Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cum sa aplicati Legea 196/2018 privind asociatiile de proprietari

Inspectia fiscala si controlul inopinat vor putea fi derulate concomitent la firme

inspectia fiscalacontrolul inopinatcodul de procedura fiscalaperioada fiscala

Ministerul de Finante a publicat un nou proiect de lege pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Daca in prezent legislatia nu permite derularea a doua astfel de controale in acelasi timp, conform noilor modificari, actualmente in dezbatere publica, inspectiile se vor putea aplica in mod concomitent, in anumite conditii, dupa cum veti vedea mai jos. 

Chiar daca proiectul aminteste ca, in principiu, se pastreaza reglementarile conform carora nu este permisa suprapunerea inspectiei fiscale cu derularea controlului inopinat, noile propuneri introduc si o exceptie pentru aceste situatii. 

In Nota de fundamentare se aminteste faptul ca, in acest moment, "pe perioada derularii unei inspectii fiscale nu se poate derula concomitent si un control inopinat pentru aceleasi operatiuni si obligatii supuse inspectiei fiscale potrivit avizului de inspectie fiscala. Cu toate acestea, pot fi situatii in care in alte proceduri (de exemplu, inspectie fiscala la alti contribuabili) sa se puna problema efectuarii unor constatari necesare finalizarii procedurii respective, constatari care pot fi efectuate prin procedura controlului inopinat (de exemplu, efectuarea unui control incrucisat)".

Conform reglementarilor in vigoare, inspectia fiscala are ca scop "verificarea legalitatii si conformitatii declaratiilor fiscale, corectitudinii si exactitatii indeplinirii obligatiilor in legatura cu stabilirea obligatiilor fiscale de catre contribuabil/platitor, respectarii prevederilor legislatiei fiscale si contabile, verificarea sau stabilirea, dupa caz, a bazelor de impozitare si a situatiilor de fapt aferente, stabilirea diferentelor de obligatii fiscale principale".

Ca metode de control actuale se folosesc verificarea prin sondaj, verificarea exhaustiva si controlul electronic.

Redam mai jos modificarile aferente inspectiei fiscale si controlului inopinat derulate concomitent:

Articolul 116 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Articolul 116
Metode de inspectie
(1) Pentru efectuarea inspectiei fiscale se pot folosi urmatoarele metode:

a) inspectia prin sondaj care consta in activitatea de verificare selectiva a perioadelor impozabile, documentelor si operatiunilor semnificative, care stau la baza modului de calcul, de evidentiere si de plata a obligatiilor fiscale;

b) inspectia exhaustiva care consta in activitatea de verificare a tuturor perioadelor impozabile, precum si a documentelor si operatiunilor semnificative, care stau la baza modului de calcul, de evidentiere si de plata a obligatiilor fiscale;

Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor
Impozitarea dividendelor in 2019
Impozitarea dividendelor in 2019
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG


 
c) inspectia electronica, care consta in activitatea de verificare a contabilitatii si a surselor acesteia, prelucrate in mediu electronic, utilizand metode de analiza, evaluare si testare asistate de instrumente informatice specializate.

(2) Selectarea perioadelor impozabile, documentelor si a operatiunilor semnificative, se apreciaza de inspector.

(3) In cazul efectuarii inspectiei fiscale de catre organul fiscal central, prin ordin al presedintelui A.N.A.F. se pot aproba metode si proceduri de sondaj."

22. Alineatul (2) al articolului 117 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) Selectarea perioadelor care vor fi supuse inspectiei fiscale se efectueaza de organul fiscal in functie de riscul fiscal identificat. Inspectia fiscala se poate extinde si asupra celorlalte perioade fiscale neverificate, in conditiile alin. (1)."

23. Alineatul (4) al articolului 134 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(4) Pentru aceleasi operatiuni si obligatiile fiscale aferente acestora nu se poate derula concomitent si un control inopinat cu o inspectie fiscala derulata la acelasi contribuabil, cu exceptia situatiei in care in alte proceduri sunt necesare constatari in legatura cu operatiuni si obligatii fiscale supuse unei inspectii fiscale in derulare, caz in care echipa de inspectie fiscala este competenta sa efectueze si un control inopinat. In acest caz, se incheie proces-verbal potrivit art. 135 alin. (3), iar durata controlului inopinat nu intra in calculul duratei inspectiei fiscale."

