email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Facilitatile fiscale din domeniul agroalimentar. Finantele au oficializat procedura de acordare

Facilitatile fiscale din domeniul agroalimentar. Finantele au oficializat procedura de acordare
salariu minimfacilitati fiscalesectorul agricoltaxe

Salariul minim pentru angajatii din industria alimentara si sectorul agricol a crescut la 3000 de lei brut de la 1 iunie. Finantele au publicat in Monitorul Oficial si procedura de acordare a facilitatilor fiscale, care a fost stabilita prin Ordinul 1525/2022. 

Asadar, firmele care activeaza in aceste domenii vor plati, intre iunie 2022 si decembrie 2028, un salariu diferentiat si vor datora taxe salariale reduse, asa cum se intampla deja in sectorul constructiilor. 

Facilitatile fiscale pentru sectorul agricol si industria alimentara 

Facilitatile fiscale pentru sectorul agricol si industria alimentara constau in: 

a) scutirea de la plata impozitului pe venit, pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor; 
b)reducerea cotei de contributie de asigurari sociale, pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor; 
c) exceptarea de la plata contributiei de sanatate, pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor;
d) reducerea cotei contributiei asiguratorie pentru munca, la nivelul cotei care se face venit la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale constituit in baza Legii nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, cu modificarile ulterioare; e) scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale datorate de angajatori, in cazul conditiilor deosebite de munca sau speciale de munca.

 

Necesitatea elaborarii actului normativ se impune ca urmare a modificarilor legislative aduse Codului fiscal, adoptate de Parlamentul Romaniei prin Legea nr. 135/2022 pentru modificarea si completarea unor acte normative prin care se introduc reglementari privind acordarea unor facilitati fiscale persoanelor fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1) - (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, la angajatori/platitori de venituri care desfasoara activitate in Romania in sectorul agricol si in industria alimentara. 

Facilitatile fiscale din domeniul agroalimentar: principalele prevederi

Prevederile Ordinului 1525/2022 (M.O. nr. 661 din 1 iulie 2022) vizeaza procedura de acordare a facilitatii fiscale in sectorul agricol si in industria alimentara potrivit prevederilor prin Legea nr. 135/2022 pentru modificarea si completarea unor acte normative. Astfel, proiectul de ordin stabileste: 

1. Mecanismul de calcul al indicatorilor ”Cifra de afaceri totala” si ”

Cifra de afaceri realizata efectiv din activitatea in sectorul agricol si in industria alimentara” care stau la baza determinarii procentului de 80% din cifra de afaceri totala ce reprezinta conditie pentru acordarea facilitatilor fiscale in sectorul agricol si in industria alimentara. Indicatorii ”Cifra de afaceri totala” si ”Cifra de afaceri realizata efectiv din activitatea in sectorul agricol si in industria alimentara” sunt indicatori specifici, diferiti de cifra de afaceri raportata in documentele contabile, pentru stabilirea carora nu se utilizeaza o informatie standard din contabilitate ci se determina potrivit art.4 din proiectul de Ordin al ministrului finantelor privind stabilirea procedurii de acordare a facilitatii fiscale in sectorul agricol si in industria alimentara. Pentru calculul indicatorilor specifici raportarea se face la anul calendaristic.

2.Procedura de determinare a procentului de cel putin 80% a cifrei de afaceri prevazut la art.60 pct.7 lit b) din Codul fiscal in cazul: - angajatorilor/platitorilor de venituri existenti la data de 1 ianuarie al fiecarui an ulterior datei de 1 iunie 2022; - angajatorilor/platitorilor de venituri nou infiintati, inregistrati la registrul comertului/inregistrati fiscal incepand cu luna iunie 2022; - angajatorilor/platitorilor de venituri existenti la 1 iunie 2022. 

3.Modalitatea de raportare la salariul brut de incadrare/venitul brut lunar, pentru indeplinirea conditiei prevazuta la art. 60 pct.7 lit. c) din Codul fiscal, respectiv: 

- in cazul contractelor individuale de munca cu norma intreaga, veniturile brute lunare din salarii si asimilate salariilor sunt calculate la un salariu brut de incadrare pentru 8 ore de munca/zi de minimum 3.000 de lei lunar. Salariul minim brut pe tara de 3.000 de lei lunar este stabilit proportional cu castigul salarial brut de baza pentru un program de lucru in medie de 167,333 de ore pe luna. Pentru salariatii care au incheiate contracte de munca cu timp partial, facilitatile fiscale se acorda numai daca castigul salarial brut de baza este stabilit proportional cu castigul brut de baza pentru un program de lucru normal de 8 ore/zi;

