email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Deductibilitate cheltuieli efectuate de membrii consiliului de administratie. Cum procedam?

Deducere cheltuieliconsiliu de administratiecheltuieli de protocoldeduceri

In randurile de mai jos, avem ca subiect al analizei noastre o firma care are Consiliul de Administratie format din trei persoane (un presedinte si doi membri) care nu sunt angajate in firma. Vom stabili in ce masura cheltuielile efectuate de membrii Consiliului de Administratie sunt cheltuieli deductibile, precum si carui regim fiscal se supun.

Exemple de cheltuieli:
- cheltuieli cu autoturismul: benzina, reparatii, asigurari, impozit etc.
- cheltuieli de protocol
- cheltuieli de deplasare interna si externa: diurna, cazare, transport etc.

Referitor la cheltuielile de protocol si cele de functionare,intretinere si reparatii auto, Art.25 alin.(3)  lit.a) si m) din Legea nr.227/2015 mentioneaza deductibilitatea limitata a acestor cheltuieli, astfel:

"(3) Urmatoarele cheltuieli au deductibilitate limitata:

a)cheltuielile de protocol in limita unei cote de 2% aplicata asupra profitului contabil la care se adauga cheltuielile cu impozitul pe profit și cheltuielile de protocol. In cadrul cheltuielilor de protocol se includ si cheltuielile inregistrate cu taxa pe valoarea adaugata colectata potrivit prevederilor titlului VII, pentru cadourile oferite de contribuabil, cu valoare mai mare de 100 lei;

m) cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii, aferente autoturismelor folosite de persoanele cu functii de conducere si de administrare ale persoanei juridice, deductibile limitat potrivit lit. l) la un singur autoturism aferent fiecarei persoane cu astfel de atributii."

In legatura cu cheltuielile de deplasare, pentru delegarea cu o duratade o singura zi, diurna se poate acorda daca durata deplasarii este de cel putin 12 ore.

Pentru deplasari cu o durata de mai multe zile calendaristice, delegarea se socoteste de la data si ora plecarii si pana la data si ora inapoierii mijlocului de transport in localitatea unde salariatul isi are locul permanent de munca.

Aceasta perioada se imparte la un numar de 24 de ore, fiecare interval de 24 de ore considerandu-se o zi de diurna. Pentru ultima zi de deplasare se acorda diurna daca durata delegarii este mai mare de 12 ore.

Cheltuielile de cazare se pot deconta numai daca localitatea in care s-a efectuat deplasarea se afla la o distanta mai mare de 50 km de localitatea in care salariatul are locul de munca permanent si doar in cazul in care salariatul nu se poate intoarce in aceeasi zi.

 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea - Economist si expert contabil

  


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Deducere cheltuieliconsiliu de administratiecheltuieli de protocoldeduceri


Data aparitiei: 23 Iunie 2016

Votati articolul "Deductibilitate cheltuieli efectuate de membrii consiliului de administratie. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X