Societatea a achizitionat prin leasing financiar pe 2 ani echipamente IT cu perioada de utilizare 3 ani. Perioada de leasing nu s-a finalizat, dar unele echipamente au fost introduse in consevare datorita reducerii capacitatii de proiectare ( ~30% din echipamente), altele raman in productie.
Ar trebui sa se faca ajustare de TVA la facturile de leasing pe care le primeste firma?
- Apr 1924 locuri disponibileConferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate, BUCURESTI
2024, Hotel Crowne Plaza****, BUCURESTIVezi detaliiInscriere - Apr 1924 locuri disponibileVideo Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Apr 19100 locuri disponibile
- Apr 2225 locuri disponibileTurneul National de ReviSal, BUCURESTI
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Apr 2297 locuri disponibileVideo Turneul National de ReviSal
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Mai 13100 locuri disponibileWebinar Noi probleme practice privind incetarea CIM
2024, www.videoseminarii.roVezi detaliiInscriere - Mai 17100 locuri disponibileWebinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Cum ar trebui calculata suma nedeductibila si cum s-ar aplica aceasta nedeductibilitate?
In opinia mea NU ar trebui sa ajustati TVA din facturile de leasing aferent echipamentelor puse in conservare, aceasta stare temporara de fapt neinsemnand ca le utilizati pentru scopuri care nu dau drept de deducere a taxei.
Le puteti utiliza oricand - daca primiti de exemplu o comanda noua sau se defecteaza un echipament aflat in lucru si se utilizeaza unul din echipamentele aflate in conservare.
Art. 148 din Codul fiscal nu obliga ajustarea TVA in cazul in care acestea sunt introduse in conservare, urmand a se utiliza ulterior pentru activitati care dau drept de deducere a taxei.
Situatia este similara cu achizitia unui stoc de obiecte de inventar ce se vor folosi pe masura ce sunt necesare. Sa spunem ca se achizitioneaza 3 cartuse laser pentru o imprimanta. Se deduce TVA integral, cartusele fiind destocate pe masura utilizarii lor.
Daca vorbim de mijloace fixe, chiar daca ele nu sunt puse in functiune, asta nu inseamna ca nu se deduce TVA la achizitia lor. Cand sunt puse in functiune ,dar li se da o alta destinatie - care nu da dreptul de deducere a TVA - abia atunci se ajusteaza TVA dedusa initial.
Intrarea in conservare nu inseamna , in opinia mea, ca bunurile sunt utilizate pentru scopuri ce nu dau drept de deducere a taxei.
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov, expert contabil