- in cazul raporturilor juridice generatoare de venituri din salarii si asimilate salariilor, altele decat contractele individuale de munca (contract de administrare, de mandat si altele asemenea), pentru care venitul brut lunar nu este calculat la un salariu brut de incadrare pentru 8 ore de munca/zi de minimum 3.000 de lei lunar, facilitatile fiscale se acorda numai daca este indeplinita conditia ca venitul brut lunar realizat sa fie cel putin egal cu 3.000 de lei.

De asemenea, actul normativ clarifica aspecte privind: 

- posibilitatea persoanelor fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor la angajatori care desfasoara activitati in sectorul agricol si in industria alimentara care se incadreaza in conditiile prevazute la art. 60 pct. 7 de a opta pentru plata cotei de 3,75% datorate la fondul de pensii administrat privat. Astfel, optiunea se depune in scris, la angajator, acesta retinand contributia aferenta potrivit prevederilor legale incepand cu veniturile lunii urmatoare celei in care s-a inregistrat optiunea.

- determinarea procentului de 80% prevazut la art.60 pct.7 lit.b) din Codul fiscal, in situatia in care angajatorii/platitorii desfasoara activitate in sectorul agricol si in industria alimentara, atat in Romania cat si in afara teritoriului Romaniei.

Procedura de acordare a facilitatilor fiscale in sectorul agricol si in industria alimentara 

1. - Persoanele fizice, pentru veniturile realizate din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1) - (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumit in continuare Codul fiscal, pentru activitatea desfasurata in Romania, pana la 31 decembrie 2028 inclusiv, in sectorul agricol si in industria alimentara, beneficiaza de facilitati fiscale daca sunt indeplinite cumulativ conditiile prevazute la art. 60 pct. 7 din Codul fiscal.

(2) Facilitatile fiscale pentru sectorul agricol si industria alimentara prevazute la art. 60 pct. 7, art. 138^2, art. 154 alin. (1) lit. s) si art. 220^3 alin. (3) din Codul fiscal constau in:
a) scutirea de la plata impozitului pe venit, pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor; 
b)reducerea cotei de contributie de asigurari sociale, pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor; 
c) exceptarea de la plata contributiei de sanatate, pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor;
d) reducerea cotei contributiei asiguratorie pentru munca, la nivelul cotei care se face venit la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale constituit in baza Legii nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, cu modificarile ulterioare;
e) scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale datorate de angajatori, in cazul conditiilor deosebite de munca sau speciale de munca. 
(3) Persoanele fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor la angajatori care desfasoara activitati in sectorul agricol si in industria alimentara care se incadreaza in conditiile prevazute la art. 60 pct. 7 pot opta pentru plata cotei de 3,75% datorate la fondul de pensii administrat privat. Optiunea se depune in scris, la angajator, acesta retinand contributia aferenta potrivit prevederilor legale incepand cu veniturile lunii urmatoare celei in care s-a inregistrat optiunea.
2. - (1) Facilitatile fiscale se acorda pentru activitatea desfasurata in Romania, inclusiv persoanelor fizice detasate pe teritoriul Romaniei, daca platitorul de venituri la care sunt detasate desfasoara activitati in sectorul agricol si in industria alimentara si indeplineste conditiile prevazute la art. 60 pct. 7 din Codul fiscal.
(2) Facilitatile fiscale nu se acorda persoanelor fizice care sunt detasate in afara Romaniei.

3. - (1) Pentru aplicarea facilitatilor fiscale, angajatorii persoanelor fizice prevazute la pct.1 din prezenta procedura trebuie sa realizeze cifra de afaceri din activitatile mentionate la art. 60 pct. 7 lit. a) din Codul fiscal in limita a cel putin 80% din cifra de afaceri totala.

(2) Pentru angajatorii nou-infiintati, respectiv inregistrati la registrul comertului/inregistrati fiscal incepand cu luna iunie 2022, cifra de afaceri din activitatile prevazute la art.60 pct.7 lit.a) din Codul fiscal se calculeaza cumulat de la data inregistrarii, inclusiv luna in care se aplica scutirea, iar pentru angajatorii existenti la data de 1 iunie 2022 se considera ca baza de calcul cifra de afaceri realizata cumulat de la inceputul anului, respectiv cumulat de la data inregistrarii in cazul celor constituiti/inregistrati in perioada cuprinsa intre inceputul anului si data de 1 iunie 2022, inclusiv luna in care se aplica scutirea.

