email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Model somatie si ordonanta de plata in 2017. Cum se pot recupera sumele?

Model somatieordonanta de platasomatiecod procedura civilalitigiulegea 72

 Regasiti mai jos modelul de somatie plata actualizata cu art.din Codul de procedura civila. Acesta a fost cerut de catre o firma care incearca sa recupereze o suma de la o alta firma, pe cale amiabila.

Firma nu are instrumente de plata primite, ci un contract incheiat intre parti, unde ca si modalitate de plata e OP la 45 zile. Facturile sunt emise in 06.2014.

Vom vedea astfel care ar fi pasii legali in vederea solutionarii acestei situatii pe cale amiabila in masura in care ar fi posibil.

Dispozitiile art. 1013-1024 Cod proc.civila sunt aplicabile situatiei dumneavoastra, dar mai sunt aplicabile si dispozitiile Legii nr.72/2013.

In vederea solutionarii litigiului pe cale amiabila veti trimite o somatie in care veti solicita debitorului sa achite suma neplatita in termen de 15 zile de la data primirii somatiei. Aceasta somatie poate fi trimisa prin intermediul executorului judecatoresc sau prin scrisoare recomandata, cu continut declarat si confirmare de primire.

In cazul in care debitorul nu va achita suma in termenul prevazut si in contul indicat in contract ori in factura, veti demara procedura ordonantei de plata, conform dispozitiilor codului de procedura civila.

Va atasam mai jos un model de somatie si unul de ordonanta de plata.

Model Somatie:

SOMATIE
Catre Societatea ROSAL GRUP SA
         


                Subscrisa ............................., cu sediul in Bucuresti, str................., nr....., bl...., sc....., ap....., sector/judet ..... inregistrata la Registrul Comertului sub nr. ..................., CUI ....................., Cont bancar ......................., tel.............., e-mail ................reprezentata legal de ....................., SOLICITAM CA IN TERMEN DE 15 ZILE DE LA DATA PRIMIRII PREZENTEI SOMATII SA ACHITATI SUMA DE 31000 LEI REPREZENTAND DEBIT CONFORM CONTRACT NR......................................... (eventual si penalitati de intarziere sau dobanda legala)
 
In cazul in care nu veti achita debitul vom fi obligati sa ne adresam instantei de judecata, caz in care vom solicita atat dobanda legala penalizatoare cat si daune-interese conform art. 1017 Cod de proc.civ.
 
Pentru evitarea litigiului va solicitam achitarea debitului in termenul mentionat.
 
Semnatura
 

Model Ordonanta de plata:

DOMNULE PRESEDINTE
 
 
                Subscrisa ............................., cu sediul in Bucuresti, str................., nr....., bl...., sc....., ap....., sector/judet ..... inregistrata la Registrul Comertului sub nr. ..................., CUI ....................., Cont bancar ......................., tel.............., e-mail ................reprezentata legal de ....................., in contradictoriu cu ................................., cu sediul in ............., cu sediul in Bucuresti, str................., nr....., bl...., sc....., ap....., sector/judet ..... inregistrata la Registrul Comertului sub nr. ..................., CUI ....................., Cont bancar ......................., tel.............., e-mail ................reprezentata legal de ....................., in temeiul art. 1015 si urm .Cod de proc. civ., formulam prezenta cerere prin care solicitam emiterea
 

ORDONANTEI DE PLATA
 
catre debitoarea ......................., si  solicitam sa o obligati la plata sumei de ............ lei, dupa cum urmeaza:

    plata sumei de 31000 lei, reprezentand debit principal, conform contract nr.................
    plata sumei de ........ lei, reprezentand dobanda legala, conform art. 1017 alin.1 Cod de proc. Civ.
    plata sumei de ........ lei, reprezentand daune-interese suplimentare, conform art.1017 alin.2 Cod proc. Civ.
    plata cheltuielilor de judecata.

 
Motivele cererii:
In fapt, la data de am incheiat cu Societatea ROSAL GRUP SA contractul nr.......................... avand ca obiect.......................................... Potrivit acestui contract, debitoarea trebuia sa plateasca ................................ Astfel, potrivit contractului au fost emise facturile nr............................ insa nu au fost platite nici pana in prezent.
( Mai detaliati situatia de fapt).
Vazand ca debitoarea nu efectueaza nicio plata, la data de ...................... am incercat rezolvarea acestei situatii pe cale amiabila. In acest sens am trimis o somatie de plata prin BEJ ........................... insa debitoarea a refuzat sa efectueze plata sumei reprezentand debit conform contract nr......
            In consecinta, potrivit dispozitiilor art. 1017 Cod de proc.civ. solicitam plata dobanzii legale, avand in vedere ca in contract nu a fost stabilit un nivel al dobanzii pentru plata cu intarziere, dobanda fiind calculata astfel:
1. Factura nr. ...................... avand de plata suma de ................... lei,
-    luna....... – (... suma de plata..) *.......%/12 (dobanda legala penalizatoare) = .......... lei.
Suma de ..................... reprezentand daune-interese se compune din .........., acestea fiind cheltuielile efectuate pana in prezent pentru recuperarea sumelor ca urmare a neexecutarii la timp a obligatiei de plata.
In drept, art. 1013- 1021 Cod proc.civ.
Probe: inscrisuri, pe care le anexam prezentei cereri:
1.....
2.......
 
Creditor
 
 
DOMNULUI PRESEDINTE AL JUDECATORIEI ……………………

Raspuns oferit de av. Mihaela Trusca pentru www.portalcontabilitate.ro

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Model somatieordonanta de platasomatiecod procedura civilalitigiulegea 72


Data aparitiei: 12 Martie 2015
Ultima actualizare: 11 Octombrie 2017

Votati articolul "Model somatie si ordonanta de plata in 2017. Cum se pot recupera sumele?":
Rating:

Nota: 4.02 din 5 din 58 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X