email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Un esec al sistemului fiscal. ANAF nu poate recupera datoriile de 62 miliarde lei

datorii anafobligatii fiscaleinsolventafirme-fantomaesec al sistemului fiscaladrian benta

ANAF a publicat saptamana aceasta listele cu numele a circa 145.000 de companii mici si institutii publice care au datorii la stat in valoare totala de peste 77 de miliarde de lei. Din aceasta suma, aproximativ 62 de miliarde  sunt sume care nu mai pot fi recuperate.

"Sumele care nu pot fi recuperate sunt reprezentate de obligatiile fiscale pentru care exista diferite constrangeri legale care opresc ANAF de la initierea sau continuarea masurilor de executare silita. Din aceasta categorie fac parte obligatiile fiscale ale companiilor aflate in insolventa, ale celor care sunt in procedura de administrare speciala, ale contribuabililor pentru care executarea silita este suspendata sau ale celor pentru care s-a declarat starea de insolvabilitate fara venituri sau bunuri urmaribile", au declarat surse din partea ANAF, citate de Zf.ro.

Aceste sume au fost totusi publicate, institutia considerand ca astfel nu ascunde adevarul privind datoriile care ar mai trebui recuperate. Se asteapta ca unele sume sa fie totusi platite de catre companiile aflate in insolventa si care si-ar putea reveni.

Multe dintre companiile de la care nu se mai pot recupera aceste sume foarte mari sunt firme-fantoma, a mai explicat aceeasi sursa. De asemenea, in practica, atunci cand sunt necesare decizii ale instantelor, sumele pot fi transferate pe numele altor persoane, iar procesele de lunga durata ingreuneaza semnificativ recuperarea datoriilor.

In opinia consultantului fiscal Adrian Benta, citat de Zf.ro, aceasta suma uriasa pe care ANAF nu o mai poate recupera reprezinta un esec major al sistemului fiscal:

"O suma atat de mare inregistrata ca pierderi efective reprezinta un esec major de o gravitate exceptionala al sistemului fiscal din Romania. Daca tu, ca stat, ai o pierdere de 62 de miliarde de lei, ai o problema serioasa cu sistemul fiscal, fie cu administrarea creantelor bugetare - si aici ne referim strict la activitatea personalului ANAF -, fie impozitarea micului antreprenor este eronata. Nu pot sa cred ca 140.000 de oameni s-au inteles sa dea teapa bugetului de stat. Este un intreg sistem care trebuie schimbat, reformat, pentru ca micul antreprenor este sufocat de taxe pe care nu le mai poate plati",

 


de Miruna Petrache

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
datorii anafobligatii fiscaleinsolventafirme-fantomaesec al sistemului fiscaladrian benta


Data aparitiei: 12 Mai 2016

Votati articolul "Un esec al sistemului fiscal. ANAF nu poate recupera datoriile de 62 miliarde lei":
Rating:

Nota: 4.25 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X