Documentele care stau la baza inregistrarilor in contabilitate pot dobandi calitatea de document justificativ numai in conditiile in care furnizeaza toate informatiile prevazute de normele legale in vigoare.
Incepand cu data de 1 iulie 2016 organizatorii de jocuri de noroc utilizeaza registrele si formularele reglementate prin Ordinul Oficiului National pentru Jocuri de Noroc nr. 135/2016.
Prin acest ordin s-au aprobat Normele generale de intocmire si utilizare a registrelor si formularelor obligatorii specifice in domeniul jocurilor de noroc, Normele specifice de completare si utilizare a registrelor si formularelor obligatorii specifice in domeniul jocurilor de noroc precum si modelele registrelor si formularelor obligatorii, pe tipuri de jocuri de noroc, astfel:
A. Jocurile de noroc de tip pariuri
1. Situatia veniturilor zilnice
2. Situatia veniturilor lunare si cumulat pe an de autorizare
B. Jocuri de noroc caracteristice cazinourilor
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
1. Situatia veniturilor zilnice
2. Situatia veniturilor lunare
3. Situatia bonusurilor acordate zilnic
C. Jocurile de noroc de tip cluburi si turneele de poker/festival poker
1. Situatia veniturilor zilnice
2. Situatia veniturilor lunare
3. Situatia bonusurilor acordate zilnic
D. Jocurile de noroc de slot machine
1. Situatia veniturilor zilnice
2. Situatia veniturilor lunare
3. Situatia castigurilor jackpot zilnice, acordate prin intermediul sistemelelor jackpot
4. Situatia castigurilor jackpot lunare, acordate prin intermediul sistemelelor jackpot
5. Situatia bonusurilor acordate zilnic
6. Situatia bonusurilor acordate lunar
E. Jocurile de noroc de tip bingo desfasurate in sali de joc si bingo televizat
1. Sinteza jocurilor zilnice
2. Situatia veniturilor lunare
F. Jocurile de noroc de tip tombola
Situatia veniturilor
Modelele documentelor financiar-contabile specifice jocurilor de noroc pot fi adaptate de entitati, in functie de necesitatile acestora. Documentele pot fi intocmite pe suport hartie sau in format electronic, iar la solicitarea persoanelor cu atributii de control acestea vor fi prezentate la momentul controlului numai pe suport hartie, semnate de catre un reprezentant al operatorului economic.
Circuitul formularelor si registrelor, precum si numarul de exemplare al acestora se stabilesc prin proceduri proprii privind organizarea si conducerea contabilitatii, aprobate de administratorul entitatii sau alta persoana care are obligatia gestionarii entitatii respective. Entitatile vor asigura un regim intern de numerotare a documentelor financiar-contabile, astfel:
- persoanele care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii vor desemna, prin decizie interna scrisa, o persoana sau mai multe, dupa caz, care sa aiba atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente;
- fiecare document va avea un numar de ordine sau o serie, dupa caz, numar sau serie ce trebuie sa fie secvential(a), stabilit(a) de entitate. In alocarea numerelor se va tine cont de structura organizatorica, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.;
- entitatile vor emite proceduri proprii de stabilire si/sau alocare de numere ori serii, dupa caz, prin care se va mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul sau seria de la care se emite primul document.
In conditiile in care formularele si registrele obligatorii sunt intocmite si preluate in contabilitate prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor, semnatura nu constituie element obligatoriu. In astfel de situatii trebuie sa se stabileasca prin proceduri proprii modalitati de identificare a persoanelor care au initiat, dispus si aprobat, dupa caz, efectuarea operatiunilor respective.