email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrare mentiuni in Registrul Comertului cu privire la prelungire dovada spatiu

act aditionalcontract inchirierepunct lucrudovada spatiuinregistrare mentiuniregistrul comertului


In cazul documentelor necesare pentru gestionarea conform legii a punctelor de lucru aferente unei societati, pornim de la o firma cu sediul intr-o localitate si cu trei puncte de lucru in alta localitate (unul dintre punctele de lucru are si cod fiscal).

Pentru un punct de lucru, conform certificatului constatator, dovada de sediu secundar expira anul acesta, deoarece contractul de inchiriere expira in noiembrie.

Intre timp s-a incheiat insa un act aditional la contractul de inchiriere prin care acesta se prelungeste automat la expirarea perioadei initiale.

Se va vedea care sunt procedura si documentele de prelungire a dovezii de sediu si care e legislatia aferenta. De asemenea, stabilim daca prelungirea dovezii de sediu secundar se face doar pentru punctul de lucru cu dovada de sediu secundar, conform certificat constatator, sau pentru toate cele trei puncte de lucru care apar in certificatul constatator.

Conform art.43 alin.(3) din Legea 31/1990, punctele de lucru sunt sedii secundare, dezmembraminte fara personalitate juridical ale societatilor comerciale si se mentioneaza numai in cadrul inmatricularii in registrul comertului de la sediul principal al acesteia.

Conform art.21 coroborat cu art.22 alin.(1) din Legea 26/1990, comerciantul are obligatia sa solicite inregistrarea in registrul comertului a oricarei mentiuni cu privire la sediile secundare, in termen de cel mult 15 zile de la data actelor si faptelor supuse obligatiei de inregistrare.

Inregistrarea de mentiuni cu privire la prelungirea dovezii de sediu pentru punctele de lucru se face in baza documentelor care atesta acest fapt : actele aditionale la contractele de inchirie a spatiilor in care isi desfasoara activitatea societatea, aferente punctelor de lucru, insotite de formularele specifice (cerere inregistrare mentiuni), pe care le procurati gratis de la ONRC, imputernicire si copie CI pentru persoana desemnata de catre companie in vederea depunerii docmentelor la ONRCB.

Din punct de vedere al Codului de procedura fiscala:

- punctele de lucru cu mai putin de 5 salariati se vor declara la organul fiscal unde este inregistrata compania cu sediul social, prin depunerea formularuluil "Declaratie privind sediile secundare”, insotit de : CUI firma, certificate constatator ONRC, copie contract inchiriere, copie CI a persoanei imputernicite cu declararea in  termen de 30 zile de la infiintarea punctului de lucru;

- punctele de lucru cu minim 5 salariati se vor inregistra la organul fiscal de care apartine cu sediul punctual de lucru prin depunerea formularului  060, insotit de aceleasi documente precizate mai sus; organul fiscal va emite Certificat de inregistrare fiscal (CIF) pentru punctual de lucru, in acelasi termen de 30 zile de la infiintare.

De retinut ca declararea prelungirii termenelor contractelor de inchiriere prin actele aditionale aferente se inregistreaza numai la ONRC, nu se inregistreaza si la organele fiscale, fiind deja efectuata inregistrarea/declararea acestora.

In cazul de mai sus, depunerea cererii de mentiuni si a actelor doveditoare se va face in termen de 15 zile de la data semnarii actelor aditionale la contractele de inchiriere la ONRC la care este inregistrat sediul social al companiei.

De asemenea, tot referitor la cazul de mai sus, avand in vedere ca s-a procedat deja la declararea fiscala a punctelor de lucru cu ocazia infiintarii acestora, nu se va mai proceda la o redeclarare a acestora la ANAF.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile


Atentie: au aparut monografii anului 2022!

Ai la dispozitie 70 monografii:

- noi-noute, variate, complexe, actuale, controversate si legale
- grupate pe domenii de cel mai mare interes
- usor de accesat, usor de inteles, usor de aplicat
- gata de personalizat cu datele operatiunilor tale

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
act aditionalcontract inchirierepunct lucrudovada spatiuinregistrare mentiuniregistrul comertului

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 28 Mai 2014


Votati articolul "Inregistrare mentiuni in Registrul Comertului cu privire la prelungire dovada spatiu":
Rating:

Nota: 3.55 din 5 din 11 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 28 Mai 2014 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X