Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Cum trebuie completata declaratia 112 in cazul concediului fara plata?

Data aparitiei: 23 Mai 2018
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum trebuie completata declaratia 112 in cazul concediului fara plata?
declaratia 112contributii socialevenit salariicas

Completarea declaratiei 112 ridica unele semne de intrebare in randul contribuabililor care se confrunta cu concediul fara plata. Drept exemplu, luam cazul unei societati care are un singur angajat. Acesta a solicitat concediul fara plata pentru intreaga luna februarie 2018. A fost intocmita D112 pentru luna februarie 2018 unde, la rubrica ore suspendate in luna, a fost inscris 160, iar la rubrica ore lucrate efectiv in luna a fost inscris 0 (zero). Ca urmare a completarii declaratiei, la sectiunea A creante fiscale din impozit pe venitul din salarii si contributii sociale a aparut dosar impozitul pe salarii cu suma de 0 (zero) lei, dar subpunctele privind contributiile nu apar (cu suma de zero lei). Se mentioneaza faptul ca a fost primita notificare de la ANAF prin care se instiinteaza societatea ca nu au fost indeplinite obligatiile de declarare pentru CAS asigurati, CASS asigurati, contributia asiguratorie pentru munca.


Cum trebuie completata declaratia 112: raspunsul specialistului

 
Potrivit prevederilor Instructiunilor de completare a Declaratiei 112 aprobate prin OMFP nr. 1209/2018, in situatia in care in perioada de raportare nu au rezultat sume datorate/de plata pentru impozitul pe venit si/sau contributiile sociale cuprinse in vectorul fiscal, la rubrica „Suma datorata/de plata” se inscrie cifra 0 (zero).
 
Programul permite adaugarea de creante fiscale cu selectarea denumirii creantei fiscale. Astfel, în cadrul casetei dedicate creantei „01. (602)- Impozit pe veniturile din salarii”, prin selectarea butonului „+” va fi adaugata o noua caseta, selectarea tipului creantei fiscale (CAS, CASS si CAM) fiind efectuandu-se din meniul derulant. Pentru versiunile anterioare ale D112, programul prevedea un buton „Adauga cele 10 creante din vectorul fiscal pe zero” care nu a mai fost preluat in versiunile din 2018.
 
Necompletarea tabelului din aceasta sectiune, pentru impozitul pe venit sau contributia sociala pentru care exista obligatie declarativa potrivit legii, echivaleaza cu nedeclararea obligatiei respective.
 
De asemenea, in cazul persoanelor aflate in concediu fara plata sau in cazul persoanelor salariate care isi intrerup activitatea pentru a intra in concediu si indemnizatie pentru cresterea copilului pana la implinirea varstei de 2 ani si in cazul copilului cu handicap, pana la implinirea de catre copil a varstei de 3 ani, sau al persoanelor care se afla in concediu si indemnizatie pentru cresterea copilului cu handicap cu varsta cuprinsa intre 3 si 7 ani sau aflate in perioada concediului de acomodare etc., aceste persoane nu datoreaza contributie de asigurari sociale de sanatate, in conditiile legii, fiind raportate de angajator prin declaratia D112 astfel:
 


- in luna de raportare in care persoanele mai sus mentionate isi intrerup activitatea pentru a intra in concediu fara plata sau in concediu pentru cresterea copilului pana la implinirea varstei de 2 ani si, in cazul copilului cu handicap, pana la implinirea de catre copil a varstei de 3 ani sau se afla in concediu si indemnizatie pentru cresterea copilului cu handicap cu varsta cuprinsa intre 3 si 7 ani, este necesara completarea de catre angajator in caseta „Data intrarii in categoria de asigurat” a datei la care aceste persoane au inceput activitatea la acest angajator. Totodata, in caseta „Data iesirii din categoria de asigurat” este necesara completarea datei ultimei zile de activitate la acest angajator, inainte de intrarea asiguratului in concediu fara plata sau in concediu pentru crestere copil;
 
- la revenirea persoanelor salariate din concediul fara plata sau din concediul pentru crestere copil, in luna revenirii din concediu, este necesara completarea de catre angajator in caseta „Data intrarii in categoria de asigurat” a datei la care aceasta persoana si-a reluat activitatea, iar caseta „Data iesirii din categoria de asigurat” nu se va completa de catre angajator decat in luna de raportare in care salariatul isi inceteaza activitatea la angajator.
 
In ceea ce priveste casetele „Asigurat/Neasigurat pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate” si „Asigurat/neasigurat in sistemul asigurarilor pentru somaj”, acestea se completeaza daca exista obligatia platii contributiei pentru perioada de raportare.
 
Caseta „Asigurat/Neasigurat pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate” - se inscriu persoanele asigurate pentru care exista obligatia platii contributiei pentru concedii si indemnizatii in luna de raportare, potrivit legii, respectiv persoanele neasigurate pentru care nu exista obligatia platii contributiei pentru concedii si indemnizatii si se completeaza astfel:
- „1” - persoanele pentru care se plateste contributia (de exemplu, persoanele care au realizat venituri din salarii sau asimilate salariului, in luna de raportare, in baza contractului individual de munca sau in baza raportului de serviciu, precum si din orice alte activitati dependente etc.);
- „2” - persoanele pentru care nu se plateste contributia (de exemplu, daca indeplinesc numai functia de cenzor sau daca sunt cadre militare in activitate, politisti si functionari publici cu statut special care isi desfasoara activitatea in ministerele si institutiile din sectorul de aparare, ordine publica si siguranta nationala etc.).
 
Caseta „Asigurat/neasigurat in sistemul asigurarilor pentru somaj” - se completeaza pentru a se evidentia daca persoana este asigurata/neasigurata obligatoriu in sistemul asigurarilor pentru somaj, potrivit prevederilor Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, in luna de raportare, astfel:
- „1” - pentru persoanele asigurate obligatoriu in sistemul asigurarilor pentru somaj, potrivit legii, in luna de raportare, inclusiv in situatia in care raporturile de munca/serviciu/juridice ale acestor persoane sunt suspendate, conform prevederilor legale;
- „2” - pentru persoanele care nu sunt asigurate obligatoriu in sistemul asigurarilor pentru somaj, potrivit legii, in luna de raportare.



Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Dani Cucu - Consultant fiscal, director al societatii de consultanta.






Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"


X