(3) Pentru angajatorii existenti la data de 1 ianuarie a fiecarui an ulterior datei de 1 iunie 2022, cifra de afaceri din activitatile mentionate la lit. a) a art. 60 pct.7 din Codul fiscal se calculeaza cumulat pentru perioada corespunzatoare din anul curent, inclusiv luna in care se aplica scutirea.

(4) Mecanismul de calcul al cifrei de afaceri prevazut de prezenta procedura se aplica de catre angajatorii, inregistrati la registrul comertului/inregistrati fiscal cu cel putin unul din codurile mentionate la art.60 pct.7 lit.a) din Codul fiscal si care desfasoara efectiv activitate in sectorul agricol si in industria alimentara.

(5) In sensul art.60 pct.7 din Codul fiscal, prin angajator se intelege persoana fizica sau juridica care desfasoara activitatile corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art.60 pct.7, lit.a) din Codul fiscal, indeplineste cumulativ conditiile de acordare a facilitatilor fiscale si poate, potrivit legii, sa incheie raporturi juridice generatoare de venituri din salarii si asimilate salariilor.

(6) In cazul angajatorilor care conduc evidenta contabila pe baza reglementarilor privind contabilitatea in partida simpla precum si cei care organizeaza si conduc contabilitatea potrivit prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, cu modificarile si completarile ulterioare si indeplinesc cumulativ conditiile prevazute la art. 60 pct. 7 din Codul fiscal, in vederea aplicarii mecanismului de calcul al cifrei de afaceri prevazut de prezenta procedura, acestia organizeaza evidenta astfel incat sa determine corespunzator indicatorii prevazuti la pct.4 din prezenta procedura.

(7) In cazul angajatorilor care organizeaza si conduc contabilitatea potrivit prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1917/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, si indeplinesc cumulativ conditiile prevazute la art. 60 pct. 7 din Codul fiscal, in vederea aplicarii mecanismului de calcul al cifrei de afaceri prevazut de prezenta procedura, indicatorii ”Cifra de afaceri totala” si ”Cifra de afaceri realizata efectiv din activitatea in sectorul agricol si in industria alimentara” se asimileaza cu ”Veniturile totale din activitati economice” respectiv ” Veniturile din activitati economice realizate efectiv 4 din activitatea in sectorul agricol si in industria alimentara”. Veniturile din productia de ”imobilizari corporale” inregistrate in contabilitate, mentionate la pct.4 alin. (1) lit.c) si alin. (2) lit.c) din prezenta procedura se asimileaza cu veniturile din productia de ”active fixe corporale”, iar ”contul de profit si pierdere” cu ”rezultatul patrimonial”.

4. - In vederea determinarii procentului de 80% din cifra de afaceri totala, indicatorii ”Cifra de afaceri totala” si ”Cifra de afaceri realizata efectiv din activitatea in sectorul agricol si in industria alimentara” se calculeaza dupa cum urmeaza:

(1) ”Cifra de afaceri totala” realizata cumulat de la inceputul anului, inclusiv din luna de raportare, se completeaza cu suma veniturilor cumulate de la inceputul anului pana la sfarsitul lunii de raportare, realizate din vanzarea de produse si prestarea de servicii, evidentiate potrivit Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, cu modificarile si completarile ulterioare, sau, dupa caz, Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2.844/2016 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, cu modificarile si completarile ulterioare, la care: 1. se adauga, cumulat de la inceputul anului pana la luna de raportare inclusiv, sumele reprezentand:

a) veniturile din subventiile de exploatare aferente cifrei de afaceri nete, inregistrate in contabilitate; 

b) soldurile lunare creditoare inainte de transferul in contul de profit si pierdere ale veniturilor aferente costurilor stocurilor de produse si servicii in curs de executie, evidentiate in contabilitate la sfarsitul lunilor de raportare in care se inregistreaza sold creditor; 

c) veniturile din productia de imobilizari corporale, inregistrate in contabilitate;

2. se scad, cumulat de la inceputul anului pana la luna de raportare inclusiv, sumele reprezentand soldurile lunare debitoare inainte de transferul in contul de profit si pierdere ale veniturilor aferente costurilor stocurilor de produse si servicii in curs de executie, evidentiate in contabilitate la sfarsitul lunilor de raportare in care se inregistreaza sold debitor.

