email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ajustarea TVA pentru active in conservare. Cum facem deducerea? E necesara ajustarea?

ajustare TVAactive in conservaretvamijloc fixsumededucerestoc


Societatea a achizitionat prin leasing financiar pe 2 ani echipamente IT cu perioada de utilizare 3 ani. Perioada de leasing nu s-a finalizat, dar unele echipamente au fost introduse in consevare datorita reducerii capacitatii de proiectare ( ~30% din echipamente), altele raman in productie.

Ar trebui sa se faca ajustare de TVA la facturile de leasing pe care le primeste firma?

Cum ar trebui calculata suma nedeductibila si cum s-ar aplica aceasta nedeductibilitate?


In opinia mea NU ar trebui sa ajustati TVA din facturile de leasing aferent echipamentelor puse in conservare, aceasta stare temporara de fapt neinsemnand ca le utilizati pentru scopuri care nu dau drept de deducere a taxei.

Le puteti utiliza oricand - daca primiti de exemplu o comanda noua sau se defecteaza un echipament aflat in lucru si se utilizeaza unul din echipamentele aflate in conservare.

Art. 148 din Codul fiscal nu obliga ajustarea TVA in cazul in care acestea sunt introduse in conservare, urmand a se utiliza ulterior pentru activitati care dau drept de deducere a taxei.

Situatia este similara cu achizitia unui stoc de obiecte de inventar ce se vor folosi pe masura ce sunt necesare. Sa spunem ca se achizitioneaza 3 cartuse laser pentru o imprimanta. Se deduce TVA integral, cartusele fiind destocate pe masura utilizarii lor.

Daca vorbim de mijloace fixe, chiar daca ele nu sunt puse in functiune, asta nu inseamna ca nu se deduce TVA la achizitia lor. Cand sunt puse in functiune ,dar li se da o alta destinatie - care nu da dreptul de deducere a TVA - abia atunci se ajusteaza TVA dedusa initial.

Intrarea in conservare nu inseamna , in opinia mea, ca bunurile sunt utilizate pentru scopuri ce nu dau drept de deducere a taxei.



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov, expert contabil


 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ajustare TVAactive in conservaretvamijloc fixsumededucerestoc


Data aparitiei: 07 Mai 2015
Ultima actualizare: 14 Mai 2015

Votati articolul "Ajustarea TVA pentru active in conservare. Cum facem deducerea? E necesara ajustarea?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X