email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Activitate temporara in domeniul constructiilor. Trebuie majorat salariul angajatilor?

Activitate temporara in domeniul constructiilor. Trebuie majorat salariul angajatilor?
facilitati constructiicaentaxe si impozite

Se cunoaste faptul ca firmele din constructii sunt obligate, pana in anul 2028, sa acorde cel putin salariul minim de 3.000 de lei brut pentru angajatii lor. Se adauga facilitati fiscale legate de reduceri si scutiri de taxe pe munca cu respectarea anumitor conditii. Insa cum se procedeaza in cazul in care societatea are activitate temporara in domeniul constructiilor?
 

O firma de comert, cod CAEN 4673, cumpara o masina de taiat gresie si faianta pentru a face plinta, glafuri sau pentru a taia gresia, faianta la dimensiunea dorita de client. Specialistul ne va lamuri daca pentru aceasta activitate este nevoie de un nou cod CAEN sau daca se pot efectua aceste servicii sub codul CAEN 4673. Daca nu, cu un cod CAEN unde s-ar incadra? Daca acesta este din domeniul constructiilor este nevoie sa majorareze alariile pentru toti angajatii avand in vedere ca aceasta activitate ar reprezenta o foarta mica parte din cifra de afaceri?
 

Citeste si: Monografie contabila pentru o firma cu domeniul de activitate in constructii

Activitate temporara in domeniul constructiilor: raspunsul specialistului


Pentru ca angajatorul sa poata desfasura activitati in domeniul constructiilor trebuie sa fie autorizat in acest sens la Registrul comertului.

Codul CAEN 4673 da dreptul angajatorului sa efectueze activitati de comert cu ridicata al materialului lemnos si al materialelor de constructie si echipamentelor sanitare. Daca acesta este singurul cod CAEN autorizat, angajatorul nu poate presta activitati de taiere a gresiei si faiantei.

Actualizand activitatile secundare pe care le poate desfasura unitatea cu un cod CAEN din domeniul constructii, de exemplu 2370 – Taierea, fasonarea si finisarea pietrei, angajatorul va fi supus legislatiei aplicabile angajatorilor care presteaza activitati in domeniul constructii.

Conditiile in care se acorda facilitatile in domeniul constructiilor au fost modificate incepand cu data de 20 iulie 2019 prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2019 pentru modificarea si completarea unor acte normative care privesc stabilirea unor masuri in domeniul investitiilor publicata in Monitorul Oficial nr. 507 din 21 iunie 2019. Ca urmare a acestor modificari, facilitatile in domeniul constructiilor se aplica in perioada 1 ianuarie 2019 - 31 decembrie 2028 inclusiv, daca sunt indeplinite cumulativ conditiile:

1. angajatorii desfasoara activitati in sectorul constructii care cuprind:
2. angajatorii realizeaza cifra de afaceri din activitatile mentionate mai sus si alte activitati specifice domeniului constructii in limita a cel putin 80% din cifra de afaceri totala.
3. veniturile brute lunare din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1)-(3), realizate de persoanele fizice pentru care se aplica scutirea sunt calculate la un salariu brut de incadrare pentru 8 ore de munca/zi de minimum 3.000 lei lunar.

Cand o societate activeaza intr-un alt domeniu si, temporar, urmeaza sa desfasoare partial activitate in domeniul constructiilor, chiar daca numai o parte dintre salariati isi vor desfasura activitate in domeniul constructiilor, trebuie majorate salariile brute pentru toti salariatii.

Astfel, daca societatea desfasoara activitate in domeniul constructiilor, se va acorda tuturor salariatilor, indiferent de functie, salariul de baza minim brut de 3.000 lei.

Majorarea salariilor se va realiza printr-o decizie a angajatorului (pentru fiecare salariat) in care se va mentiona expres perioada de desfasurare a activitatii in domeniul constructiilor si deci de majorare a salariilor la 3.000 lei. La incetarea activitatii in domeniul constructiilor, se va reveni automat la salariul anterior.
 


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Gabriela Dita - Consilier juridic.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
facilitati constructiicaentaxe si impozite


Data aparitiei: 19 Iulie 2019

Votati articolul "Activitate temporara in domeniul constructiilor. Trebuie majorat salariul angajatilor?":
Rating:

Nota: 4.58 din 5 din 6 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X