email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Vanzare marfa prin curierat. Cum inregistram in contabilitate?

vanzare marfacurieratinregistrari contabilegestiunefacturadecontare

In analiza de mai jos, firma doreste sa implementeze o procedura noua cu plata ramburs prin intermediul curierului nostru.

Vom vedea cum se efectueaza corect procedura din punct de vedere al documentelor contabile si a monografiilor contabile.

Se primeste o comanda de la client. Conform conditiilor negociate se solicita plata ramburs prin intermediul curierului firmei in cauza. Se emite factura fiscala in valoare de 1.200 RON, pe factura este mentionat plata ramburs, ca atare monografie contabila: 4111 - 707, 607 - 371.
Curierul firmei livreaza marfa si ridica banii de la clientul firmei. Conform contractului intre firma in cauza si curier, curierul firmei depune bani prin virament bancar in contul firmei.

Care este monografia contabila pentru tot circuitul cazului prezentat mai sus?

In cazul in care curierul depune bani in contul firmei prin virament bancar, firma mai este obligata sa emita chitanta catre client pentru suma incasata de curierul firmei?

Clientul va primi de la curier o Chitanta de ramburs - deci nu mai este cazul sa emiteti dvs. una. De altfel nu ar fi nici corect pentru ca ar reprezenta o intrare de numerar in Caserie, lucru care nu se intampla de fapt.

Intre dvs. si firma de curierat se poate intocmi o factura de decontare (nu este obligatoriu), exclusa din baza de impozitare a TVA, asa cum prevede art. 137, alin. (3), litera e) si cum se explica in Normele de aplicare ale acestuia :

"(5) In sensul art. 137 alin. (3) lit. e) din Codul fiscal, sumele incasate in numele si in contul altei persoane, care nu se cuprind in baza de impozitare, cuprind operatiuni precum:

(...)

b) sume incasate in contul altei persoane, daca factura este emisa de aceasta alta persoana catre un tert. Pentru decontarea sumelor incasate de la tert cu persoana care a emis factura, conform intelegerii dintre parti, pot fi intocmite facturi de decontare conform alin. (3)."

Practic, in baza facturii de decontare (care nu presupune inregistrarea de venituri pentru dvs. si nici cheltuieli pentru curier conform punctului (3) din Normele de aplicare mentionate), dvs. trebuie fie sa incasati contravaloarea ei, fie sa primiti produsele inapoi in cazul in care clientul nu le ridica de la curier.

Deci la impachetarea marfurilor :

    Inregistrati factura catre client (factura care se afla in pachet) : 4111 = 707
    Descarcarea de gestiune a marfurilor trimise clientului : 607 = 371

La inmanarea pachetului catre curier

    Inregistrarea asteptarii de a incasa banii de la curier pe baza facturii de decontare : 461 = 4111

Primirea in banca a banilor de la curier : 5121 = 461, acesta virand banii pe baza Facturii de decontare.

Sau primirea pachetului inapoi : 4111 = 461 si anularea facturii (pentru ca aveti toate 3 exemplarele) si stornarea inregistrarii in contabilitate 4111 = 707    - 1.200 lei, respectiv   607 = 371    - costul marfii

Clientul va inregistra plata cash in baza Chitantei de ramburs primite de la curier:

371 = 401
401 = 5311.
 

Raspuns oferit de expertul contabil Anca Ivanov pentru www.portalcontabilitate.ro


 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
vanzare marfacurieratinregistrari contabilegestiunefacturadecontare


Data aparitiei: 23 Ianuarie 2015

Votati articolul "Vanzare marfa prin curierat. Cum inregistram in contabilitate?":
Rating:

Nota: 3.53 din 5 din 15 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X