajutorul tehnicii de calcul, dupa caz."
 
 
In concluzie, AF, PF, II intocmesc lunar factura,chitanta daca sunt incasari cu numerar, registrul -jurnal de incasari si plati si daca este cazul intocmesc fisa pentru operatiuni diverse si jurnalul  pentru operatiuni diverse.

In Registrul-jurnal de incasari si plati se inregistreaza nu numai operatiunile in numerar, ci si cele efectuate prin contul curent de la banca. Operatiunile inregistrate in Registrul-jurnal de incasari si plati se totalizeaza anual. Registrul-inventar serveste ca document de inregistrare a bunurilor achizitionate sau realizate, pe baza documentelor justificative.
 
Din punct de vedere fiscal, persoana fizica autorizata este obligata sa intocmeasca si sa depuna anual la organele fiscale declaratiile fiscale 200 Declaratie privind veniturile realizate din Romania, 220 Declaratie privind venitul estimat/norma de venit si 392B Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul ...).

Termenul de depunere a declaratiilor:declaratia 220- 31 ianuarie; declaratia 392B-25 februarie;
declaratia 200-25 mai.Aceste declaratii se depun la termenele mentionate in anul curent pentru anul precedent.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Contabilitate 2022


Va amintiti de prima Carte Verde a Contabilitatii, editata in urma cu peste 25 de ani de Ministerul Finantelor?

Ei bine, Cartea Verde a Contabilitatii 2022 este acum din nou prezenta, in varianta actualizata la zi, oferindu-va solutii impecabile pentru momentele de criza – cum este si acesta – cu modificari legislative majore.

Avantajul esential pe care vi-l ofera Cartea Verde a Contabilitatii 2022: ZERO erori in inregistrarile contabile!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contabilitatea in partida simplaOrdinul 1040/2004termenedeclaratiiregistreregistrul-jurnal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 01 Mai 2014


Votati articolul "Documente de intocmit pentru AF, PF si II. Care vor fi declaratiile si termenele aferente?":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 4 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 01 Mai 2014 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X