Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Procedura de autorizare pentru amanarea platii taxelor la import. Analiza zilei

OANAF 2670/2017importcodul vamalamanarea platii

Conform Codului vamal al Uniunii autoritatile vamale autorizeaza, in baza unei cereri depuse de persoana interesata si sub rezerva constituirii unei garantii, o amanare a platii cuantumului taxelor de platit, conform uneia dintre modalitatile urma­toare:

  •  fie separat, pentru fiecare suma reprezentand taxe la import sau la export inscrisa in evidenta contabila in conformitate cu articolul 105 alineatul (1) primul paragraf sau articolul 105 alineatul (4);

 

  • fie global, pentru cuantumul total al taxelor la import sau la export, inscris in evidenta contabila in conformitate cu articolul 105 alineatul (1) primul paragraf, pe o perioada fixata de catre autoritatile vamale si care nu poate depasi 31 de zile; 

 

  • fie global, pentru cuantumul total al taxelor la import sau la export care face obiectul unei inscrieri unice in evidenta contabila in conformitate cu articolul 105 alineatul (1) al doilea paragraf.

Perioada in care se amana astfel efectuarea unei plati este de 30 de zile.

Prin OANAF 2670/2017 au fost aprobate Normele tehnice privind autorizarea pentru amanarea platii taxelor la import datorate in legatura cu doua sau mai multe operatiuni vamale. Potrivit acestora, autorizatia pentru amanarea platii taxelor la import se acorda la cerere, in conditiile si perioada prevazute la art. 110-111 din Codul vamal al Uniunii, solicitantilor care sunt titulari ai unei autorizatii pentru utilizarea garantiei globale emisa in temeiul art. 95 din Codul vamal al Uniunii, cu valabilitate geografica in Romania. 

Formularea cererilor si emiterea autorizatiilor pentru amanarea platii taxelor la import, precum si gestionarea acestora se efectueaza prin utilizarea Sistemului central de decizii vamale, dezvoltat la nivelul Uniunii Europene si pus la dispozitia operatorilor economici si a autoritatilor vamale din statele membre de Comisia Europeana in conformitate cu dispozitiile Deciziei de punere in aplicare (UE) 2016/578. 

Cererea de autorizare pentru amanarea platii taxelor la import se intocmeste de solicitant. La cererea de autorizare pentru amanarea platii taxelor la import se ataseaza: 

   a) autorizatia pentru utilizarea garantiei globale avand ca titular solicitantul din cererea de autorizare pentru amanarea platii taxelor la import, care trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii: 


   (i) autorizatia pentru utilizarea garantiei globale este valida si nu este suspendata conform art. 23 alin. (4) lit. b) din Codul vamal al Uniunii; 
   (ii) valabilitatea geografica a autorizatiei pentru utilizarea garantiei globale acopera valabilitatea geografica solicitata in cererea de autorizare pentru amanarea platii taxelor la import; 
   (iii) in autorizatia pentru utilizarea garantiei globale se regasesc tipurile de regimuri vamale si referintele garantiei indicate in cererea de autorizare pentru amanarea platii taxelor la import. 
In situatia in care autorizatia pentru utilizarea garantiei globale a fost emisa prin intermediul Sistemului central de decizii vamale, se va inscrie doar referinta acesteia in cererea de autorizare pentru amanarea platii taxelor la import; 

   b) orice alte documente care justifica solicitarile formulate in cererea de autorizare. 

Autoritate vamala responsabila pentru primirea cererilor, emiterea si gestionarea autorizatiilor pentru amanarea platii taxelor la import este: 
   a) Directia generala a vamilor in cazul cererilor si autorizatiilor pentru amanarea platii taxelor la import valabile in mai multe state membre; 
   b) biroul vamal competent pentru locul in care este tinuta sau disponibila contabilitatea principala in scopuri vamale a solicitantului si in care urmeaza a fi desfasurate cel putin o parte dintre activitatile care fac obiectul autorizatiei, in alte situatii decat cele prevazute la lit. a). 

