email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Scoaterea din functiune a unui mijloc fix si valorificarea lui prin vanzare. Opinia specialistului

Scoaterea din functiune a unui mijloc fix si valorificarea lui prin vanzare. Opinia specialistului
mijloc fixscoatere din functiunecasaremijloace fixe

Va propunem mai jos situatia in care o societate comerciala cu capital integral de stat detine in patrimoniul propriu un parc auto. Vom vedea daca poate sa scoata din functiune, cu aprobarea Consiliului de Administratie, un mijloc de transport amortizat integral inainte de inventariere si sa il valorifice prin vanzare, precum si care este cadrul legal.

Iata raspunsul specialistului:

In cazul prezentat, o societate comerciala cu capital integral de stat intentioneaza sa scoata din functiune un mijloc de transport amortizat integral, cu aprobarea Consiliului de administratie, dupa care sa il vanda.

Scoaterea din gestiune a unui bun, respectiv casarea unui mijloc fix, se face numai dupa indeplinirea  pocedurii de inventariere, conform pct.2.(1) lit.c) din  OMFP 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor.

Inventarierea gestiunii in care este inregistrat mijlocul fix se poate face si pe parcursul anului, conform pct.4.(4) OMFP 2861/2009, in conditiile in care apare aceasta necesitate.

Astfel, Consiliul de administratie dispune casarea mijlocul fix in baza aprobarii procesului verbal privind rezultatele inventarierii, care cuprinde si propunerea de scoatere din functiune a mijlocului fix, intocmit in conditiile prevazute de pct.42 OMFP 2861/2009.
Documentul justivicativ care sta la baza inregistrarii in evidentele contabile ale societatii a scoaterii mijlocului fix din evidenta activelor imobilizate este , cod 14-2-3/aA, prevazut in Anexele la OMFP 2634/2015.
 
Acest document justifica faptul ca se indeplinesc conditiile necesare scoaterii din functiune a mijlocului fix, precum si consemneaa scoaterea lui efectiva din functiune/casarea mijlocului fix. Formularul se completeaza de catre comisia constituita in acest scop, astfel: 

- cap.I si II, cu constatarile si concluziile rezultate din analiza documentatiei primite si din verificarea starii mijloacului fix propus a fi scoase din functiune;
- cap.III, dupa aprobarea propunerilor si efectuarea scoaterii din functune, cu informatii referitoare la ansamblele, subansamblele, piesele, componentele si materialele rezultate - daca este cazul.
 


La cap.II, in coloana "Denumirea" se trece numarul de inventar al mijlocului fix scos din functiune.
Vanzarea mijlocului fix casat se face tot in baza hotararii Consiliului de administratie, dar cu respecarea procedurii privind inventarierea si scoaterea din functiune a mijlocului fix descrisa mai sus.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Marilena Radulescu - Economist si expert contabil
 

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mijloc fixscoatere din functiunecasaremijloace fixe

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 16 Noiembrie 2017


Votati articolul "Scoaterea din functiune a unui mijloc fix si valorificarea lui prin vanzare. Opinia specialistului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Revin la problema: Prejudiciul trebuie inregistrat in contabilitate ? sau nu ?

Intrebare: Buna ziua !
Revin la problema: Prejudiciul trebuie inregistrat in contabilitate ? sau nu ?

Astazi, domnul de la Curtea de Conturi care efectueaza controlul la nivelul institutiei a spus ca: - chiar daca Consiliul Judetean are o hotarare judecatoreasca / instanta de Fond pentru prejudiciu si nu institutia noastra, institutia noastra trebuie sa inregistreze in contabilitate prejudiciul, intr-un cont in asteptare, pentru ca atunci cand hotararea judecatoreasca va ramane definitiva /la Apel, noi ne vom scadea din contabilitate cu suma - prejudiciu prin faptul ca Consiliul Judetean ne va face o stornare .... Se poate asa aceva ? sau institutia noastra va gresi daca va face acest lucru si nu va mai putea sa se descarce cu acea suma ? Nu am mai avut niciodata un asemenea caz. Va rugam din tot sufletul sa ne ajutati cu cateva sfaturi !!!....

Raspuns: In cazul in care reclamati prejudiciul, trebuie sa justificati cu documente paguba si sa aveti...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Noiembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 1 + 1 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X