email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noile facilitati fiscale pentru debitori. O conditie trebuie indeplinita pana la 31 octombrie 2019

Noile facilitati fiscale pentru debitori. O conditie trebuie indeplinita pana la 31 octombrie 2019
OG nr. 6/2019facilitate fiscaladebitori

UPDATE in 23 septembrie. Finantele au extins termenul pentru anuntarea intentiei de restructurare financiara de la de la 30 septembrie 2019 pana la 31 octombrie 2019, pentru a acorda tuturor operatorilor economici timpul necesar adoptarii acestei decizii de restructurare a datoriilor fiscale.

 

Va reamintim ca Ordonanta Guvernului nr. 6 din 2019 privind instituirea unor facilitati fiscale a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 648 din data de 5 august 2019.
 

Potrivit acestui act normativ, debitorii pot beneficia de facilitati fiscale acordate in functie de valoarea obligatiilor bugetare datorate. Acesta reglementeaza pe de o parte masuri de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 pentru debitorii care au datorii mai mari de un milion lei, iar pe de alta parte anularea accesoriilor in cazul datoriilor sub un milion lei, daca obligatiile bugetare principale se achita pana la 30 noiembrie 2019.

Pentru a beneficia de restructurarea obligatiilor bugetare, debitorii - persoane juridice (cu exceptia institutiilor publice si a UAT-urilor), cu obligatii bugetare principale restante la data de 31 decembrie 2018 in cuantum mai mare sau egal cu un milion lei, trebuie sa indeplineasca o serie de conditii si sa depuna la ANAF o notificare prealabila pana la data de 31 octombrie 2019, potrivit noii modificari privind extinderea termenului.
 

Masurile de restructurare a obligatiilor bugetare care pot fi propuse prin planul de restructurare sunt:

• inlesniri la plata obligatiilor bugetare;

• conversia in actiuni a obligatiilor bugetare, in conditiile reglementate la art. 264 din Codul de procedura fiscala;

• stingerea obligatiilor bugetare prin darea in plata a unor active ale debitorului, potrivit procedurii reglementate la art. 263 din Codul de procedura fiscala;

• anularea unor obligatii bugetare principale in proportie de 30%, 40% sau 50%, dupa caz, din totalul acestora si care nu poate avea ca obiect obligatii bugetare principale si accesorii reprezentand ajutor de stat de recuperat.
 

Conditii pentru a beneficia de facilitatile fiscale aduse prin OG nr. 6/2019
 

a) Anularea obligatiilor fiscale accesorii pentru debitori bugetari cu datorii restante la buget la data de 31 decembrie 2018, cand suma datoriei este mai mica de 1.000.000 lei.

Debitorii aflati in aceasta categorie pot beneficia de anularea obligatiilor fiscale accesorii (dobanzi, penalitati si orice alte penalitati), daca achita debitul principal pana cel tarziu in data de 15 decembrie 2019.

Acestia trebuie sa indeplineasca cumulativ si urmatoarele obligatii:

• Sa achite toate debitele principale si eventualele obligatii fiscale accesorii aferente anului 2019 (cel putin pana la data depunerii cererii de acordare a facilitatilor prevazute de actul normativ);

• Sa aiba toate declaratiile fiscale depuse;

•  Sa depuna cererea de anulare a accesoriilor pana cel tarziu in 15 decembrie 2019.
 

b) Anularea obligatiilor fiscale accesorii pentru debitori bugetari cu datorii restante la buget la data de 31 decembrie 2018, cand suma datoriei este mai mare de 1.000.000 lei

Debitorii aflati in aceasta categorie trebuie sa notifice ANAF pana cel tarziu in data de 30 septembrie 2019.
Acestia trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:

    • Sa nu indeplineasca conditiile pentru a beneficia de esalonarea la plata;

    • Sa prezinte un plan de restructurare si un test al creditorului privat prudent, intocmite de un expert independent;

    • Sa nu se afle in procedura insolventei;

    • Sa nu fi fost dizolvati;

    • Sa aiba depuse toate declaratiile fiscale;

    • Sa indeplineasca testul creditorului privat prudent.


Mai mult de atat, trebuie achitat si o parte din debit, in baza planului de reorganizare.