(2) ”Cifra de afaceri realizata efectiv din activitatea in sectorul agricol si in industria alimentara” se completeaza de angajatorii care desfasoara una sau mai multe activitati clasificate la codurile CAEN prevazute la art. 60 pct. 7 lit. a) din Codul fiscal, cu cifra de afaceri realizata efectiv din activitatile aferente codurilor CAEN prevazute la art. 60 pct. 7 lit. a) din Codul fiscal, respectiv cu suma veniturilor cumulate de la inceputul anului pana la sfarsitul lunii de raportare, obtinute din vanzarea de produse si prestarea de servicii din activitatile aferente codurilor CAEN prevazute la art. 60 pct. 7 lit. a) din Codul fiscal, evidentiate potrivit Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, cu modificarile si completarile ulterioare, sau, dupa caz, Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2.844/2016 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, cu modificarile si completarile ulterioare, la care:

1. se adauga, cumulat de la inceputul anului pana la luna de raportare inclusiv, sumele reprezentand:
 a) veniturile din subventiile de exploatare aferente cifrei de afaceri nete specifice activitatii in sectorul agricol si in industria alimentara, inregistrate in contabilitate;

 b) soldurile lunare creditoare inainte de transferul in contul de profit si pierdere ale veniturilor aferente costurilor stocurilor de produse si servicii in curs de executie, specifice activitatii in sectorul agricol si in industria alimentara, evidentiate in contabilitate la sfarsitul lunilor de raportare in care se inregistreaza sold creditor; 

c) veniturile din productia de imobilizari corporale efectuate in scopul desfasurarii activitatii in sectorul agricol si in industria alimentara, inregistrate in contabilitate;

2. se scad, cumulat de la inceputul anului pana la luna de raportare inclusiv, sumele reprezentand soldurile lunare debitoare inainte de transferul in contul de profit si pierdere ale veniturilor aferente costurilor stocurilor de produse si servicii in curs de executie, specifice activitatii in sectorul agricol si in industria alimentara, evidentiate in contabilitate la sfarsitul lunilor de raportare in care se inregistreaza sold debitor.

(3) La determinarea cifrei de afaceri realizata efectiv din activitatea in sectorul agricol si in industria alimentara conform art. 60 pct. 7 din Codul fiscal, pentru stabilirea veniturilor din vanzarea de produse, se iau in calcul veniturile realizate din vanzarea produselor finite, semifabricatelor, produselor reziduale si a marfurilor, care sunt obtinute din productia proprie. Nu se iau in calcul veniturile din vanzarea de produse achizitionate in scopul revanzarii.

(4) Cifra de afaceri luata in calcul pentru aplicarea facilitatilor, este cifra de afaceri realizata pe baza de contract sau comanda, din activitati aferente codurilor CAEN prevazute la art.60 pct.7 lit.a) din Codul fiscal, si acopera manopera, materiale, utilaje, transport, echipamente, dotari, precum si alte activitati auxiliare necesare activitatilor mentionate la lit.a) din Codul fiscal. Cifra de afaceri cuprinde inclusiv productia realizata si nefacturata.

(5) La determinarea indicatorilor "Cifra de afaceri totala" si "Cifra de afaceri realizata efectiv din activitatea in sectorul agricol si in industria alimentara" se iau in calcul veniturile inregistrate in contabilitate cu respectarea reglementarilor contabile aplicabile.

 5. - (1) Ponderea cifrei de afaceri din activitatile prevazute la art. 60 pct. 7, in cifra de afaceri totala, se calculeaza ca raport intre suma rezultata din calculul efectuat pentru determinarea indicatorului ”Cifra de afaceri realizata efectiv din activitatea in sectorul agricol si in industria alimentara” si suma rezultata din calculul efectuat pentru determinarea indicatorului ”Cifra de afaceri totala”, inmultit cu 100.


(2) Pentru stabilirea procentului de cel putin 80% din cifra de afaceri totala, care reprezinta conditie pentru acordarea facilitatilor fiscale in sectorul agricol si in industria alimentara, raportarea se face la anul calendaristic.

