Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Legea anti-birocratie: institutiilor publice le va fi interzis sa ceara cetatenilor date existente in sistem

Legea anti-birocratie: institutiilor publice le va fi interzis sa ceara cetatenilor date existente in sistem
proiect de legepersoane juridiceinstitutii publice

Legea anti-birocratie, o propunere de proiect de lege semnata de parlamentarii partidului PNL, mai precis de 41 dintre acestia, a fost depusa la Parlament. Principala prevedere a acestei propuneri legislative are in prim plan institutiile publice si implica interzicerea solicitarii de la persoanele fizice sau juridice beneficiare ale serviciilor publice date sau informatii existente in sistemul public.
 

Care sunt obiectivele proiectului anti-birocratie?

Principalele obiective ale legii anti-birocratie sunt:

- eliminarea spagii;

- stimularea conectarii bazelor de date intre institutii;

- reducerea birocratiei;

- reducerea aglomeratiei si a timpului petrecut la ghiseu;

- reducerea numarului de functionari la ghisee.

Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili


De cand se va aplica legea anti-birocratie?

Prin urmare, "incepand cu data de 30 decembrie 2018, nicio persoana fizica sau juridica de drept privat nu are obligatia de a transmite si nici nu ii pot fi solicitate, de catre o institutie sau autoritate publica, date sau informatii existente in sistemul public”, dupa cum prevede proiectul de lege.
 

Care sunt sanctiunile in acest caz?

Legea anti-birocratie vine si cu sanctiuni la pachet. Conform proiectului propus de parlamentarii liberali: “fapta de a solicita persoanelor fizice și juridice de drept privat date sau informații care au fost comunicate unei alte instituții sau autorități publice, savarsita de catre persoana din cadrul unei institutii sau autoritati publice, constituie abatere disciplinara si atrage raspunderea disciplinara a acesteia."
 

Proiectul va intra intai in dezbaterea Senatului, ca prima Camera sesizata, forul decizional fiind Camera Deputatilor.


Proiectul de lege anti-birocratie poate fi consultat aici. >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
proiect de legepersoane juridiceinstitutii publice

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Decembrie 2017


Votati articolul "Legea anti-birocratie: institutiilor publice le va fi interzis sa ceara cetatenilor date existente in sistem":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum sa facem un salariat sa restituie banii

Intrebare: Buna ziua !

Este vorba despre un litigiu de munca privind salariul.
Institutia publica vrea sa recupereze suma de bani
Incasata de un salariat.

Va rog din tot sufletul sa ne ajutati sa desclcim problema.

Daca in urma unui proces, un salariat a castigat la Tribunal, la Fond,
acordarea unui alt salariu, mai mare, decat cel stabilit de angajator,
iar angajatorul a fost obligat la plata unor diferente de bani,

iar daca la Apel, in urma rejudecarii cauzei,
institutia a castigat definitiv procesul,
astfel incat, cu alte cuvinte, hotararea a fost desfiintata,
iar instanta a recunoscut ca
institutia daduse salariatului-reclamant un salariu corect,

1. - acest lucru inseamna ca partile au fost repuse in situatia anterioara ?

2. - odata ce la Apel, institutia nu a cerut si intoarcerea executarii,
adica, odata ce nu a cerut si obligarea salariatului
la plata sumelor de bani primite in baza hotararii de Fond - care a fost desfiintata,
si daca salariatul a fost Notificat de institutie sa restituie suma de bani,
iar salariatul a primit Notificarea, dar nu a raspuns si nu a restituit suma,

ce cale va trebui sa aleaga institutia ? ?din urmatoarele situatii:

1. - institutia va trebui sa dea in judecata pe salariat,
adica sa faca o actiune civila avnd ca obiect pretentii,
pentru restituirea sumei de bani -
pentru ca este o plata nedatorata ?
In acest caz, salariatul spune ca:
?Se readuce in discutie fondul cauzei, solutionat la Apel
si ca institutia nu mai poate face o actiune in pretentii ? obligatia de plata pentru salariat de restituire a sumei de bani.?
?.dar, avand in vedere situatia de fata, salariatul are sau nu dreptate ? ?..
sau
2. - institutia are la indemana o alta actiune pentru ceea ce ii este datorat ?
si care anume ?
sau
3. - institutia va trebui sa ceara executarea silita a hotararii de Apel ?
si sa apeleze la un executor judecatoresc ?
daca la Apel, institutia nu a cerut si intoarcerea executarii ?

4. - de la ce data institutia trebuie sa ceara restituirea sumei,
de la data hotararii /data la Fond, cand a ramas definitiva ?
sau
de la data hotararii /data la Apel, cand hotararea de la Fond a fost desfiintata ?
Salariatul spune ca institutia nu a procedat la inceperea vreunei forme de punere in executare ??
si ca executarea a devenit prescrisa ?

Salariatul refuza sa restituie de buna voie sumele de bani
pentru ca le-a primit in baza hotararii de Fond, care a fost definitive si executorie de drept?
?. or, hotararea a fost desfiintata ?.

Acesta mai spune ca angajatorul i-a dat banii in baza unei hotarari judecatoresti, in mod benevol ??!
invocand art.1 si 2 din Legea nr.124/2014.
?. or, hotararea de fata nu se incadreaza
in situatiile de exonerare de la plata prevazute in Legea nr.124/2014.
ci, instant de Fond a considerat ca angajatorul i-a acordat un salariu mai mic
la angajarea salariatului in anul 2013 !....
iar instant de Apel a corectat greseala, desfiintand hotararea de Fond.



Raspuns: 1. Dar daca se incearca o rezolvare amiabila si se depaseste termenul de 3 ani nu se va mai putea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Decembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016