email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contractul de asigurare devine document justificativ pentru calitatea de asigurat in sistemul public de pensii si alte asigurari sociale

calitate asiguratcontract asigurareasigurari socialepensiidocument justificativasigurari somaj

Guvernul continua procesul de debirocratizare a administratiei publice in relatia cu cetateanul, astfel ca a modificat doua acte normative din domeniul sistemului asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca si din domeniul securitatii si sanatatii in munca.

Prin modificarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor de somaj se reglementeaza posibilitatea ca agentiile pentru ocuparea fortei de munca, judetene si a municipiului Bucuresti, sa obtina informatiile cu privire la veniturile persoanelor din cuprinsul adeverintelor de venit eliberate de organele fiscale teritoriale subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, inclusiv in forma electronica, in baza unui protocol incheiat intre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca si ANAF.

In cazul in care persoana se prezinta cu adeverinta de venit eliberata de catre organele fiscale teritoriale subordonate ANAF, inclusiv prin intermediul spatiului privat virtual, agentiile pentru ocuparea fortei de munca sunt obligate sa o accepte.

De asemenea, se instituie posibilitatea ca persoanele care doresc sa se asigure in sistemul asigurarilor pentru somaj, prin incheierea unui contract de asigurare pentru somaj, sa ateste calitatea de asigurat in sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, precum si in sistemul asigurarilor sociale de sanatate, atat cu contractul de asigurare, cat si cu orice alt document justificativ al calitatii de asigurat in cadrul acestor sisteme de asigurari sociale, eliberat de institutiile competente, in format electronic cu semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat sau in format pe hartie in original.

Alte modificari ale normelor vizeaza posibilitatea transmiterii prin fax, e-mail sau posta a unor documente sau cereri necesare in vederea stabilirii si acordarii drepturilor prevazute de Legea nr. 76/2002.

Totodata, se instituie posibilitatea pentru persoanele fizice beneficiare ale masurilor prevazute de legea mentionata de a prezenta originalul documentelor solicitate spre a fi certificate de conformitate cu originalul de functionarul public la ghiseu.

In acelasi timp, pentru acordarea masurilor destinate tinerilor cu risc de marginalizare sociala, reglementate de aceeasi lege, se prevede posibilitatea preluarii unora dintre documentele necesare direct de la autoritatile si institutiile competente, la solicitarea expresa a tinerilor cu risc de marginalizare sociala, fiind acceptate inclusiv documentele eliberate in format electronic cu semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat.

Un alt aspect avut in vedere la modificarea acestor norme metodologice se refera la solutionarea unor probleme aparute in practica in aplicarea reglementarilor in domeniul asigurarilor pentru somaj in cazul consilierilor locali, judeteni sau ai municipiului Bucuresti in ceea ce priveste calculul stagiului de cotizare de minimum 12 luni in ultimele 24 de luni premergatoare datei inregistrarii cererii pentru somaj. Astfel, actul normativ prevede ca, in situatia consilierilor locali, judeteni sau ai municipiului Bucuresti, care realizeaza venituri reprezentand indemnizatie de sedinta, in conditiile in care pentru aceste persoane si asupra veniturilor respective exista obligatia de plata a contributiilor la bugetul asigurarilor pentru somaj, perioada reprezentand luna in care se realizeaza astfel de venituri si in care se datoreaza contributiile la bugetul asigurarilor de somaj constituie stagiu de cotizare in sistemul asigurarilor pentru somaj.

In domeniul securitatii si sanatatii in munca, prin modificarea normelor de aprobare a prevederilor Legii nr.319/2006 se elimina durata de cel putin 8 ore afectata instruirii in domeniul securitatii si sanatatii in munca si se stabileste durata minima de 1 ora, in concordanta cu durata minima a unui contract individual de munca.

Durata instruirii se va stabili de catre angajator, prin programul de instruire – testare elaborat la nivelul intreprinderii sau unitatii, tinand seama de specificul activitatii, de riscurile profesionale de la locul de munca, precum si de masurile si activitatile de prevenire si protectie.

Sursa: Guvernul Romaniei


de Miruna Petrache

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
calitate asiguratcontract asigurareasigurari socialepensiidocument justificativasigurari somaj


Data aparitiei: 13 Octombrie 2016

Votati articolul "Contractul de asigurare devine document justificativ pentru calitatea de asigurat in sistemul public de pensii si alte asigurari sociale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X