6. - (1) Calculul indicatorului “cifra de afaceri realizata efectiv din activitatea in sectorul agricol si in industria alimentara” se efectueaza pentru intreaga activitate desfasurata de angajator pe teritoriul Romaniei din activitatile prevazute la art. 60 pct.7 lit a) din Codul fiscal, inclusiv de la nivelul sucursalelor, filialelor sau punctelor de lucru din Romania ale acestuia.
(2) Pentru determinarea procentului de 80% din cifra de afaceri totala, la calculul cifrei de afaceri realizata efectiv din activitatea in sectorul agricol si in industria alimentara, angajatorii au in vedere numai veniturile din activitatea desfasurata pe teritoriul Romaniei. Veniturile realizate din activitatea in sectorul agricol si in industria alimentara in afara teritoriului Romaniei se vor avea in vedere numai pentru calculul cifrei de afaceri totale realizate din intreaga activitate.
(3) Prin activitatea desfasurata pe teritoriul Romaniei, in intelesul prezentului ordin, se intelege activitatea desfasurata efectiv in Romania in sectorul agricol si in industria alimentara, in scopul realizarii de produse si prestarii de servicii, indiferent de statutul de rezidenta al beneficiarilor.
7. - Cifra de afaceri se calculeaza, in luna de raportare, in conditiile in care angajatorii care desfasoara una sau mai multe activitati intre care se regasesc si codurile CAEN prevazute la art. 60 pct. 7 din Codul fiscal, realizeaza efectiv activitati aferente codurilor CAEN prevazute la art. 60 pct.7 din Codul fiscal.

8. - In vederea aplicarii facilitatilor fiscale in sectorul agricol si in industria alimentara, angajatorii care desfasoara activitatile aferente cel putin unuia din codurile CAEN prevazute la art.60 pct.7 lit.a) din Codul fiscal procedeaza dupa cum urmeaza:

(1) In cazul angajatorilor existenti la data de 1 ianuarie al fiecarui an ulterior datei de 1 iunie 2022:
a) se calculeaza raportul intre ”cifra de afaceri realizata efectiv din activitatea in sectorul agricol si in industria alimentara” si ”cifra de afaceri totala” determinate conform pct.4 din prezenta procedura, cumulat pentru perioada corespunzatoare din anul curent, inclusiv luna in care se aplica scutirea;
 b) in situatia in care procentul rezultat din calculul raportului de la lit.a) este de cel putin 80% din ”cifra de afaceri totala” determinata conform pct.4 alin.(1) din prezenta procedura, facilitatile fiscale se acorda pe durata anului in curs cu respectarea conditiei prevazute la art.60 pct.7 lit.a) din Codul fiscal pe toata perioada aplicarii facilitatilor fiscale. 

(2) In cazul angajatorilor nou infiintati, inregistrati la registrul comertului/inregistrati fiscal incepand cu luna iunie 2022:
 a) indicatorii ”cifra de afaceri realizata efectiv din activitatea in sectorul agricol si in industria alimentara” si ”cifra de afaceri totala” determinati conform pct.4 din prezenta procedura, se calculeaza cumulat de la data inregistrarii pana la luna in care se aplica scutirea, inclusiv; 
b) pentru a beneficia de facilitatile fiscale, raportul intre ”cifra de afaceri realizata efectiv din activitatea in sectorul agricol si in industria alimentara” si ”cifra de afaceri totala” determinate conform literei a), trebuie sa fie in procent de cel putin 80%. 

(3) In cazul angajatorilor existenti la 1 iunie 2022:

a) indicatorii ”cifra de afaceri realizata efectiv din activitatea in sectorul agricol si in industria alimentara” si ”cifra de afaceri totala” determinati conform pct.4 din prezenta procedura, se calculeaza cumulat de la inceputul anului/data inregistrarii in cazul celor constituiti/inregistrati in perioada cuprinsa intre inceputul anului si data de 1 iunie 2022, pana la luna in care se aplica scutirea, inclusiv; 
b) pentru a beneficia de facilitatile fiscale, raportul intre ”cifra de afaceri realizata efectiv din activitatea in sectorul agricol si in industria alimentara” si ”cifra de afaceri totala” determinate conform literei a), trebuie sa fie in procent de cel putin 80%. 

