email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

32 de acte administrative si fiscale pot fi trimise electronic de ANAF catre contribuabili. Ordinul 3097/2016

acte administrative transmise electronicanaffiscvarianta electronicatitlu executoriusomatia

Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online.   

De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax. Persoanele fizice si juridice trebuie sa adreseze organului fiscal o cerere prin care sa opteze pentru unul dintre mijloacele electronice de comunicare.  

Aceste acte administrative fiscale, comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanța, sunt valabile si opozabile contribuabililor sau terților fara semnatura olografa si stampila conducatorul organului fiscal, insa vor purta semnatura digitala calificata a institutiei, a anuntat MDRAP.   

Astfel, contribuabilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica.  
Lista documentelor in cauza cuprinde:  

1. Titlul executoriu;  
2. Somatia;  
3. Decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii;  
4. Instiintarea privind stingerea creantelor fiscale;  
5. Adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti;  
6. Decizia de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti;  
7. Instiintare de compensare;  


8. Instiintare de restituire;  
9. Decizia de impunere pentru stabilirea impozitelor /taxelor datorate de persoanele fizice, in temeiul Legii nr. 227 /2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;  
10. Decizia de impunere pentru stabilirea impozitelor/taxelor datorate de persoanele juridice, in temeiul Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;  
11. Declaratia fiscala /Decizia de impunere pentru stabilirea taxei pentru servicii de reclama si publicitate in cazul contribuabililor persoane juridice;  
12. Declaratia fiscala /Decizia de impunere pentru stabilirea taxei pentru afisaj in scop de reclama si publicitate;  
13. Decizia de impunere privind creantele datorate bugetului local in urma inspectiei fiscale;  
14. Decizia de restituire a sumelor de la bugetul local;  
15. Decizia privind nemodificarea bazei de impunere;  
16. Decizie de instituire a masurilor asiguratorii;  
17. Decizia de ridicare a masurilor asiguratorii;  
18. Adresa de infiintare a popririi;  
19. Adresa de infiintare a popririi asiguratorii;  
20. Instiintare privind infiintarea popririi;  
21. Proces-verbal de constatare a contraventiei;  
22. Nota de plata;  
23. Extras de rol;  
24. Aviz de inspectie fiscala;  
25. Invitatie;  
26. Certificat de nomenclatura stradala si adresa  
27. Proces-verbal privind cheltuielile de executare silita  
28. Proces-verbal de constatare si declarare a insolvabilitatii  
29. Certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice privind impozite, taxele locale si alte venituri datorate bugetului local  
30. Raport de inspectie fiscala  
31. Anexa certificat de atestare fiscala privind verificarea eligibilitatii solicitantilor de fonduri externe nerambursabile  
32. alte acte emise de organul fiscal local.  


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Costurile de productie ale firmei. Atentie la amenzi!


Dvs. dati importanta cuvenita calculatiei costurilor de productie?
Pentru ca este decisiva:

  •   pentru pastrarea unei evidente contabile corecte a productiei
  •   pentru rezultate contabile si fiscale conforme legislatie in vigoare
  •   pentru protectie maxima impotriva erorilor in registrele dvs. contabile
  •   pentru evitarea amenzilor FISCULUI
  •   pentru managementul eficient al proceselor din firma!

Comandati acum Modele editabile pentru Calculatia Costurilor!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
acte administrative transmise electronicanaffiscvarianta electronicatitlu executoriusomatia

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 08 Decembrie 2016


Votati articolul "32 de acte administrative si fiscale pot fi trimise electronic de ANAF catre contribuabili. Ordinul 3097/2016":
Rating:

Nota: 2.63 din 5 din 4 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 08 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X