Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cum sa aplicati Legea 196/2018 privind asociatiile de proprietari

Proiect de lege privind transporturile rutiere si obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

Proiect de lege privind transporturile rutiere si obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale
case de marcat electronicemfpmonitorul oficialbonuri fiscale

MFP (Ministerul Finantelor Publice) a pus in data de 6 august in dezbatere publica la rubrica “Transparenta decizionala” un proiect de lege pentru abrogarea alin.(1), (2) si (4) ale art.40 din Ordonanta Guvernului nr.27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.


Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 75 din 21 ianuarie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

    1. La  articolul 2, dupa litera q), se introduce o noua litera, litera r), cu urmatorul cuprins:
    ,, r)  transportul rutier international contra cost de persoane.”

      2. La articolul 12, alineatul (1),  se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    „ART.12

      (1) Controlul functionarii si utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, constatarea contraventiilor, precum si aplicarea sanctiunilor se fac de catre structurile din cadrul Ministerului Finantelor Publice, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si organele sale subordonate, stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice, respectiv al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, de catre structurile competente din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane si organele sale subordonate, precum si de catre Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier.”

    Art.III
    Operatorii de transport rutier care efectueaza transport de persoane prin servicii regulate in trafic national au obligatia sa doteze autovehiculele cu care executa aceste servicii, cu aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in termen de 6 luni de la intrarea in vigoare a prevederilor prezentei legi.
 

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Impozitul pe venit si Declaratia unica
Impozitul pe venit si Declaratia unica
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2019
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2019


Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata, se arata in document.


Schimbari preconizate:  


 Avand in vedere faptul ca:
    •  Ordonanta Guvernului nr.27/2011 prevede obligatia  operatorilor economici care presteaza servicii de transport rutier national contra cost de persoane prin servicii regulate, de a dota mijloacele de transport cu aparate de marcat electronice fiscale si cititoare de carduri, dotare care este insa conditionata de emiterea normelor metodologice de catre Ministerul Transporturilor,

    • Ordonanta Guvernului nr.27/2011 nu contine prevederi referitoare la dotarea cu aparate de marcat a operatorilor economici care efectueaza transport international contra cost de persoane, iar potrivit cadrului general in domeniul utilizarii aparatelor de marcat, in speta Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, incasarile efectuate din activitatea de transport international nu sunt exceptate de la obligatia emiterii bonului fiscal, operatorii economici care efectueaza aceasta activitate avand insa obligatia de a elibera bilete de transport potrivit dispozitiilor Regulamentului (CE) nr.1073/2009

Pentru o reglementara unitara a obligatiei de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale in activitatea de transport rutier de persoane, respectiv a exceptiilor de la aceasta obligatie, prin prezentul proiect de lege:


    •   se abroga prevederile cu caracter special din Ordonanta Guvernului nr.27/2011, referitoare la efectuarea  transportului rutier national contra cost de persoane prin servicii regulate  numai cu autobuze dotate cu aparate de marcat electronice fiscale si cititoare de carduri, urmand ca aceasta categorie de operatori economici sa se doteze cu aparate de marcat electronice fiscale potrivit prevederilor cu caracter general ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999;
   
    •    se excepteaza de la obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale incasarile realizate de operatorii economici care  efectueaza transport rutier international contra cost de persoane prin servicii regulate, pe baza de bilete emise in conformitate cu reglementarile in domeniu ale Uniunii Europene, intrucat emiterea concomitenta atat a biletelor de calatorie cat si a bonurilor fiscale, ar constitui un tratament discriminatoriu prin impunerea unei duble inregistrari a veniturilor obtinute din aceasta activitate, ambele documente avand un rol similar, de justificare a veniturilor incasate. Totodata prin introducerea acestei exceptii, se asigura egalitate de tratament cu incasarile realizate de operatorii economici care presteaza servicii de transport feroviar public de calatori in trafic international, pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii,  aceasta activitate fiind exceptata de la obligatiile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999;
   
    •  se extind competentele privind constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor in domeniul utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale de catre operatorii de transport rutier national contra cost de persoane prin includerea in categoria organelor constatatoare si a Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier.
    •
    •    pentru a oferi un interval de timp rezonabil si predictibil pentru dotarea cu aparate de marcat electronice fiscale, se prevede ca operatorii economici care efectueaza transport rutier de persoane prin servicii regulate in trafic national, au obligatia sa doteze autovehiculele cu care executa aceste servicii, cu aparatele de marcat electronice fiscale prevazute la art.3 alin.(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, in termen de 6 luni de la intrarea in vigoare a prezentei legi.
 


Consultati textul complet din expunerea de motive aici. >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcat electronicemfpmonitorul oficialbonuri fiscale

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 07 August 2018


Votati articolul "Proiect de lege privind transporturile rutiere si obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Pfa .., impozit 16 % sau 3 %

Intrebare: Tocmai am deschis un pfa in septembrie 2013 .
Pot opta pentru 16 % .., fiindca vad ca deja mi-au calculat 3 % si 5.5 % sanatate .
Ce pot face pt trecerea la 16 % fiindca am investitii mari si multe alte cheltuieli deductibile ce m-ar ajuta la reducerea impozitului .

Va multumesc mult

Raspuns: Nu faceti confuzii! PFA- ul este platitor de impozit pe venituri in cota de 16%. Impozitul de 3%...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 07 August 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X