9. - (1) Conditia prevazuta la art. 60 pct. 7 lit. c) din Codul fiscal, privind salariul brut de incadrare, se considera indeplinita dupa cum urmeaza:

a) in cazul contractelor individuale de munca cu norma intreaga, incheiate potrivit legii, veniturile brute lunare din salarii si asimilate salariilor sunt calculate la un salariu brut de incadrare pentru 8 ore de munca/zi de minim 3.000 de lei lunar. Salariul minim brut pe tara de 3.000 de lei lunar este stabilit proportional cu castigul salarial brut de baza pentru un program de lucru in medie de 167,333 de ore pe luna. Pentru salariatii care au incheiate contracte de munca cu timp partial, incheiate potrivit legii, facilitatile fiscale se acorda numai daca castigul salarial brut de baza este stabilit proportional cu castigul brut de baza pentru un program de lucru normal de 8 ore/zi; 

b) in cazul raporturilor juridice generatoare de venituri din salarii si asimilate salariilor, altele decat contractele individuale de munca, respectiv contract de administrare, de mandat si altele, incheiate potrivit legii, pentru care venitul brut lunar nu este calculat la un salariu brut de incadrare pentru 8 ore de munca/zi de minim 3.000 de lei lunar, facilitatile fiscale se acorda numai daca este indeplinita conditia ca venitul brut lunar realizat sa fie cel putin egal cu 3.000 de lei; 

c) in cazul contractelor de internship, incheiate potrivit Legii nr. 176/2018 privind internshipul, cu modificarile si completarile ulterioare, facilitatile fiscale se acorda numai daca indemnizatia pentru internship este stabilita proportional la un salariu brut de incadrare pentru 8 ore de munca/zi de minim 3.000 de lei lunar;

d) in cazul contractelor de ucenicie, incheiate potrivit legii, facilitatile fiscale se acorda numai daca salariul de baza lunar, prevazut in contractul de ucenicie este stabilit 8 proportional la un salariu brut de incadrare pentru 8 ore de munca/zi de minim 3.000 de lei lunar;
 e) in cazul raporturilor de munca incheiate cu zilieri, prin acordul de vointa al partilor, fara incheierea, in forma scrisa, facilitatile fiscale se acorda numai daca remuneratia bruta primita pentru activitatea prestata de zilieri, potrivit legii este stabilita proportional la un salariu brut de incadrare pentru 8 ore de munca/zi de minim 3.000 de lei lunar; 
f) in situatia in care o persoana fizica realizeaza venituri, in baza mai multor raporturi juridice generatoare de venituri din salarii si asimilate salariilor cum ar fi contract individual de munca, contract de mandat, contract de administrare si altele asemenea, incheiate potrivit legii, in aceeasi luna, la acelasi angajator, in vederea acordarii facilitatilor fiscale se verifica mai intai daca fiecare raport juridic respecta conditia prevazuta la art. 60 pct. 7 lit. c) prima teza din Codul fiscal, respectiv daca venitul brut este calculat la un salariu brut de incadrare pentru 8 ore de munca/zi de minim 3.000 de lei lunar, in cazul contractului individual de munca, sau daca venitul brut lunar realizat este cel putin egal cu 3.000 de lei, in cazul celorlalte tipuri de contracte. Pentru acordarea facilitatilor fiscale, veniturile aferente raporturilor juridice care respecta conditia de raportare la 3.000 de lei se cumuleaza. In acest caz, facilitatile fiscale se acorda pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor care cumulate nu depasesc plafonul prevazut la lit.c) a art.60 pct.7 din Codul fiscal. Pentru partea care depaseste acest plafon nu se acorda facilitatile fiscale. 

(2) Pentru veniturile lunare din salarii si asimilate salariului, realizate in baza unui contract individual de munca, mai mici de 3.000 de lei/luna, facilitatile fiscale se acorda numai daca este indeplinita conditia ca salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata stabilit in bani, fara a include indemnizatiile, sporurile si alte adaosuri, sa fie de minim 3.000 de lei lunar, pentru un program de lucru in medie de 167,333 de ore pe luna. 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


Evitati o amenda de pana la 5.000 de lei!
Folositi cel mai bun ghid de inventariere a patrimoniului, conform Codului fiscal!

 In Manualul de Inventariere gasiti:

  •     noile proceduri de inventariere, pas cu pas
  •     setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti
  •     exemple de inventariere pentru productie, agricultura, turism, constructii etc.
  •     modul in care se realizeaza procedura de inventariere in SAGA
  •     modul in care se face inventarierea pentru situatiile financiare interimare.
...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
salariu minimfacilitati fiscalesectorul agricoltaxe


Data aparitiei: 29 Iunie 2022
Ultima actualizare: 04 Iulie 2022

Votati articolul "Facilitatile fiscale din domeniul agroalimentar. Finantele au oficializat procedura de acordare":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X