email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Controlul fiscal in 2019: ce masuri trebuie luate?

Controlul fiscal in 2019: ce masuri trebuie luate?
control fiscaldeducerea cheltuielilorproces verbal

Controlul fiscal poate da palpitatii chiar si contribuabililor care stiu ca au actele puse in ordine si taxele platite la zi. Din cauza modificarilor fiscale care apar peste noapte, cine mai poate fi sigur ca are toata activitatea firmei pusa la punct?

Oricat de bine vi s-ar parea ca sunteti pregatiti pentru inspectie, parca Fiscul gaseste mereu ceva. Asadar, ce este de facut in urma controlului fiscal? Ce masuri trebuie luate? Vom dezbate in randurile urmatoare ce se intampla in urma unui control fiscal.

Un contribuabil relateaza faptul ca, in urma unui control fiscal, s-a constatat in perioada verificata ca societatea a beneficiat de servicii prestate de furnizori interni pentru care furnizorii nu au eliberat deviz, insa pe majoritatea facturilor este specificat serviciul efectuat. Spre exemplu, manopera reamplasat aer conditionat, servicii de strunjit, onorarii avocat, executat tamplarie etc. Drept urmare, organele de control solicita devize de lucrari, rapoarte de activitate sau alte documente care sa ateste executia lucrarilor efectuate.

Vom afla de la expertul nostru daca, conform legislatiei in vigoare din perioada ianuarie 2012 - martie 2018, este obligatoriu devizul de lucrari, chiar daca serviciul poate fi identificat din descrierea facturii. Ce documente pot fi prezentate daca furnizorul nu a eliberat deviz si nu mai putem lua legatura cu ei?

De asemenea, este mentionat faptul ca, in cadrul aceluiasi control, s-au gasit facturi pentru materiale pe care societatea le-a achizitionat pentru diverse reparatii. Acestea au fost executate de angajati, in regie proprie. Organele de control ne solicita facturi de servicii montaj motivand ca societatea nu a avut salariati specializati in domeniul contructiilor. Ce documente pot fi prezentate pentru justificarea faptului ca acele materiale au fost folosite pentru reparatiile firmei in regie proprie? Care este baza legala?
 

Controlul fiscal in 2019: raspunsul specialistului


1. Documentele justificative care stau la baza emiterii facturii pentru respectarea prevederilor legale cu privire la faptul generator si exigibilitatea TVA  sunt potrivit art. 281 alin (7) din Codul fiscal: contract de prestari servicii, situatii de lucrari, rapoarte de lucru, alte documente similare pe baza carora se stabilesc serviciile efectuate sau, dupa caz, in functie de prevederile contractuale, procese verbale incheiate la data acceptarii de catre beneficiari a serviciilor prestate.

Astfel, documentele precizate mai sus trebuie sa prevada lucrarile efectuate si sa aiba anexat un deviz in care sa se regaseasca consumurile de materiale, costurile cu forta de munca la care se adauga marja de profit.


Desi devizele, situatiile de lucrari, rapoartele de lucru, nu sunt documente justificative prevazute de OMFP 2634/2015 si nici anterior de OMFP 3512/2008, aceste documente sunt cele care dovedesc realitatea operatiunii, pestarea sa efectiva.

In concluzie, pentru deducerea cheltuielilor si a TVA aferenta facturilor nu este suficient un contract si o factura pentru a se inregistra in evidentele contabile si fiscale o prestare de serviciu, fiind necesare si celelalte documente care dovedesc realitatea operatiunii precum si faptul ca respectivele lucrari au fost prestate in scopul realizarii activitatii economice nu in beneficiul unor terti.

Este necesara prezentarea unor procese verbale de lucrari executate, receptionate.

In general aceste documente se intocmesc de catre prestator.

Pentru serviciile prestate de avocati nu este necesara prezentarea unor devize ci existenta rezultatului serviciilor prestate, a unor acte juridice incheiate in perioada respectiva.  