 

Consultati proiectul AICI!
 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inspectia fiscalacontrolul inopinatcodul de procedura fiscalaperioada fiscala

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 28 August 2017


Votati articolul "Inspectia fiscala si controlul inopinat vor putea fi derulate concomitent la firme":
Rating:

Nota: 1.9 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Exista o problema de neconstitutionalitate ? + se incalca Principiile salarizarii /Legea 153 /2017 ?

Intrebare: Buna dimineata !

Va rog frumos sa ne ajutati cu un sfat cu privire la un caz ce priveste un salariat.
Un salariat a sustinut examenul de promovare in grad profesional superior
in luna decembrie 2017,
iar incepand cu 01.01.2018 trebuia sa i se acorde un salariu de baza mai mare.
corespunzator gradului superior in care a promovat.
Problema este ca, neexistand o alta functie similara in plata
la nivelul institutiei noastre
si nici in institutiile similare aflate sub acelasi ordonator principal de credite /Consiliul Judetean,
salariul de baza i s-a stabilit tinand cont de art.39 alin.2 din Leg.153/2017,
adica prin inmultirea salariului minim de 1900 lei cu coeficientul functiei, la care s-a aplicat art.10 pentru gradatia corespunzatoare vechimii in munca.
Insa, desi in perioada 01.07.2017 - 31.12.207 salariatul a avut spor de conditii vatamatoare,
incepand de la 01.01.2018 nu i s-a mai majorat cu 25% sporul - cf, art.38 alin.3 lit,a din Legea 153 /2017, ca la ceilalti salariati, ci
salariatului nici macar nu i s-a mai acordat in continuare sporul de conditii vatamatoare.
.... pentru ca s-a considerat ca in acest caz
se aplica art.23 din Legea 153 /2017,
adica sporul de conditii vatamatoare se va acorda acestui salariat conform Regulamentului elaborat de Ministerul Culturii, in cazul de fata.

