Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

Ajustarea TVA pentru active in conservare. Cum facem deducerea? E necesara ajustarea?

Data actualizarii: 14 Mai 2015
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ajustare TVAactive in conservaretvamijloc fixsumededucerestoc


Societatea a achizitionat prin leasing financiar pe 2 ani echipamente IT cu perioada de utilizare 3 ani. Perioada de leasing nu s-a finalizat, dar unele echipamente au fost introduse in consevare datorita reducerii capacitatii de proiectare ( ~30% din echipamente), altele raman in productie.

Ar trebui sa se faca ajustare de TVA la facturile de leasing pe care le primeste firma?

Cum ar trebui calculata suma nedeductibila si cum s-ar aplica aceasta nedeductibilitate?


In opinia mea NU ar trebui sa ajustati TVA din facturile de leasing aferent echipamentelor puse in conservare, aceasta stare temporara de fapt neinsemnand ca le utilizati pentru scopuri care nu dau drept de deducere a taxei.

Le puteti utiliza oricand - daca primiti de exemplu o comanda noua sau se defecteaza un echipament aflat in lucru si se utilizeaza unul din echipamentele aflate in conservare.

Art. 148 din Codul fiscal nu obliga ajustarea TVA in cazul in care acestea sunt introduse in conservare, urmand a se utiliza ulterior pentru activitati care dau drept de deducere a taxei.

Situatia este similara cu achizitia unui stoc de obiecte de inventar ce se vor folosi pe masura ce sunt necesare. Sa spunem ca se achizitioneaza 3 cartuse laser pentru o imprimanta. Se deduce TVA integral, cartusele fiind destocate pe masura utilizarii lor.

Daca vorbim de mijloace fixe, chiar daca ele nu sunt puse in functiune, asta nu inseamna ca nu se deduce TVA la achizitia lor. Cand sunt puse in functiune ,dar li se da o alta destinatie - care nu da dreptul de deducere a TVA - abia atunci se ajusteaza TVA dedusa initial.

Intrarea in conservare nu inseamna , in opinia mea, ca bunurile sunt utilizate pentru scopuri ce nu dau drept de deducere a taxei.



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov, expert contabil


 

Informatii de top de la expertii PortalContabilitate.ro

- cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania -

Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?

Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT - Completeaza formularul de mai jos:

- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la experti

Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.





Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"


X