Va fi infiintat un nou tip de registru pana la data de 31 decembrie 2019, care vizeaza firmele si PFA-urile ce apeleaza la zilieri, potrivit unui proiect de ordonanta de ugenta depus recent. Noul document va modifica Legea zilierilor atat prin introducerea unui registru electronic, cat si prin extinderea categoriei de activitati in care pot fi angajati zilieri.
Alte modificari care vor fi aduse prin noul proiect de ordonanta de urgenta puteti sa cititi AICI.
Detaliem mai jos cateva dintre modificarile care urmeaza sa intre in vigoare pana la finalul anului 2019.
1. Dupa art.4 se introduce un nou articol, art. 41 , cu urmatorul cuprins:
(1) Pana la data de 31 decembrie 2019 se infiinteaza Registrul electronic de evidenta a zilierilor, ca singura modalitate de transmitere a datelor privind evidenta zilierilor. Sistemul informatic aferent Registrului electronic de evidenta a zilierilor se achizitioneaza de Inspectia Muncii, in conditiile legii, in cadrul dezvoltarii sistemului informatic actual al institutiei.
(2) Metodologia de intocmire a registrului electronic de evidenta a zilierilor, inregistrarile care se efectueaza, precum si orice alte elemente in legatura cu intocmirea acestora se stabilesc prin ordin al ministrului muncii si justitiei sociale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, in termen de 60 de zile de la infiintarea registrului electronic de evidenta a zilierilor.
Cartea verde a contabilitatii - REDUCERE 40
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Manual de politici contabile - Stick USB
2. Dupa art. 41 se introduce un nou articol, art. 42 , cu urmatorul cuprins:
Art. 42
(1) La data intrarii in vigoare a ordinului ministrului muncii si justitiei sociale prevazut la art. 41 alin.(2), dispozitiile art.5 alin.(2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
“Art.5
(2) Beneficiarul are urmatoarele obligatii:
a) sa infiinteze si sa completeze Registrul electronic de evidenta a zilierilor conform modelului stabilit prin ordinul ministrului muncii si justitiei sociale. Registrele electronice de evidenta a zilierilor se pastreaza la sediul beneficiarului si/sau la punctele de lucru, dupa caz;
b) sa transmita Registrul electronic de evidenta a zilierilor, inspectoratului teritorial de munca, zilnic, inainte de inceperea activitatii de catre fiecare persoana care urmeaza sa se afle intr-un raport de munca cu beneficiarul;
c) sa prezinte Registrul electronic de evidenta a zilierilor organelor de control abilitate;
d) sa asigure informarea zilierului cu privire la activitatea pe care urmeaza sa o presteze, precum si cu privire la drepturile si obligatiile sale;
e) sa plateasca zilierului remuneratia cuvenita, prin orice mijloc de plata admis de lege, la sfarsitul fiecarei zile; plata remuneratiei se poate realiza cel mai tarziu la sfarsitul saptamanii sau al perioadei de desfasurare a activitatii, respectiv lunar, in situatia in care perioada de desfasurare a activitatii depaseste 30 de zile, numai cu acordul exprimat in scris de catre zilier si beneficiar; modalitatea de plata electronica si aspectele care privesc plata remuneratiei se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.”
(2) La data intrarii in vigoare a ordinului ministrului muncii si justitiei sociale prevazut la art. 41 alin.(2), dispozitiile art.8, se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
“Art. 8
Beneficiarul are obligatia sa inregistreze, in Registrul electronic de evidenta a zilierilor, in ordine cronologica, toti zilierii cu care exercita activitati cu caracter ocazional in baza prezentei legi.”