Va aducem la cunostinta ca pana la 30 septembrie va trebui depus Formularul 313 privind depunerea Cererii de rambursare pentru persoanele impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii.
Formularul 313 se depune de catre persoanele impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii, pt rambursarea taxei facturata de alte pers. impozabile si achitata de aceasta pt bunurile mobile care i-au fost livrate sau serviciile care i-au fost prestate in beneficiul sau in Romania, precum si a taxei achitate pt importul bunurilor in Romania pe o perioada de min. trei luni sau max. un an calendaristic sau pe o perioada mai mica de trei luni ramasa din anul calendaristic
Cererea se depune in termen de maximum 9 luni de la sfarsitul anului calendaristic in care taxa devine exigibila.
Formularul 313 se depune in format electronic.
Examen Consultant Fiscal 2024
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Formatul electronic, depus pe suport electronic, va fi insotit de formularul editat de solicitant cu ajutorul programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice, semnat si stampilat, conform legii.
Formatul se editeaza in doua exemplare:
- un exemplar se depune la unitatea fiscala, impreuna cu suportul electronic;
- un exemplar se pastreaza de catre solicitant.
Programul de asistenta este pus la dispozitia persoanelor impozabile, gratuit, de unitatea fiscala sau poate fi descarcat de pe serverul de web al Ministerului Finantelor Publice.
Cum se completeaza formularul 313
Sectiunea 1
Anul la care se refera declaratia - se inscrie cu cifre arabe cu 4 caractere (de exemplu: 2010).
Perioada aferenta operatiunilor realizate (de exemplu: pentru perioada februarie - iunie, se va inscrie 01 - 06).
Cartusul "Date de identificare a solicitantului" contine:
1. Denumire/nume, prenume - se inscriu, dupa caz, denumirea sau numele si prenumele persoanei impozabile.
2. Cod de inregistrare in scopuri de TVA - se completeaza codul primit la inregistrarea in scopuri de TVA, inscris in certificatul de inregistrare fiscala in tara de origine a solicitantului.
3. Adresa completa in tara de rezidenta - se completeaza cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupa caz) al persoanei impozabile.
Cartusul "Date de identificare a reprezentantului" contine:
1. Denumire/nume, prenume - se inscriu, dupa caz, denumirea sau numele si prenumele reprezentantului.
2. Cod de identificare fiscala - se completeaza codul primit la inregistrare, inscris in certificatul de inregistrare fiscala al reprezentantului, pentru activitatea proprie.
inscrierea cifrelor in caseta se face cu aliniere la dreapta.
3. Adresa - se completeaza cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupa caz) al reprezentantului.
Cartusul "Informatii financiare" contine:
1. Suma solicitata la rambursare - se inscrie suma solicitata. inscrierea cifrelor in caseta se realizeaza cu aliniere la dreapta.
2. IBAN - se inscrie codul IBAN al contului bancar in care se doreste a fi transferata suma
solicitata.
3. Titularul contului - se inscrie numele complet al titularului contului bancar.
4. Cont numarul - se inscrie numarul contului bancar in care se doreste a fi transferata suma
solicitata.
5. Codul bancii - se inscrie codul bancii la care se afla contul nominalizat mai sus.
6. Numele bancii - se inscrie numele bancii.
7. Adresa bancii, localitatea, tara, cod postal - se inscrie adresa exacta a bancii nominalizate pentru realizarea transferului sumei solicitate.
Nr. anexe - se inscrie numarul anexelor ce insotesc cererea.
Nr. facturi - se inscrie numarul facturilor ce insotesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei
solicitate.
Nr. documente de import - se inscrie numarul documentelor de import ce insotesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.
in cazul in care solicitantul a mai avut si alte cereri de rambursare anterioare, acest lucru va fi specificat prin bifarea casutei corespunzatoare, precum si prin specificarea numarului de referinta repartizat acelei cereri. in cazul in care nu a mai avut alte cereri de rambursare anterioare, va bifa casuta "Nu".
Sectiunea a 2-a
Cuprinde operatiunile care stau la baza sumei solicitate si vor fi inscrise nominal toate achizitiile si importurile de bunuri, precum si prestarile de servicii care i-au fost efectuate solicitantului.
Tipul - se inscrie tipul operatiunii. Se inscriu: A pentru achizitii, I pentru import, S pentru prestari de servicii.
Natura bunurilor sau a serviciilor - se inscrie natura bunurilor achizitionate sau importate ori natura serviciilor care i-au fost prestate.
Denumirea emitentului facturii/documentului pentru importuri - se inscriu numele si prenumele sau denumirea furnizorului ori a prestatorului.
Codul de inregistrare in scopuri de TVA al emitentului facturii/documentului pentru importuri - se inscrie codul de inregistrare in scopuri de TVA comunicat de catre furnizor sau de catre prestator.
Data facturii/documentului pentru importuri si numarul facturii/documentului pentru importuri - se inscriu data, respectiv numarul documentului din care reiese suma solicitata spre rambursare.
Suma de taxa pe valoarea adaugata solicitata la rambursare - se inscrie suma de taxa pe valoarea adaugata ce reiese din factura/documentul pentru importuri. Toate sumele se inscriu in lei.
Sursa: asistenta-contribuabili.ro