email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Acordare discount la livrare intracomunitara de bunuri. Ce tratament fiscal se aplica in ce priveste impozitul pe profit si TVA-ul?

Acordare discountimpozit pe profitTVAlivrare intracomunitarasumereducerecreditevidenta contabila

O societate factureaza o livrare de marfa catre un client din UE. Pe factura se mentioneaza ca, daca plateste la 15 zile de la data emiterii, se acorda un discount financiar 3%.

1. Este obligatoriu ca firma sa aiba contract semnat de ambele parti? Sau este suficienta mentiunea de pe factura in ce priveste deductibilitatea discountului acordat?

2. Dupa acordarea discountului financiar, firma e obligata sa emita credit-note (factura storno) si sa declare in Declaratia 390?

In aceasta situatie, este recomandabil sa aveti un contract incheiat cu o clauza distincta in acest sens. Totusi,  in situatia in care comanda este onorata de client in termen de 30 de zile de la lansare, consider ca este suficienta si  oferta de pret in care s-a  inscris  aceasta conditie de acordare a reducerii financiare.

          Avand in vedere faptul ca reducerea nu se acorda la emiterea facturii,  dupa ce aveti dovada indeplinirii conditiei de acordare a  reducerii, trebuie emisa o factura de stornare pentru suma reprezentand reducere. Factura de stornare utilizata in Romania este echivalenta cu documentul "Credit note" utilizat de catre partenerii externi. Documentul "Credit note" nu este recunoscut de legislatia fiscala din Romania, fiind un document reglementat doar d.p.d.v. contabil, prin O.M.F.P. nr. 3512 din 27 noiembrie 2008 privind documentele financiar-contabile, dar in alt context decat cel al operatiunii de livrare intracomunitara.

Totusi, pentru recunoasterea de catre partenerul extern, documentul emis poate fi denumit "Credit note" conform prevederilor art. 155 "Facturarea" alin.  (2) din Codul fiscal " Orice document sau mesaj care modifica si care se refera in mod specific si fara ambiguitati la factura initiala are acelasi regim juridic ca si o factura.". Spre deosebire de factura de stornare care se emite cu semnul minus pentru suma acordata drept reducere, in documentul "Credit note" , valoarea se inscrie fara semnul minus, cu mentiunea "reducere financiara factura nr. /data , art. 138 lit. c) Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal". Prin art.  138 lit. c) se reglementeaza ajustarea bazei de impozitare   " c) in cazul in care rabaturile, remizele, risturnele si celelalte reduceri de pret prevazute la art. 137 alin. (3) lit. a) sunt acordate dupa livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor;".
 
          Valoarea reducerii comerciale trebuie inregistrata cu semnul minus in jurnalul pentru vanzari si raportata corespunzator atat prin decontul de TVA cod 300 la randul 1 "Livrari intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143  alin. (2) lit. a) si d) din Codul fiscal", cat si prin declaratia informativa cod 390, cu simbolul L, la echivalentul in lei determinat prin utilizarea aceluiasi curs valutar la care s-a efectuat inregistrarea facturii de livrare a bunurilor.

Inregistrarea contabila, inregistrarea fiscala si raportarea operatiunii se efectueaza pentru perioada fiscala in care are loc ajustarea bazei de impozitare a TVA, de exemplu in luna iunie 2015, pentru o livrare de bunuri efectuata in data de 20 mai 2015 a carei contravaloare se incaseaza in data de 2 iunie 2015, caz in care documentul "Credit note" se emite cu data de 2 iunie 2015.

          In concluzie, desi reducerea acordata nu este de natura comerciala, fiind de natura financiara, este recomandabil sa  emiteti documentul respectiv  si  sa raportati  valoarea acestuia  pentru ajustarea bazei de impozitare a TVA.  "Credit note" va este util si ca document justificativ pentru inregistrarea in evidenta contabila a reducerii acordate.

Raspuns oferit pentru

www.portalcontabilitate.ro de Amelia Dumitras, consultant fiscal

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

e-Factura si e-Transport. Atentie la NOUTATILE de la 1 iulie!


ANAF are la dispozitie 2 noi instrumente de control si urmarire, destinate sa stopeze evaziunea fiscala si sa creasca gradul de colectare a TVA: e-Factura si e-Transport!

  • Stiti exact ce obligatii noi aveti?
  • Care sunt erorile pe care le puteti comite?
  • Ce aveti de facut pentru a respecta legea?

Raspunsuri exacte gasiti in  e-Factura. e-Transport. Restart pentru sistemul fiscal din Romania!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Acordare discountimpozit pe profitTVAlivrare intracomunitarasumereducerecreditevidenta contabila

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 18 Mai 2015


Votati articolul "Acordare discount la livrare intracomunitara de bunuri. Ce tratament fiscal se aplica in ce priveste impozitul pe profit si TVA-ul?":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 18 Mai 2015 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X