Salariatul si Sindicatul au constatat existenta concomitenta in institutie a urmatoarelor situatii:
1. - dac? un salariat a avut n perioada 01.07.2017 ? 31.12.2017 salariul de baz? ?i sporul de condi?ii v?t?m?toare la nivelul acordat pentru luna iunie 2017, conform art.38 alin.2 lit.a din Legea-cadru nr.153 /2017,
ncepnd de la data de 01.01.2018 va avea salariul de baz? ?i sporul de condi?ii v?t?m?toare majorate cu 25% fa?? de nivelul acordat pentru luna decembrie 2017, conform art.38 alin.3 lit.a din Legea-cadru nr.153 /2017,
2. - un salariat care promoveaz? n grad profesional superior ( sau un nou angajat ) ncepnd de la data de 01.01.2018, salariul de baz? i se stabile?te conform art.39 alin.1 din Legea-cadru nr.153 /2017, deci i se va stabili salariul la nivelul de salarizare pentru func?ii similare din cadrul institu?iei, adic? i se va acorda un salariu majorat, dar va avea ?i sporul de condi?ii v?t?m?toare,
dar, in schimb,
3. - dac? un salariat promoveaz? n grad profesional superior ncepnd de la data de 01.01.2018, iar salariul de baz? i se stabile?te conform art.39 alin.2 din Legea-cadru nr.153 /2017, modificat? ?i completat? prin OUG nr.91 /2017, pentru ca nu exista o alta functie similara in plata in institutia noastra sau in alte institutii similare aflate in subordinea aceluiasi ordonator de credite - Consiliul Judetean,
desi to?i ceilal?i angaja?ii din acela?i compartiment din cadrul institu?iei beneficiaz? de sporul de condi?ii v?t?m?toare, pentru ca lucreaz? n condi?ii de munc? v?t?m?toare,
acestui salariat promovat nu i se va acorda si sporul de condi?ii v?t?m?toare.
4. - dac? un salariat promoveaz? n grad profesional superior ncepnd de la data de 01.01.2018, iar salariul de baz? i se stabile?te conform art.39 alin.2 din Legea-cadru nr.153 /2017, modificat? ?i completat? prin OUG nr.91 /2017,
desi to?i ceilal?i angaja?ii din cadrul institu?iei beneficiaz? de sporul de condi?ii v?t?m?toare, pentru ca lucreaz? n condi?ii de munc? v?t?m?toare,
acestui salariat promovat nu i se va acorda si sporul de condi?ii v?t?m?toare.
Or, odat? ce n urma promov?rii n grad profesional superior este afectat (se modific? ) doar salariul de baz? al salariatului, fiindu-i majorat corespuz?tor gradului profesional superior n care va trece,
odat? ce salariatul era deja angajat al institu?iei, n perioada 01.07.2017 ? 31.12.2017
si odat? ce salariatul a avut ?i a primit spor de condi?ii v?t?m?toare,
si lucreaza n acela?i loc de munc? ?i la acela?i angajator,
dar ?i n acelea?i condi?ii de munc? pentru care are dreptul sa i se acorde spor de conditii vatamatoare,
odat? ce salariatul are aceea?i func?ie, doar c?, salariatul a promovat
ca urmare a faptului c? acesta a acumulat cuno?tin?e /o experien?? mai mare
n domeniul n care lucreaz?,
odat? ce postul nu a fost vacant,
ci s-a men?ionat n Statul de func?ii ?grad I / grad IA?,
iar promovarea salariatului n grad profesional s-a f?cut prin transformarea postului
din Statul de func?ii n care acesta este ncadrat ntr-unul de nivel imediat superior,
nu ar trebui sa i se acorde n continuare de sporul de condi?ii v?t?m?toare,
odat? ce to?i angaja?ii din institu?ie beneficiaz? de sporul de condi?ii v?t?m?toare ?

Cum vi se par cele 4 situa?ii cu care se confrunt? salaria?ii institu?iei noastre ?i institu?ia noastr? ?

Salariatul si Sindicatul sunt revoltati.

n cazul 3 ?i n cazul 4,
dac? nu s-ar acorda sporul de condi?ii v?t?m?toare salaria?ilor promova?i,
s-ar nc?lca Principiile sistemului de salarizare
prev?zute n SEC?IUNEA a 2-a, art.6 lit.a ? lit.d,
respectiv:
- s-ar nc?lca principiul legalit??ii,
- principiul nediscrimin?rii,
- principiul egalit??ii,
- principiul importan?ei sociale a muncii ne?inndu-se cont de faptul c?
salarizarea personalului din sectorul bugetar
se realizeaz? n raport cu responsabilitatea, complexitatea, riscurile activit??ii ?i nivelul studiilor.

Salariatul este total nemultumit de taierea salariala
prin neacordarea sporului de conditii vatamatoare de la 01.01.2018.

Salaritul a contestat la angajator Decizia si Actul aditional la Contractul individual de munca
si a spus ca va face si o Contestatie la instanta de judecata.
Salariatul a mai spus ca va sesiza Curtea Constitutionala

