Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Legislatie fiscala Contabilul.ro | Stiri

Facturi de furnizor primite cu intarziere. Cum procedam la corectarea erorilor contabile?

Data aparitiei: 31 Iulie 2017
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
corectare erorideclaratia 394facturiservice auto

In analiza de mai jos, o societate a primit in luna iulie 2017 de la un furnizor service auto doua facturi emise in luna mai 2017 si o factura emisa in luna iunie 2016. Vom vedea care sunt implicatiile fiscale in cazul in care se inregistreaza pe luna iulie 2017, precum si daca se depune Declaratia 394 rectificativa pentru luna mai 2017 si pentru luna iunie 2016.

Procedura de corectare a erorilor contabile, este stabilita la pct. 2.5.2. Corectarea erorilor contabile din OMFP 1802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate.
Daca erorile sunt semnificative, conform prevederilor din manualul de politici si procedure contabile, aplicabil in cadrul societatii, corectarea acestora se va face pe seama contului 1174.
 
Numai in cazul in care erorile nu sunt semnificative, corectarea erorilor din anii precedenti se va face pe seama contului de venituri, din anul curent. Prin urmare, daca se constata, ca erorile sunt semnificative, se vor depune declaratii rectificative (ex. 710, 101).
 
In decontul de  TVA, facturile omise de la furnizori se vor raporta la rd. 32 “Regularizari taxa dedusa”.
 
In ceea ce priveste Declaratia 394 valabila incepand cu data de 01.07.2016, la pct. 3 Anexa 2 din OPANAF nr. 3769/2015 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitilor efectuate pe teritoriul natonal de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitile efectuate pe teritoriul natonal de persoanele inregistrate in scopuri de TVA, cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede ca:
3.In cazul in care, dupa depunerea declaratiei, persoana impozabila constata existenta unor omisiuni/erori in datele declarate, aceasta trebuie sa depuna o noua declaratie corect completata cu operatunile care necesita modificarea si/sau operatunile care nu au fost declarate, declaratie care inlocuieste declaratia informativa depusa inital. Nu vor face obiectul redepunerii declaratiei facturile primite de persoana impozabila in alta perioada de raportare fata de data emiterii acestora de catre furnizori.
 


Prin urmare, incepand cu data de 1 Iulie 2016, in cazul in care veti primi facturi de la furnizori cu intarziere, acestea vor fi raportate in perioada de raportare curenta (in care au fost primite facturile- luna Iulie 2017 in cazul dvs) si nu veti mai depune o declaratie rectificativa, in acest caz.

 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

 






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X