In acest studiu de caz avem ca principala tema un client ocazional al unei societatii. Acesta a fost radiat de la Oficiul Registrului Comertului in data 22.06.2017. Ulterior acestei date, fara a se verifica starea clientului, i s-a intocmit o factura fiscala de vanzare a unor marfuri. Valoarea este una mica, iar vanzarea este cu document fiscal. Vom dezbate in continuare cum se procedeaza in acest caz.
Iata care este raspunsul specialistului!
Tranzactia cu o societate radiata din Registrul Comertului, deci inexistenta juridic, poate ridica semne de intrebare din punct de vedere al realitatii ei economice, pe langa nulitatea ei din punct de vedere juridic, chiar daca societatea vanzatoare si-a inregistrat obligatiile fiscale aferente acestei tranzactii (vanzari). In principiu, este indicata stornarea facturii de vanzare emise pe numele societatii radiate si emiterea unei noi facturi pe numele administratorului acestei societati sau pe numele persoanei fizice care a achizitionat/ridicat marfurile. In acest fel, se inlatura orice dubiu si realitatea tranzactiei, asa cum s-a desfasurat ea, n-ar mai putea fi pusa la indoiala.
Totusi, in masura in care societatea nu dispune de informatiile necesare pentru emiterea noii facturi, se poate renunta la stornarea primei facturi si la rectificarea situatiei, mai ales ca este vorba de o tranzactie intamplatoare si de mica valoare.
Contabilitatea organizatiilor non-profit abonament 12 luni 3 luni GRATUITE
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
Cartea verde a contabilitatii - REDUCERE 40
Raspunsul a fost oferit pe portalcontabilitate.ro de catre Constanta Popa – Economist.