email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Pana la 31 decembrie va aparea un nou tip de registru. Ce obligatii vor avea firmele

Pana la 31 decembrie va aparea un nou tip de registru. Ce obligatii vor avea firmele
zilieripfaregistru electronic

Va fi infiintat un nou tip de registru pana la data de 31 decembrie 2019, care vizeaza firmele si PFA-urile ce apeleaza la zilieri, potrivit unui proiect de ordonanta de ugenta depus recent. Noul document va modifica Legea zilierilor atat prin introducerea unui registru electronic, cat si prin extinderea categoriei de activitati in care pot fi angajati zilieri.
 

Alte modificari care vor fi aduse prin noul proiect de ordonanta de urgenta puteti sa cititi AICI.
 

Detaliem mai jos cateva dintre modificarile care urmeaza sa intre in vigoare pana la finalul anului 2019.
 

    1. Dupa    art.4 se introduce un nou articol, art. 41 , cu urmatorul cuprins:

    (1) Pana la data de 31 decembrie 2019 se infiinteaza Registrul electronic de evidenta a zilierilor, ca singura modalitate de transmitere a datelor privind evidenta zilierilor. Sistemul informatic aferent  Registrului electronic de evidenta a zilierilor se achizitioneaza de Inspectia Muncii, in conditiile legii, in cadrul dezvoltarii sistemului informatic actual al institutiei.

    (2) Metodologia de intocmire a registrului electronic de evidenta a zilierilor, inregistrarile care se efectueaza, precum si orice alte elemente in legatura cu intocmirea acestora se stabilesc prin ordin al ministrului muncii si justitiei sociale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, in termen de 60 de zile de la infiintarea registrului electronic de evidenta a zilierilor.
 

    2. Dupa   art. 41 se introduce un nou articol, art. 42 , cu urmatorul cuprins:
Art. 42
    (1) La data intrarii in vigoare a ordinului ministrului muncii si justitiei sociale prevazut la art. 41  alin.(2), dispozitiile art.5 alin.(2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

“Art.5
(2) Beneficiarul are urmatoarele obligatii:

    a) sa infiinteze si sa completeze Registrul electronic de evidenta a zilierilor conform modelului stabilit prin ordinul ministrului muncii si justitiei sociale. Registrele electronice de evidenta a zilierilor se pastreaza la sediul beneficiarului si/sau la punctele de lucru, dupa caz;
    b) sa transmita Registrul electronic de evidenta a zilierilor, inspectoratului teritorial de munca, zilnic, inainte de inceperea  activitatii de catre fiecare persoana care urmeaza sa se afle intr-un raport de munca cu beneficiarul;
    c) sa prezinte Registrul electronic de evidenta a zilierilor organelor de control abilitate;
    d) sa asigure informarea zilierului cu privire la activitatea pe care urmeaza sa o presteze, precum si cu privire la drepturile si obligatiile sale;
    e) sa plateasca zilierului remuneratia cuvenita, prin orice mijloc de plata admis de lege, la sfarsitul fiecarei zile; plata remuneratiei se poate realiza cel mai tarziu la sfarsitul saptamanii sau al perioadei de desfasurare a activitatii, respectiv lunar, in situatia in care perioada de desfasurare a activitatii depaseste 30 de zile, numai cu acordul exprimat in scris de catre zilier si beneficiar; modalitatea de plata electronica si aspectele care privesc plata remuneratiei se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.”

    (2) La data intrarii in vigoare a ordinului ministrului muncii si justitiei sociale prevazut la art. 41  alin.(2), dispozitiile art.8, se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

“Art. 8
Beneficiarul are obligatia sa inregistreze, in Registrul electronic de evidenta a zilierilor, in ordine cronologica, toti zilierii cu care exercita activitati cu caracter ocazional in baza prezentei legi.”


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
zilieripfaregistru electronic


Data aparitiei: 10 Aprilie 2019
Ultima actualizare: 15 August 2019

Votati articolul "Pana la 31 decembrie va aparea un nou tip de registru. Ce obligatii vor avea firmele":
Rating:

Nota: 4.1 din 5 din 10 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X