2. Pentru lucrarile realizate in regie proprie se intocmeste Procesul verbal de receptie provizorie, document justificativ prevazut de OMFP 2634/2015.
La acesta se ataseaza situatii de lucrari, rapoarte de lucru intocmite care sa cuprinda felul si cantitatea materialelor consumate, numarul orelor de manopera, documente care sa faca dovada ca au fost efectuate lucrari  la spatiul respectiv utilizat de societate si nu in beneficiul altor persoane.

Pentru materialele aprovizionate si consumate se intocmesc fise de magazie, bonuri de consum, bonuri de predare, primire, receptie, documente care sa ateste intrarea si iesirea din gestiune.

Materialele trebuie evidentiate in conturile de stocuri, iar lucrarile efectuate ca lucrari in curs, productie in curs. Pe masura consumului materialelor acestea se inregistrau in conturile de cheltuieli corespunzatoare.

Pentru personalul implicat in realizarea lucrarilor ar fi fost util daca in Fisa postului, sunt prevazute si atributii referitoare la efectuarea de reparatii.


 

Raspunsul este oferit pe portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar.


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

NOUTATILE momentului sunt aici:


 E-FACTURA - de la 1 iunie se dau deja amenzi!
- Legislatia explicata + Intrebari si Raspunsuri

E-TRANSPORT - intra in totalitate in vigoare - atentie, amenzi!
- CE s-a schimbat si CUM trebuie sa aplicam noua lege

E-TVA - ultimele noutati, OUG nr. 70

Impozite, Salarii, TVA, Contabilitate, Procedura fiscala, case de marcat - noutati

Dezbatem NOUTATILE la Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate - transmisa LIVE in 6 august 2024

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
control fiscaldeducerea cheltuielilorproces verbal


Data aparitiei: 16 Mai 2018
Ultima actualizare: 20 Martie 2019

Votati articolul "Controlul fiscal in 2019: ce masuri trebuie luate?":
Rating:

Nota: 4.39 din 5 din 9 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Specialistul clarifica: Factura proforma NU se inregistreaza in contabilitate

    • Factura proforma este un document utilizat in principal pentru a detalia o oferta comerciala, in care sunt specificate bunurile sau serviciile ce urmeaza a fi livrate, impreuna cu pretul acestora. Factura proforma nu reprezinta o factura fiscala si, prin urmare, nu este un document contabil in sensul traditional al termenului. Factura proforma nu este recunoscuta ca document contabil oficial conform legislatiei contabile si fiscale din Romania. Ea nu poate fi...» citeste mai departe aici

  • Cum scoatem din evidenta contabila sumele neincasate care au depasit termenul de prescriptie

    • Pentru a scoate din evidenta contabila sumele neincasate care au depasit termenul de prescriptie, trebuie sa urmati pasii de mai jos, respectand baza legala aplicabila in Romania. Intrebare: "O societate platitoare de impozit pe profit si inregistrata in scopuri de TVA are in evidenta contabila 2 clienti cu sume neincasate ce au depasit termenul de prescriptie, fiind neincasate conform scadentelor acestora din aprilie 2019, respectiv decembrie ...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF septembrie 2024 - termenele pentru depunerea declaratiilor fiscale

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat lista care cuprinde termenele pentru depunerea declaratiilor fiscale in septembrie 2024. Zilele de 2, 6, 10, 16, 20, 25 si 30 septembrie sunt considerate termene importante pentru depunerea documentelor fiscale la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF). In calendarul ANAF mai sunt prezentate informatii despre contribuabilii vizati si baza legala pentru fiecare obligatie fiscala in parte. ...» citeste mai departe aici

  • Bilant semestrial nedepus la timp: ce amenzi se aplica?

    • In contextul obligatiilor fiscale si contabile ale societatilor comerciale din Romania, respectarea termenelor pentru depunerea raportarilor financiare este esentiala pentru a evita sanctiunile prevazute de lege. Un exemplu relevant in acest sens este situatia in care o societate nu a depus la timp raportarea semestriala la 30 iunie 2024, termenul legal pentru aceasta fiind stabilit la 19 august 2024. Acest studiu de caz analizeaza consecintele omiterii depuner...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X