Legat de situa?iile de mai sus, n condi?iile n care to?i angaja?ii din institu?ie beneficiaz?
de sporul de condi?ii v?t?m?toare pentru c? este un muzeu n care se lucreaz?
cu bunuri culturale ( obiecte ?i c?r?i ) vechi de peste 200-300 de ani
?i ntr-un mediu n care exist? bacterii, mucegai, ciuperci, fungi,
tot felul de microorganisme care sunt un pericol permanent de mboln?vire al salaria?ilor
( sunt salariati care au alergii, au astm, tusesc, li se usuca gatul, au mancarimi si roseala pe piele, le-au aparut cruste ca o coaja de portocala pe piele, pe fata, pe gat si pe maini, ,...,),
1. ? ce va trebui s? fac? institu?ia ? S? le asigure angaja?ilor condi?ii normale de lucru ?
Pentru c? un conservator ?i un mnuitor de carte, de exemplu,
care ?i desf??oar? activitatea n depozite de bunuri culturale
( bunuri culturale muzeale sau de c?r?i n biblioteca muzeului )
vor refuza s? mai lucreze n acele condi?ii de munc? v?t?m?toare,
iar dac? angajatorul nu are cum s? le asigure condi?ii normale de munc?
pentru c? a?a este natura posturilor ocupate
?i n a?a condi?ii v?t?m?toare periculoase trebuie s? lucreze angaja?ii,
iar institu?ia /muzeul nu are cum s? aib? alte spa?ii cu condi?ii normale de lucru,
cum ar putea ca institu?ia /muzeul s? asigure condi?ii normale de munc? pentru angaja?i ? ?. pentru c? nu are cum !
Si atunci, care este logica si care ar fi legalitatea neacordarii sporului de condi?ii v?t?m?toare periculoase de munc? unui salariat promovat, caruia
salariul de baz? i se stabile?te doar conform art.39 alin.2 din Legea-cadru nr.153 /2017, modificat? ?i completat? prin OUG nr.91 /2017 ?
in raport cu stabilirea salariului celorlalti salariati
care lucreaza in aceasi institutie si in aceleasi conditii v?t?m?toare periculoase de munc?
si care primesc in continuare acest spor ?
Din punct de vedere legal, acest art.39 alin.2 din Legea-cadru nr.153 /2017, modificat? ?i completat? prin OUG nr.91 /2017 - nu este neconstitutional ?
pentru ca se ncalca Principiile sistemului de salarizare ?

2. ? dac? institu?ia /muzeul nu va asigura condi?ii normale de munc?
pentru angaja?ii care lucreaz? n astfel de condi?ii v?t?m?toare periculoase de munc?,
ce vor trebui s? fac? angaja?ii ?
n asemenea condi?ii, dac? angaja?ii ar refuza s? mai intre n spa?iile muzeului
n care zilnic ?i desf??oar? activitatea,
?i pe bun? dreptate ar face acest lucru,
ar nsemna ca angaja?ii s? ?i pericliteze locul de munc? ?i s? fie sanc?iona?i disciplinar ?
Angajatorul va putea fi sanc?ionat pentru c? nu asigura condi?ii normale de munc? angaja?ilor s?i ?
Cum ar putea fi obligat angajatorul ca s? asigure condi?ii normale de munc?,
odat? ce nu are cum s? fac? acest lucru
pentru c? lucrul n muzeu ?i biblioteca muzeului
presupune: munca n spa?iile muzeului ?i a bibliotecii muzeului
?i deci munca n condi?ii v?t?m?toare periculoase ?

Cum se vor aplica si respecta Principiile sistemului de salarizare din Legea 153 /2017
pentru stabilirea lunar? a salariilor angaja?ilor, prin acordarea
?i prin neacordarea sporului de condi?ii v?t?m?toare, pe lng? salariul de baz? ?
- iar n cazul in care angajatorul nu ar acorda sporul de condi?ii v?t?m?toare
la salariatii care lucreaza n spa?iile muzeului ?i ale bibliotecii muzeului
n condi?ii v?t?m?toare periculoase,
cum ar putea angajatorul s? normalizeze condi?iile de munc?
n situa?ia n care angaja?ii sunt obloga?i s? ?i desf??oare zilnic munca
n spa?iile muzeului ?i a bibliotecii muzeului ?i deci munca n condi?ii v?t?m?toare periculoase ?

Va rugam frumos sa ne ajutati cu un raspuns
si sa ne lamuriti
- daca in cazul 3 si in cazul 4 prezentate mai sus
exista o problema de neconstitutionalitate ? + se incalca Principiile salarizarii /Legea 153 /2017 ?

Raspuns: Sindicatul nostru spune ca sporurile nu sunt anulate pentru angajatii care nu au suferit modificari...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 August 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X