Societatea a achizitionat prin leasing financiar pe 2 ani echipamente IT cu perioada de utilizare 3 ani. Perioada de leasing nu s-a finalizat, dar unele echipamente au fost introduse in consevare datorita reducerii capacitatii de proiectare ( ~30% din echipamente), altele raman in productie.
Ar trebui sa se faca ajustare de TVA la facturile de leasing pe care le primeste firma?
- Iul 1816 locuri disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 18-21 iulie 2024, Mamaia
2024, Hotel Iaki****, MamaiaVezi detaliiInscriere - Iul 1812 locuri disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 18-21 iulie 2024, Mamaia
2024, Hotel Iaki****, MamaiaVezi detaliiInscriere - Aug 06100 locuri disponibileVideo Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Sep 3062 locuri disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, editia 73
2024, Hotel Crowne Plaza, BucurestiVezi detaliiInscriere - Sep 3099 locuri disponibileVideo Seminarul National de Legislatia Muncii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 2239 locuri disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, editia 47
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 22100 locuri disponibileVideo Seminarul National de Salarizare si Contributii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Cum ar trebui calculata suma nedeductibila si cum s-ar aplica aceasta nedeductibilitate?
In opinia mea NU ar trebui sa ajustati TVA din facturile de leasing aferent echipamentelor puse in conservare, aceasta stare temporara de fapt neinsemnand ca le utilizati pentru scopuri care nu dau drept de deducere a taxei.
Le puteti utiliza oricand - daca primiti de exemplu o comanda noua sau se defecteaza un echipament aflat in lucru si se utilizeaza unul din echipamentele aflate in conservare.
Art. 148 din Codul fiscal nu obliga ajustarea TVA in cazul in care acestea sunt introduse in conservare, urmand a se utiliza ulterior pentru activitati care dau drept de deducere a taxei.
Situatia este similara cu achizitia unui stoc de obiecte de inventar ce se vor folosi pe masura ce sunt necesare. Sa spunem ca se achizitioneaza 3 cartuse laser pentru o imprimanta. Se deduce TVA integral, cartusele fiind destocate pe masura utilizarii lor.
Daca vorbim de mijloace fixe, chiar daca ele nu sunt puse in functiune, asta nu inseamna ca nu se deduce TVA la achizitia lor. Cand sunt puse in functiune ,dar li se da o alta destinatie - care nu da dreptul de deducere a TVA - abia atunci se ajusteaza TVA dedusa initial.
Intrarea in conservare nu inseamna , in opinia mea, ca bunurile sunt utilizate pentru scopuri ce nu dau drept de deducere a taxei.
![Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale](https://www.rs.ro/dbimg/product/3113-cartea-verde-a-.jpg)
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
![Contabilitatea organizatiilor non-profit](https://www.rs.ro/dbimg/product/1977-contabilitatea-.png)
Contabilitatea organizatiilor non-profit
![Cheltuieli deductibile si nedeductibile](https://www.rs.ro/dbimg/product/1929-cheltuieli-dedu.png)
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov, expert contabil