Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Inregistrare mentiuni in Registrul Comertului cu privire la prelungire dovada spatiu

act aditionalcontract inchirierepunct lucrudovada spatiuinregistrare mentiuniregistrul comertului


In cazul documentelor necesare pentru gestionarea conform legii a punctelor de lucru aferente unei societati, pornim de la o firma cu sediul intr-o localitate si cu trei puncte de lucru in alta localitate (unul dintre punctele de lucru are si cod fiscal).

Pentru un punct de lucru, conform certificatului constatator, dovada de sediu secundar expira anul acesta, deoarece contractul de inchiriere expira in noiembrie.

Intre timp s-a incheiat insa un act aditional la contractul de inchiriere prin care acesta se prelungeste automat la expirarea perioadei initiale.

Se va vedea care sunt procedura si documentele de prelungire a dovezii de sediu si care e legislatia aferenta. De asemenea, stabilim daca prelungirea dovezii de sediu secundar se face doar pentru punctul de lucru cu dovada de sediu secundar, conform certificat constatator, sau pentru toate cele trei puncte de lucru care apar in certificatul constatator.

Conform art.43 alin.(3) din Legea 31/1990, punctele de lucru sunt sedii secundare, dezmembraminte fara personalitate juridical ale societatilor comerciale si se mentioneaza numai in cadrul inmatricularii in registrul comertului de la sediul principal al acesteia.

Conform art.21 coroborat cu art.22 alin.(1) din Legea 26/1990, comerciantul are obligatia sa solicite inregistrarea in registrul comertului a oricarei mentiuni cu privire la sediile secundare, in termen de cel mult 15 zile de la data actelor si faptelor supuse obligatiei de inregistrare.
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili



Inregistrarea de mentiuni cu privire la prelungirea dovezii de sediu pentru punctele de lucru se face in baza documentelor care atesta acest fapt : actele aditionale la contractele de inchirie a spatiilor in care isi desfasoara activitatea societatea, aferente punctelor de lucru, insotite de formularele specifice (cerere inregistrare mentiuni), pe care le procurati gratis de la ONRC, imputernicire si copie CI pentru persoana desemnata de catre companie in vederea depunerii docmentelor la ONRCB.

Din punct de vedere al Codului de procedura fiscala:

- punctele de lucru cu mai putin de 5 salariati se vor declara la organul fiscal unde este inregistrata compania cu sediul social, prin depunerea formularuluil "Declaratie privind sediile secundare”, insotit de : CUI firma, certificate constatator ONRC, copie contract inchiriere, copie CI a persoanei imputernicite cu declararea in  termen de 30 zile de la infiintarea punctului de lucru;

- punctele de lucru cu minim 5 salariati se vor inregistra la organul fiscal de care apartine cu sediul punctual de lucru prin depunerea formularului  060, insotit de aceleasi documente precizate mai sus; organul fiscal va emite Certificat de inregistrare fiscal (CIF) pentru punctual de lucru, in acelasi termen de 30 zile de la infiintare.

De retinut ca declararea prelungirii termenelor contractelor de inchiriere prin actele aditionale aferente se inregistreaza numai la ONRC, nu se inregistreaza si la organele fiscale, fiind deja efectuata inregistrarea/declararea acestora.

In cazul de mai sus, depunerea cererii de mentiuni si a actelor doveditoare se va face in termen de 15 zile de la data semnarii actelor aditionale la contractele de inchiriere la ONRC la care este inregistrat sediul social al companiei.

De asemenea, tot referitor la cazul de mai sus, avand in vedere ca s-a procedat deja la declararea fiscala a punctelor de lucru cu ocazia infiintarii acestora, nu se va mai proceda la o redeclarare a acestora la ANAF.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
act aditionalcontract inchirierepunct lucrudovada spatiuinregistrare mentiuniregistrul comertului

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 28 Mai 2014


Votati articolul "Inregistrare mentiuni in Registrul Comertului cu privire la prelungire dovada spatiu":
Rating:

Nota: 3.78 din 5 din 9 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Justificare cu bon drepturi de echipament

Intrebare: Buna ziua,
Conform art. 76 alin. 4 lit. f si art. 142 lit.e drepturile de echipament nu sunt impozabile, n n?elesul impozitului pe venit si nu se cuprind n baza lunar? de calcul al contribu?iilor de asigur?ri sociale

Avand in vedere ca aceste drepturi se acorda in baza unui ordin in care se specifica clar ca se acorda in bani as dori sa stiu daca beneficiarul trebuie sa justifice suma cu bonuri fiscale,(baza legala fiind vorba de drepturi salariale in natura) modalitatea de inregistrare in contabilitate.
Multumesc

-art. 76 alin. 4 lit. f) contravaloarea echipamentelor tehnice, a echipamentului individual de protec?ie ?i de lucru, a alimenta?iei de protec?ie, a medicamentelor ?i materialelor igienico-sanitare, a altor drepturi privind s?n?tatea ?i securitatea n munc?, precum ?i a uniformelor obligatorii ?i a drepturilor de echipament, ce se acord? potrivit legisla?iei n vigoare;

Raspuns: Nu puteti percepe bon sau factura de la angajati pentru ca ati dubla inregistrarile si ati depasi...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Mai 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X