OG nr. 6/2019 stabileste ca poate fi anulat la plata pana la 50% din debitul principal, iar debitul ce trebuie platit pana la data depunerii cererii de anulare a datoriilor bugetare este stabilit in functie de suma anulata la plata, dupa cum urmeaza:

    • Un procent de 5% din debitul principal, daca se solicita anularea de pana la 30% a obligatiei bugetare;
    • Un procent de 10% din debitul principal, daca se solicita anularea obligatiei bugetare intre 30% si 40% din total;
    • Un procent de 15% din debitul principal, daca se solicita anularea obligatiei bugetare intre 40% si 50% din total.
    • Restul datoriei bugetare poate fi esalonata la plata intr-o perioada de maxim 7 ani.


DE RETINUT!

Solicitarea de restructurare, impreuna cu planul de restructurare si testul creditorului privat prudent, se poate depune la ANAF in termen de 6 luni de la intrarea in vigoare a ordonantei.

Debitorii, persoane fizice si juridice, cu obligatii bugetare principale restante la data de 31 decembrie 2018 in cuantum mai mic de un milion lei pot beneficia de anularea dobanzilor, penalitatilor si tuturor accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale restante la data de 31 decembrie 2018 cu conditia achitarii integrale, pana la data data de 15 decembrie 2019, a tuturor celorlalte debite. Cererea de anulare a accesoriilor se depune dupa indeplinirea conditiilor, dar nu mai tarziu de data de 15 decembrie 2019. Pana la data inregistrarii cererii de anulare a accesoriilor, debitorii trebuie sa depuna toate declaratiile fiscale potrivit vectorului fiscal.

ANAF atrage atentia contribuabililor vizati ca pot beneficia de indrumare si asistenta telefonica la numarul - 0246/211629.


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

NOUTATILE momentului sunt aici:


 E-FACTURA - de la 1 iunie se dau deja amenzi!
- Legislatia explicata + Intrebari si Raspunsuri

E-TRANSPORT - intra in totalitate in vigoare - atentie, amenzi!
- CE s-a schimbat si CUM trebuie sa aplicam noua lege

E-TVA - ultimele noutati, OUG nr. 70

Impozite, Salarii, TVA, Contabilitate, Procedura fiscala, case de marcat - noutati

Dezbatem NOUTATILE la Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate - transmisa LIVE in 6 august 2024

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OG nr. 6/2019facilitate fiscaladebitori


Data aparitiei: 20 August 2019

Votati articolul "Noile facilitati fiscale pentru debitori. O conditie trebuie indeplinita pana la 31 octombrie 2019":
Rating:

Nota: 4.3 din 5 din 10 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF a actualizat lista entitatilor publice pentru e-Factura

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat lista entitatilor publice pentru sistemul RO e-Factura, un fisier util in relatia B2G, in data de 1 septembrie 2024.  Lista institutiilor publice este actualizata periodic de catre reprezentantii Fiscului. Documentul contine 14.031 de entitati publice si datele lor (judet, CIF, adresa).  Relatia B2G este definita, conform art. 2 alin. (1) lit. m) din Ordonanta de ur...» citeste mai departe aici

  • Anularea creantelor fiscale: in ce situatii se acorda facilitati fiscale

    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita aduce la cunostinta ca a fost publicata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, care prevede facilitatile fiscale: a) privind anularea de creante fiscale care se...» citeste mai departe aici

  • Cum va ajuta contractul de mandat in activitatea dvs.?

    • Contractul de mandat este un acord intre doua parti, prin care o entitate (mandantul) deleaga unui mandatar puterea de a actiona in numele sau. Aceasta delegare poate acoperi o gama larga de activitati, de la simpla administrare a bunurilor pana la incheierea unor contracte complexe.   In contextul actual, in care legislatia economica si fiscala devine din ce in ce mai sofisticata, contractul de mandat ofera o solutie eficienta pentru gestionarea sarcinilor...» citeste mai departe aici

  • Vanzare autoturism amortizat integral: studiu de caz privind implicatiile fiscale si contabile

    • In cadrul acestui studiu de caz, analizam situatia in care o societate platitoare de TVA si impozit pe profit decide sa vanda un autoturism, amortizat integral, catre tatal administratorului unic. In acest context, se ridica intrebari legate de obligatia de a intocmi un dosar al preturilor de transfer, necesitatea realizarii unui raport de evaluare, precum si determinarea implicatiilor fiscale aferente tranzactiei. Deoarece autoturismul a fost achizitionat cu TVA de...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X