email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Un nou proiect MFP! Se aduc clarificari privind cota redusa pentru servicii de restaurant si catering

Un nou proiect MFP! Se aduc clarificari privind cota redusa pentru servicii de restaurant si catering
tva reduscod fiscal 2018mfp

Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, la rublica Transparenta decizionala a fost publicat un Proiect de ordin pentru aprobarea Instructiunilor de aplicare unitara a prevederilor art. 291 alin. (2) lit. e) si alin. (3) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Proiectul a fost publicat pe data de 01 noiembrie 2018, data de la care se aplica cota redusa de 5% pentru serviciile de restaurant si catering, conform modificarilor aduse Codului fiscal de OUG 89/2018.
 

Astfel, incepand cu 01 noiembrie 2018, conform modificarilor aduce Codului fiscal prin  OUG 89/2018, se aplica cota de 5% pentru serviciile de restaurant si de catering, cu exceptia bauturilor alcoolice, altele decat berea care se incadreaza la codul NC 22 03 00 10.

Pana la aceasta data, atat pentru serviciile de restaurant si catering cat si pentru livrarea de alimente, inclusiv bauturi, cu exceptia bauturilor alcoolice, destinate consumului uman si animal se aplica cota de 9%. Incepand cu 01 noiembrie pentru livrarea de alimente/bauturi se aplica cota de 9% iar pentru serviciile de catering si restaurant se aplica cota de 5%.

In sensul TVA, serviciile de restaurant si de catering sunt definite la pct. 18 din Titlul VII al normelor de aplicare a Codului fiscal ca fiind servicii care constau in furnizarea de produse alimentare si/sau de bautura, preparate sau nepreparate, pentru consumul uman, insotita de servicii conexe suficiente care sa permita consumul imediat al acestora. Furnizarea de produse alimentare si/sau de bautura este numai unul dintre elementele unui intreg in care predomina serviciile. Serviciile de restaurant constau in prestarea unor astfel de servicii in spatiile prestatorului, iar serviciile de catering constau in prestarea unor astfel de servicii in afara localurilor prestatorului.

Furnizarea de produse alimentare si/sau de bauturi, preparate sau nu, fie cu transport, fie fara, dar fara vreun alt serviciu conex, nu se considera a fi servicii de restaurant sau catering in sensul TVA.
 
Avand in vedere ca in multe situatii este dificil de incadrat o operatiune din perspectiva TVA in categoria livrarilor de alimente pentru care este aplicabila cota de TVA de 9% sau in categoria prestarilor de servicii de restaurant sau catering pentru care va fi aplicabila cota de TVA de 5%, pentru asigurarea aplicarii unitare a prevederilor legale se impun clarificari ale acestora.
 

Prin acest proiect de ordin se propune adoptarea unor instructiuni prin care se clarifica urmatoarele aspecte:

    1. incadrarea serviciilor de restaurant si catering din punct de vedere al TVA,

Conform acestui proiect, pentru incadrarea din punct de vedere al TVA a unei operatiuni ca livrare de bunuri sau prestare de servicii de restaurant sau catering trebuie efectuata o examinare calitativa a intregii operatiuni, din care sa reiasa daca elementele de prestare de servicii care preceda si insotesc livrarea alimentelor sunt sau nu preponderente. In situatia in care o persoana impozabila se limiteaza la livrarea unor feluri de mancare standardizate la o locatie precizata de client, fara niciun alt element suplimentar de prestare de servicii, sau atunci cand livrarea felurilor de mancare reprezinta elementul predominant al unei operatiuni, operatiunea reprezinta o livrare de alimente.

Pentru incadrarea operatiunilor efectuate de o persoana impozabila ca livrare de alimente sau prestare de servicii de restaurant sau catering nu are relevanta codul CAEN atribuit activitatii sale. De asemenea, complexitatea prepararii mancarii nu are nicio influenta asupra incadrarii operatiunii.
 

    2. Exemplificarea elementelor de prestare de servicii care insotesc in mod normal o livrare de alimente si sunt accesorii acesteia, nefiind de natura a conduce la incadrarea operatiunilor ca prestari de servicii din punct de vedere al TVA

Elementele de prestare de servicii care insotesc in mod normal o livrare de alimente si sunt accesorii acesteia, nefiind de natura a conduce la incadrarea operatiunilor ca prestari de servicii din punct de vedere al TVA, includ: prezentarea alimentelor la raft, prepararea alimentelor, transportul alimentelor la destinatia indicata de client, racirea sau incalzirea alimentelor, ambalarea alimentelor, punerea la dispozitia clientului de tacamuri de unica folosinta, furnizarea de servetele de hartie, de mustar, ketchup, maioneza sau altele similare, furnizarea de cutii de gunoi, prezentarea generala a ofertei/meniului.

Punerea la dispozitia clientilor a unor elemente de mobilier rudimentar, cum ar fi o tejghea sau mesele de bar, care nu permit clientilor sa ia loc, nu constituie decat prestatii minore, accesorii livrarii de alimente, care nu sunt de natura sa conduca la calificarea operatiunii drept prestare de servicii de restaurant.
 