Cererea de autorizare pentru amanarea platii taxelor la import este acceptata de autoritatea vamala responsabila care verifica daca sunt indeplinite conditiile de autorizare. In situatia in care toate conditiile de autorizare sunt indeplinite se intocmeste autorizatia pentru amanarea platii taxelor la import. In situatia in care autoritatea vamala responsabila constata ca nu sunt indeplinite toate conditiile de autorizare sau ca, desi sunt indeplinite, decizia care urmeaza a fi luata ar putea fi nefavorabila solicitantului, acorda acestuia posibilitatea exercitarii dreptului de a fi ascultat iar decizia este luata dupa analiza punctului de vedere exprimat de solicitant sau dupa expirarea termenului stabilit, in cazul in care solicitantul nu a furnizat punctul sau de vedere in cadrul acestui termen. 

Directia generala a vamilor urmeaza sa adopte, prin decizie, instructiuni specifice privind prelucrarea in Sistemul informatic integrat vamal a datelor din autorizatiile pentru amanarea platii taxelor la import, modul de procesare a declaratiei vamale pentru care se utilizeaza amanarea platii taxelor la import, precum si modul in care sunt gestionate datele referitoare la amanarea platii taxelor la import din Sistemul central de decizii vamale, care se publica pe site-ul internet al Directiei generale a vamilor in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a ordinului 2670/2017. 
 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OANAF 2670/2017importcodul vamalamanarea platii

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 19 Septembrie 2017


Votati articolul "Procedura de autorizare pentru amanarea platii taxelor la import. Analiza zilei":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Alte articole publicate in data de 19 Septembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Deductibilitatea cheltuielilor auto. Cum se procedeaza in 2019?

    • Multi contabili fac greseli in ceea ce priveste deductibilitatea cheltuielilor auto, mai ales daca nu sunt la curent cu noutatile anului 2019. Asadar, daca directorii societatii ori angajatii folosesc autoturismele firmei atat in interes de serviciu, cat si in interes personal, cu siguranta ati intampinat nelamuriri in ceea ce priveste aceasta cheltuiala. Pentru a elimina orice urma de indoiala, luam drept exemplu o societate platitoare de TVA lunar s...» citeste mai departe aici

  • Munca in weekend. Salariatul are dreptul sa primeasca tichete de masa?

    • In cazul unui angajat care lucreaza sambata sau duminica si recupereaza luni si marti (zile normale de lucru), se pot acorda tichete de masa? Daca te macina aceeasi dilema in ultima perioada, descopera in randurile urmatoare care sunt prevederile referitoare la acordarea biletelor de valoare. Va reamintim ca au fost aduse modificari prin Legea nr.165/2018. Tichete de masa pentru munca in weekend: raspunsul specialistului ...» citeste mai departe aici

  • Incasare dividende – indrumari pas cu pas. Model de calcul

    • Aveti nelamuriri legate de incasarea dividentelor in 2019? Expertul nostru ne ajuta cu indrumari pas cu pas, potrivit ultimelor reglementari legislative. Luam drept exemplu cazul unui asociat caruia i s-au acordat, in luna ianuarie 2019, dividende in valoare neta de 45.000, acesta fiind si salariat al firmei. Vom afla de la specialist daca trebuie depusa ...» citeste mai departe aici

  • Regulamentul GDPR. Care sunt obligatiile unui contabil?

    • Nu trebuie sa uitati de prevederile Regulamentului GDPR nici in 2019. Va reamintim ca legea a intrat in vigoare incepand cu data de 25 mai 2018, dar inca nu este tarziu sa va puneti la punct cu toate informatiile. Nici contabilii ori firmele de contabilitate nu au scapat de obligatiile pe care le prevede Regulamentul GDPR. Vo...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe venitul microintreprinderilor. Cum se realizeaza monografia contabila?

    • O microintreprindere este o firma care are afaceri sub un milion de euro, potrivit legislației fiscale aflate în vigoare. Daca aveti nedumeriri in privinta aplicarii acestui regim, veti gasi in randurile urmatoare toate explicatiile necesare in 2019.   Prezentam situatia unei societati care a aplicat,  in perioada 01.01-31.12.2018, doua metode de derminare a impozitului cuvenit bugetului asupra cifrei de afaceri si asupra impozitului pe profi...» citeste mai departe aici

  • Contractele in 2019. Exemple de clauze intocmite inteligent

    • Ganditi-va putin: cat de des incheiati contracte? Saptamanal, zilnic? Contractul este unul dintre cele mai importante documente pe care le folositi in activitatea dvs.  Deoarece guverneaza absolut tot ce se intampla intre cele doua parti contractante, este esential sa fiti atent la ce clauze stipulati.  Stiti absolut toate aspectele importante in cazul unui litigiu? Verificat...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X