email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Pana la 31 decembrie va aparea un nou tip de registru. Ce obligatii vor avea firmele

Pana la 31 decembrie va aparea un nou tip de registru. Ce obligatii vor avea firmele
zilieripfaregistru electronic

Va fi infiintat un nou tip de registru pana la data de 31 decembrie 2019, care vizeaza firmele si PFA-urile ce apeleaza la zilieri, potrivit unui proiect de ordonanta de ugenta depus recent. Noul document va modifica Legea zilierilor atat prin introducerea unui registru electronic, cat si prin extinderea categoriei de activitati in care pot fi angajati zilieri.
 

Alte modificari care vor fi aduse prin noul proiect de ordonanta de urgenta puteti sa cititi AICI.
 

Detaliem mai jos cateva dintre modificarile care urmeaza sa intre in vigoare pana la finalul anului 2019.
 

    1. Dupa    art.4 se introduce un nou articol, art. 41 , cu urmatorul cuprins:

    (1) Pana la data de 31 decembrie 2019 se infiinteaza Registrul electronic de evidenta a zilierilor, ca singura modalitate de transmitere a datelor privind evidenta zilierilor. Sistemul informatic aferent  Registrului electronic de evidenta a zilierilor se achizitioneaza de Inspectia Muncii, in conditiile legii, in cadrul dezvoltarii sistemului informatic actual al institutiei.

    (2) Metodologia de intocmire a registrului electronic de evidenta a zilierilor, inregistrarile care se efectueaza, precum si orice alte elemente in legatura cu intocmirea acestora se stabilesc prin ordin al ministrului muncii si justitiei sociale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, in termen de 60 de zile de la infiintarea registrului electronic de evidenta a zilierilor.
 

    2. Dupa   art. 41 se introduce un nou articol, art. 42 , cu urmatorul cuprins:
Art. 42
    (1) La data intrarii in vigoare a ordinului ministrului muncii si justitiei sociale prevazut la art. 41  alin.(2), dispozitiile art.5 alin.(2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

“Art.5
(2) Beneficiarul are urmatoarele obligatii:

    a) sa infiinteze si sa completeze Registrul electronic de evidenta a zilierilor conform modelului stabilit prin ordinul ministrului muncii si justitiei sociale. Registrele electronice de evidenta a zilierilor se pastreaza la sediul beneficiarului si/sau la punctele de lucru, dupa caz;
    b) sa transmita Registrul electronic de evidenta a zilierilor, inspectoratului teritorial de munca, zilnic, inainte de inceperea  activitatii de catre fiecare persoana care urmeaza sa se afle intr-un raport de munca cu beneficiarul;
    c) sa prezinte Registrul electronic de evidenta a zilierilor organelor de control abilitate;
    d) sa asigure informarea zilierului cu privire la activitatea pe care urmeaza sa o presteze, precum si cu privire la drepturile si obligatiile sale;
    e) sa plateasca zilierului remuneratia cuvenita, prin orice mijloc de plata admis de lege, la sfarsitul fiecarei zile; plata remuneratiei se poate realiza cel mai tarziu la sfarsitul saptamanii sau al perioadei de desfasurare a activitatii, respectiv lunar, in situatia in care perioada de desfasurare a activitatii depaseste 30 de zile, numai cu acordul exprimat in scris de catre zilier si beneficiar; modalitatea de plata electronica si aspectele care privesc plata remuneratiei se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.”

    (2) La data intrarii in vigoare a ordinului ministrului muncii si justitiei sociale prevazut la art. 41  alin.(2), dispozitiile art.8, se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

“Art. 8
Beneficiarul are obligatia sa inregistreze, in Registrul electronic de evidenta a zilierilor, in ordine cronologica, toti zilierii cu care exercita activitati cu caracter ocazional in baza prezentei legi.”

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
zilieripfaregistru electronic

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 15 August 2019


Votati articolul "Pana la 31 decembrie va aparea un nou tip de registru. Ce obligatii vor avea firmele":
Rating:

Nota: 4.1 din 5 din 10 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inventarierea activelor si constatarea unor diferente

Intrebare: am urmatoarea situatie dupa inventarierea efectuata avem
cladire cu val contabila neta de 520 000 lei iar valoarea de inventar este de 480 000 lei cladirea este partial distrusa
iar un strung uzat moral cu valoarea contabila neta de 52 800 lei iar cea de inventar de 46 800 lei
va rog sa imi recomandati inregistrarile contabile care trebuiesc sa le fac odata cu finalizarea inventarierii
multumesc

Raspuns: Diferentele le inregistrati ca deprecieri, urmand ca in baza procesului verbal de inventariere sa...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 August 2019 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 6 + 1 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X