    3. Exemplificarea elementelor de prestare de servicii care pot conduce la incadrarea operatiunii drept prestare de servicii de restaurant sau catering in sensul TVA

Astfel de elemente includ, fara a se limita la acestea: furnizarea unui cadru adecvat care permite consumul alimentelor, servirea alimentelor, furnizarea/punerea la dispozitie de personal de servire, de bucatari sau de personal pentru curatenie, punerea la dispozitie a veselei sau a tacamurilor, punerea la dispozitie a unui mobilier adecvat consumului alimentelor, cum sunt mesele si scaunele, curatarea sau debarasarea meselor, consultanta individuala privind alegerea alimentelor, consilierea clientilor cu privire la compozitia si cantitatea mancarii pentru anumite evenimente. Punerea la dispozitie a unor elemente de mobilier intr-o zona a carei destinatie principala nu este facilitarea consumului de alimente nu constituie un element de natura a conduce la incadrarea operatiunii drept prestare de servicii de restaurant.


    4. exemplificarea unor situatii ce pot aparea in practica.

Cu privire la livrarile ”la pachet” conform proiectului, in situatia persoanelor impozabile care ofera clientilor atat servicii de restaurant, cat si livrari de alimente „la pachet”, pentru calificarea operatiunii drept livrare de alimente sau prestare de servicii de restaurant, este definitorie optiunea clientului la momentul efectuarii comenzii.

 

Consultati proiectul de ordin atasat AICI si referatul de aprobare atasat AICI.


de Irina Dumitrescu

NOUTATI Contabile 2023

Cum va asigurati ca declaratia 406 nu contine erori?


Solutia o constituie lucrarea Declaratia 406 SAF-T. Cazuri practice care va prezinta 50 de situatii dificile intalnite frecvent de contribuabili in momentul raportarii SAF-T, insotite de raspunsuri clare, complete, excelent argumentate de specialisti.

Lucrarea are un caracter 100% practic si elimina din start o multime de neclaritati, oferindu-va siguranta si o mare economie de timp

Nu uitati! Practica este intotdeauna cel mai bun profesor.

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
tva reduscod fiscal 2018mfp


Data aparitiei: 05 Noiembrie 2018

Votati articolul "Un nou proiect MFP! Se aduc clarificari privind cota redusa pentru servicii de restaurant si catering":
Rating:

Nota: 3.67 din 5 din 9 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Calculul si analiza principalilor indicatori economico-financiari

    • In vederea cresterii operativitatii acordarii creditelor, experienta bancara a condus la dezvoltarea unor metode de incadrare a firmelor solicitante in clase de risc, cu ajutorul unei note medii sau punctaj. In functie de clasa de risc in care este pozitionata, firma solicitanta va primi sau nu creditul cerut. Credit-scoringul poate fi exprimat ca o notatie prin care banca evalueaza performantele economice ale firmei solicitante in vederea acor...» citeste mai departe aici

  • Controale fiscale: problemele identificate de ANAF in semestrul I din 2023

    • Intr-un raport recent, ANAF prezinta principalele probleme pe care le-au constatat inspectorii in urma controalelor efectuate in semestrul I din 2023. Documentul este format din doua parti: "Principalele deficiente constatate ca urmare a actiunilor de control" si "Principalele problematici fiscale adresate de contribuabili". Asadar, in urma controalelor facute in primele 6 luni ale anului 2023, iata, in randurile de mai jos, care sunt princi...» citeste mai departe aici

  • Sistemul fiscal sub semnul intrebarii: Guvernul pregateste terenul pentru schimbari rapide

    • Dupa ce a facut publice masurile fiscale si bugetare pentru asigurarea stabilitatii financiare pe termen lung a Romaniei, Ministerul Finantelor a adus la cunostinta tot in acea zi un alt proiect de Ordonanta de Urgenta ce vizeaza modificarea alineatului (4) al articolului 4 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal​.  As...» citeste mai departe aici

  • Arhivare documente justificative: 5 conditii care trebuie respectate

    • In lumea moderna, in care tehnologia a devenit o parte esentiala a vietii noastre personale si profesionale, pastrarea documentelor justificative in format electronic a devenit o practica tot mai raspandita si importanta. Aceasta transformare in modul in care gestionam si pastram documentele are un impact semnificativ asupra eficientei, accesibilitatii si sigurantei informatiilor financiare.  Vom afla in cele ce urmeaza daca documentele justificative (regi...» citeste mai departe aici

  • Transporturi rutiere de bunuri: se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu. Care sunt sanctiunile?

    • Conform proiectului pentru care Guvernul urmeaza sa isi asume raspunderea in Parlament, in vederea asigurarii respectarii trasabilitatii transporturilor rutiere de bunuri pe teritoriul Romaniei se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu.  e-Sigiliu, un nou sistem ce vizeaza transporturile rutiere de marfuri Acesta este un sistem bazat pe utilizarea unor dispozitive electronice si a unei aplicatii informatice care permite autoritatilor competente de...» citeste mai departe aici

  • De ce sa alegi cutii de arhivare din carton in locul celor din plastic?

    • In lumea moderna, organizarea si stocarea eficienta a documentelor si obiectelor sunt esentiale atat in mediul de afaceri, cat si in viata de zi cu zi. Una dintre cele mai bune solutii pentru a gestiona cu succes aceasta sarcina este utilizarea cutiilor de arhivare. Acestea sunt disponibile intr-o varietate diversa de materiale, dar in ultimii ani, cutiile de arhivare din carton au castigat popularitate in fata celor din plastic. De ce ar trebui sa alegi variantele din carton in locul...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X