email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP comunica schimbarile pentru achizitiile publice. Firmele platesc mai mult

garantia de buna conduitacontestatiile abuziveachizitiile publiceMFPcontestatia


Guvernul Romaniei a gasit solutia impotriva acelor societati comerciale care ingreuneaza bunul mers al achizitiilor publice prin contestatiile abuzive pe care le depun. Aceste noi masuri ii va face pe cei care se grabesc sa depuna contestatii sa se gandeasca de doua ori inainte de a demara aceste actiuni.

In concret, pentru a proteja autoritatile contractante de contestatiile abuzive, Guvernul Romaniei a introdus obligativitatea constituirii de garantii de buna conduita in cazul contestarii procedurilor de achizitii publice.


Se instituie garantiile de buna conduita

Drept urmare, operatorii economici care contesta procedurile de achizitie publica vor constitui garantii de buna conduita pe intreaga perioada cuprinsa intre data depunerii contestatiei, cererii sau plangerii si solutionarea definitiva a acesteia, inclusiv in cazul in care aceasta vizeaza continutul documentatiei de atribuire.

Pana la acest moment, aminteste comunicatul emis de MFP,  se retineau sume numai in situatia in care era atacat rezultatul procedurii de achizitie publica. In cazul respingerii contestatiei depuse, garantia de buna conduita este retinuta. Aceste prevederi sunt reglementate de Ordonanta de urgenta adoptata in sedinta de Guvern din data de 28 iunie 2014, prin care este modificata OUG 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii.

"Cei care vor contesta procedurile de achizitie publica vor fi obligati sa constituie garantii de buna conduita. A fost instituita aceasta garantie deoarece contestarea procedurilor de achizitie publica a devenit "sport national” in Romania. Noua reglementare este corelata cu practicile europene, iar prin introducerea acesteia nu ingradim dreptul de a contesta procedurile, ci doar responsabilizam operatorii economici care abuzeaza de aceasta cale de atac. Acum ne confruntam cu urmatoarea situatie: calendarul de implementare a proiectelor nu poate fi respectat deoarece contractele de achizitie publica nu pot fi incheiate in timp util din cauza contestatiilor abuzive care nu vizeaza fondul cauzei, ci blocare procedurii. Mai mult, sunt situatii in care procedurile de atribuire depasesc perioada de timp stabilita pentru executia contractelor. Aceste practici blocheaza implementarea tuturor proiectelor finantate din bani publici, adica de la bugetul de stat, de la bugetele locale si din fonduri europene", a declarat ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici.



Noutati privind garantia de buna conduita

Conform noului act normativ, nivelul garantiei de buna conduita este reglementat ca procent din valoarea estimata a procedurii contestate, in functie de obiectul contractului, in limita unor plafoane maxime.

Garantia de buna conduita trebuie sa aiba o perioada de valabilitate de cel putin 90 de zile, sa fie irevocabila si sa prevada plata neconditionata la prima cerere a autoritatii contractante, in situatia in care contestatia, cererea sau plangerea va fi respinsa. In cazul in care expira perioada de valabilitate a garantiei de buna conduita pana in momentul emiterii deciziei/hotararii, contestatorul este obligat sa o prelungeasca. In caz contrar, contestatia, cererea sau plangerea va fi respinsa. Garantia de buna conduita poate fi constituita prin virament bancar sau printr-un instrument de garantare emis de o institutie bancara sau de catre o societate de asigurari.



Alte prevederi stipulate in noul act normativ, redate de Ministerul Fondurilor Europene:

    Operatorii economici care depun contestatii sunt obligati sa justifice interesul legitim de efectuare a acestui demers;

    Reducerea timpului de solutionare a contestatiilor prin micsorarea perioadei in care contestatorii pot completa documentele depuse de la cinci la trei zile.




de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
garantia de buna conduitacontestatiile abuziveachizitiile publiceMFPcontestatia


Data aparitiei: 03 Iulie 2014

Votati articolul "MFP comunica schimbarile pentru achizitiile publice. Firmele platesc mai mult":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X